Web Analytics Made Easy - Statcounter

از امروز پروازهای حج از سه فرودگاه تهران، تبریزو کرمان کلید خورد و دیروز هم پروازهای کارکنان حج از ترمینال سلام فرودگاه امام انجام شده است.

بعد از دوسال انتظار متقاضیان سفر به سرزمین وحی، امروز بالاخره اولین گروه از زائران خانه خدا از فرودگاه های امام خمینی، کرمان و تبریز اعزام شدند. سهمیه سفر امسال ایرانیان به خانه خدا  ۸۰  هزار نفر بوده که از این تعداد حدود  ۳۹ هزار زائر ثبت نام کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای غلامرضا رستمیان مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران  می‌گوید: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، اهواز، ساری، یزد، کرمان، اردبیل، تبریز، مشهد، اصفهان، زاهدان، بندرعباس، بیرجند، ارومیه، بوشهر، گرگان و شیراز آماده  پذیرش و اعزام زائران خانه خدا به عربستان هستند.  

او  می گوید: فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان و تبریز بیشترین تعداد پرواز و اعزام و پذیرش زائر را خواهند داشت.

همچنین مسافران حج باید وسایل خود را ۴۸ تا ۷۲ ساعت پیش از پرواز، به مدیران کاروان‌ها تحویل دهند تا از طریق کاروان‌ها بار حجاج را به فرودگاه‌ها تحویل و در اختیار شرکت هواپیمایی ایران ایر برای جابه جایی قرار دهند.

آقای محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت:  طبق بسته‌ای که سازمان حج و زیارت با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته منعقد کرده، کف قیمتی بلیت پرواز حج ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که امسال هم با همین نرخ اقدام به جابه جایی حجاج خواهیم کرد.  ۱۵۸ پرواز برای ایام حج انجام خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین قول کاهش تاخیر در پروازهای حجاج را نیز به حاجیان داد.

مدیران فرودگاه‌ها به عنوان مسئول و نماینده اصلی شرکت فرودگاه‌ها و سازمان هواپیمایی معرفی شده اند و روسای ایران ایر موظف شده اند که در آن ایام برای پاسخگویی در فرودگاه‌ها حضور دائمی داشته باشند.

همچنین سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرده در این دوره چهار ابلاغ برای ايران ایر، شرکت فرودگاه ها، فرودگاه امام خمینی (ره) و سازمان هواپیمایی صادر کرده و چهار نفر را به عنوان نفر اصلی و ستاد حج تعیین کرده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو خواهند بود.

اولین تاخیر در پرواز حج در نخستین اعزام!

دیروز پرواز کارکنان عملیات حجاج با ۸ ساعت تاخیر انجام شد که آقای قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: خادم حجاج بیت الله الحرام هستیم و امیدواریم وظیفه خادمی خود را به خوبی انجام دهیم، اما اگر کسری یا مشکلاتی هستم از حاجیان عذرخواهی می‌کنم.

این در حالی است که در یک هفته گذشته بیش از چند پرواز ایران ایر به علت نقص فنی با تاخیرات بیش از ۵ ساعته و در برخی از پرواز‌ها با بیش از ۱۳ ساعت روبرو شده بود.

پرواز‌های حجاج تهران و قم از ترمینال سلام انجام می‌شود

در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) ترمینال "سلام" دوباره راه اندازی شده تا پرواز‌های حج امسال از این ترمینال انجام شود.

آقای سعید چلندری سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: عملیات انتقال حجاج از طریق ۴۶ پرواز از فرودگاه امام خمینی  به عربستان انجام خواهد شد که با این پروازها ۱۱هزار و ۳۰۰ زائر از ۱۱ استان کشور به حج اعزام خواهند شد.

به گفته سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی تلاش شده تا اعزام حجاج از ترمینال سلام شهر فرودگاهی به بهترین نحو انجام شود،

 تمامی دستگاه های بخش هوایی از جمله شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  سازمان هواپیمایی کشوری  و شهر فرودگاهی امام خمينی در انجام این پروازها دخیل هستند اما وزیر راه وشهرسازی در نامه ای محمد محمدی بخش را به عنوان سخنگوی و قائم مقام خود در عملیات پرواز حج انتخاب کرده است.

با توجه به آنکه این پروازها از امروز انجام می شود بنابراین مسافران و حجاج باید حتما پیش از پرواز از آخرین وضعیت پروازی خود در این بخش مطلع شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: حمل‌ونقل ، پرواز خارجی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمل ونقل پرواز خارجی سازمان هواپیمایی شرکت فرودگاه ها شهر فرودگاهی امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر

محمد علی ایرانمنش گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده به همت سازمان و حج و زیارت، وزارت امور خارجه و اعلام شرکت هواپیمایی ایران‌ایر مبنی بر موافقت با مجوز‌های پروازی، اعزام زائران عمره  در کرمان پس از ۹ سال امروز انجام شد.

وی افزود: برای استان کرمان، ۳ کاروان ۸۵ نفره در قالب یک پرواز تخصیص داده شد و توزیع این کاوران‌ها براساس امتیاز و تعداد زائران ثبت نامی که زودتر واریز وجوه داشتند به شهر‌های کرمان یک کاروان، رفسنجان یک کاروان و زرند یک کاروان صورت پذیرفت که براساس لیست ابلاغی سازمان با زائران مشمول تماس گرفته شد و این زائران در کاروان‌های بیان شده ثبت نام شدند.

مدیر حج و زیارت استان کرمان تصریح کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده و پس از صدور روادید، اعزام زائران کرمانی به حج عمره در قالب یک پرواز از ایستگاه پروازی کرمان انجام شد.

وی بیان داشت: مدت سفر حج عمره، ۱۰ روزه و هزینه سفر، بین ۴۲ تا ۴۳ میلیون تومان است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی
  • انجام تنها ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • انجام تنها ۱۷ هزار پرواز نوروزی توسط یک شرکت هوایی
  • لغو پرواز مشهد تهران / علت چه بود؟
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • نقص فنی در پرواز هواپیمای مشهد-تهران
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • اعزام زائران کرمانی به سرزمین وحی پس از ۹سال + تصاویر