Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده پیشرو درخصوص مسائل هسته‌ای امروز (دوشنبه) اعلام کرد که انتظار می‌رود زرادخانه هسته‌ای جهانی در سالهای آینده برای اولین بار از زمان جنگ سرد افزایش یابد و این در حالیست که خطر استفاده از چنین تسلیحاتی در دهه‌های اخیر "بیشترین میزان" را دارد.

به گزارش ایران اکونومیست، به نقل از خبرگزاری رویترز، "سیپری" (موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم) در تازه‌ترین تحقیقات خود عنوان داشت که حمله روسیه به اوکراین و حمایت غرب از کی‌یف، تنش‌ها را در میان ۹ کشور مجهز به تسلیحات هسته‌ای بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه تعداد تسلیحات هسته‌ای بین ژانویه ۲۰۲۱ و ژانویه ۲۰۲۲ اندکی کاهش یافت، اما "سیپری" (SIPRI) اعلام کرد که اگر اقدام فوری توسط قدرتهای هسته‌ای انجام نشود، موجودی کلاهک‌ها در جهان ممکن است به زودی برای اولین بار در دهه‌ها افزایش یابد.

ویلفرد وان، یکی از مدیران SIPRI در تحقیقات ۲۰۲۲ خود گفت: «همه کشورهای مجهز به تسلیحات هسته‌ای در حال افزایش یا ارتقای زرادخانه‌های خود هستند و بیشتر آن‌ها در لفاظی‌ها و استراتژی‌های نظامی‌ خود بحث هسته‌ای را برجسته می‌کنند.»

وی افزود: این آمار "بسیار نگران‌کننده" است.

روسیه دارای بزرگترین زرادخانه هسته‌ای جهان با مجموع ۵۹۷۷ کلاهک است که حدود ۵۵۰ کلاهک بیشتر از ایالات متحده دارد. این دو کشور بیش از ۹۰ درصد از کلاهک‌های جهان را در اختیار دارند، اگرچه SIPRI گفت چین با بیش از ۳۰۰ سیلو موشک جدید در میانه توسعه قرار دارد.

استفان لوفون، رئیس هیئت مدیره SIPRI و نخست وزیر سابق سوئد، گفت: «بشریت و کره زمین با مجموعه‌ای از چالش‌های عمیق و مشترک روبرو هستند؛ چالش‌هایی که با همکاری‌های بین‌المللی قابل است اما این مشکلات، روابط بین قدرت‌های بزرگ جهان را بدتر کرده است.»

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: حمله روسیه به اوکراین

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حمله روسیه به اوکراین هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تخت بیمارستانی تا شهریور ماه امسال ۹ هزار افزایش می‌یابد
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • جنبش «همبستگی با غزه» گوش مدعیان دموکراسی را کر کرده است
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال