Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:03:15 GMT

فیلم: صنعت انیماترونیک در ایران بومی سازی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۷۲۳۴

‍‍‍‍‍‍

دریافت 88 MB

به گزارش ایرنا، فاطمه نظری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سرزمین ربات‌های قزوین که اولین پارک رباتیک ایران به شمار می‌رود به عنوان طرحی آموزشی،تحقیقاتی و تفریحی ساخته شده از سوی فناوران و کارآفرینان داخلی، محلی برای پرورش نخبگان ‌و جوشش هنر و استعداد کودکان و نوجوانان میهن اسلامی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انیماترونیکس(ANIMATRONICS)، دانش و فناوری  طراحی  وساخت مدل های متحرک انسان و جانداران درشکل طبیعی و یا فانتزی آن ها است.

در واقع انیماترونیک تلفیق دانش مهندسی و هنر بوده و ترکیبی ازحداقل ۱۱ رشته شامل مهندسی مکانیک، الکترونیک،کامپیوتر،کنترل، شیمی و هنرهای طراحی، مجسمه سازی، نقاشی، خیاطی، دوبله وصداگذاری ونیزحرکت شناسی و استوری است.

امروزه محصولات انیماترونیک درصنعت سینمای حرفه ای (جلوه های ویژه فیلم های تخیلی) ،صنعت گردشگری(پارکهای ژوراسیک)، موزه های علوم وحیات وحش، آموزش پزشکی و دندانپزشکی و نیزتبلیغات تجاری به طورگسترده ای مورد استفاده قرارمی گیرند.

البته هنوز رشته دانشگاهی انیماترونیکس هنوز درکشورما ایجاد نشده و درخارج از کشور درمقطع ارشد و دکترا تدریس می شود.

همین موضوع باعث شد که من به تحقیقات علمی گسترده در این زمینه از یک طرف و ساخت انواع محصولات انیماترونیک از طرف دیگر پرداختم و با توجه به نبود هیچگونه منبع فارسی دراین زمینه، تصمیم گرفتم حاصل چندین سال پژوهش تئوری وتجربیات عملی را به صورت کتاب تالیف کنم که درسال ۸۸ به عنوان نخستین منبع فارسی انیماترونیکس به چاپ رسید و بعد آن حتی متون فارسی این رشته را در دایرة المعارف جهانی ویکی پدیا قراردادم تا به معرفی این حوزه به فارسی زبانان بپردازم.

قزوین یک شهر دانشگاهی و صنعتی است، بنابراین توقعات زیادی درسطح استان و حتی کشور وجود دارد که این شهر از نظر نوآوری و پیشرفت در کشور پیشتاز باشد.

اجرای پروژه شاخص و منحصر بفردی نظیر پارک روباتیک که هم موجب پیشرفت حوزه رباتیک می شود و هم باعث افزایش آگاهی های عموم مردم از دانش ودستاوردهای روباتیکی می شود، باعث ارتقای جایگاه قزوین درعرصۀفناوریهای بومی رباتیک خواهد شد.

خوشبختانه قزوین از جاذبه های تاریخی، طبیعی و اماکن زیارتی بسیاری برخورداراست اما از حیث گردشگری آنگونه که شایسته است شناخته شده نیست بنابراین ما باید با ایجاد جاذبه های جدید و منحصر بفردی نظیر این مجموعه که مشابه آن درشهرهای دیگر وجود ندارد، مردم را به آمدن به قزوین تشویق کنیم.

وقتی بتوانیم با این بهانه گردشگر را به قزوین بکشانیم و یا مسافرین عبوری را ترغیب به توقف در قزوین بکنیم (وحتی تورهای علمی دانش آموزی ودانشجویی از سراسر کشورراداشته باشیم)، درآنصورت ترغیب خواهند شد که ازسایرجاذبه ها ی شهرهم بازدید نمایند.

به جرأت می توانم بگویم که این مجموعه می تواند درتبدیل قزوین به قطب گردشگری روباتیک کشور بسیار موثر باشد.

بی شک این مجموعه می تواند در ایجاد نشاط علمی میان دانش آموزان ودانشجویان نیز نقش به سزایی داشته باشد. به ویژه با برگزاری انواع جشنواره ها، انواع مسابقات رباتیک ومخصوصاً مبارزه ربات های جنگجو در سطوح دانش آموزی، دانشجویی(که حتی خانواده ها نیز بصورت تیم قادر به شرکت درآنها خواهندبود)،محیطی جذاب و با نشاط برای شهروندان حاصل می شود

برچسب‌ها ایرنا دندانپزشکی رباتیک استان قزوین سینما قزوین کمیته ملی رباتیک جمهوری اسلامی ایران ایران حیات وحش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا دندانپزشکی رباتیک ایرنا دندانپزشکی رباتیک استان قزوین سینما قزوین ایران حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان از ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) خبر داد.

منصور مهرزاد در حاشیه بازدید از غرفه استان کردستان در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: در این نمایشگاه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری معرفی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: با توجه به ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در صنعت گردشگری کردستان وجود دارد، شرایط بسیار مساعدی برای معرفی و سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شده است.

وی از معرفی و ارائه بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: سرمایه‌گذار در صورت تمایل می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن شروع به سرمایه‌گذاری و فعالیت کند.

مهرزاد عنوان کرد: مراکز گردشگری سلامت دگایران، قشلاق و گریزه، کمپ گردشگری سورین، سد سورال و بلوار ساحلی، اقامتگاه‌های سنتی منزل خان احمدی، نصرت نصرتی، ملایی، نصرت نوری و احمدی، مراکز تفریحی و سرگرمی گردشگری پارک معلم، سد وحدت، زریوار، قطار تفریحی، عمارت مردوخ و پارک نیشتمان، دهکده سلامت قشلاق ١، ٢ و ٣، محوطه‌های گردشگری کوه نسار بیجار، پارک نوروز، کمپ بابوس و سفره‌خانه‌های سنتی کسوت‌آرا و حمام قصلان از جمله بسته‌های ارائه شده در این رویداد بین‌المللی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: به‌منظور توسعه صنعت گردشگری کردستان، با تمام توان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان استقبال و حمایت خواهیم کرد.

ششمین نمایشگاه بین‌المللی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) تا ١٢ اردیبهشت ماه سال‌جاری با حضور سه هزار تاجر و بازرگان از حدود ۱۰۰ کشور جهان به همراه ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران دایر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ظرفیت شهرهای خواهرخوانده در گسترش دیپلماسی فرهنگی در اصفهان
  • رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان‌شدن صنعت نفت و گاز بود
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • دو دانش آموز تویسرکانی در مسابقات روبوکاپ اول شدند
  • رونمایی از ۲ پلتفرم بومی گردشگری و مرکبات در مازندران
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز به دست آمد/ استفاده حداکثری از توان دانش بنیان‌ها جواب داد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود