Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین دشتبان گفت: مواد دخانی مشمول ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که باید همه انواع آن با کد شناسه به فروش برسند و در صورتی که فاقد شناسه باشند به عنوان کالای قاچاق محسوب می شوند.

او گفت: سیگار هم در داخل کشور تولید و هم از کشورهای دیگر وارد می‌شود اما اقلام وارداتی از این کالا باید شناسه کالا و برچسب سلامت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: از سال گذشته تاکنون طرح مقابله با کالاهای فاقد شناسه محصولات دخانی به عنوان یکی از طرحهای پنج‌گانه مقابله با قاچاق مطرح است و در این راستا کالای هدف فاقد شناسه به عنوان کالای قاچاق محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

هر ۸ ثانیه یک نفر به علت عوارض مصرف سیگار فوت می‌کند!


دشتبان گفت: واردات قاچاق انواع کالاهای دخانی از مرزهای شرقی به خراسان رضوی انجام نمی‌ شود و مواد دخانی قاچاق موجود در این استان از استانهای دیگر به ویژه سیستان و بلوچستان، تهران و جنوب کشور به این منطقه انتقال می‌یابد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: قاچاق مواد دخانی از کشور عراق به صورت کولبری، از ترکیه در درون بسته بندی سایر کالاها و از مرزهای جنوبی به صورت ته لنجی وارد کشور می‌شود.

دشتبان گفت: پارسال ۱۷۲ پرونده شامل ١٤ میلیون بسته سیگار به ارزش ٤٥٢ میلیارد ریال در خراسان رضوی کشف شد.

کارشناس مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این باره گفت: به مناسبت هفته بدون دخانیات گشت مشترک با دستگاههای نظارتی و قضایی در استان اجرا شد.

بخشعلی بیاتی گفت: در این گشتها در مجموع ۶۱ هزار و ۱۵۲ نخ سیگار و همچنین هزار و ۶۲۷ پاکت تنباکوی قاچاق از ۱۶ واحد صنفی به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون ریال کشف و اقلام مکشوفه تحویل اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان شد و همچنین پرونده‌های مورد نظر به تعزیرات حکومتی ارجاع داده شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالای قاچاق محصولات دخانی خراسان رضوی مواد دخانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۷۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت:۲۹۴ مورد بازرسی در حوزه کشف کالای قاچاق و تشکیل ۶۴ فقره پرونده تعزیراتی به ارزش یک‌هزار و ۴۲۴ میلیارد ریال در فروردین ماه ۱۴۰۳ انجام شده است.   وی همچنین از  رشذ ۱۴۶ درصدی در تشکیل پرونده‌های تعزیراتی حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد.   معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: دخانیات، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، پارچه و مواد خوراکی و غذایی از عمده کالا‌های کشفی بوده و در حوزه ارزی ۳۶ مورد سابقه ارسالی از بانک‌های عامل در خصوص عدم ایفای تعهدات ارزی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز منجر به تشکیل ۳۶ پرونده تعزیراتی به ارزش ریالی یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال که شامل ۲میلیون و ۷۷۴ هزار و ۹۲۹ یورو و همچنین ۱۳۷ هزار و ۸۵۰ درهم بود گردیده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • قاچاقچی سیگار در اردبیل جریمه شد
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی
  • هواشناسی خراسان رضوی هشدار نارنجی صادر کرد
  • جریمه قاچاقچی سیگار در اردبیل
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • جریمه نقدی برای متهم پرونده قاچاق دارو در تربت حیدریه
  • جریمه قاچاقچی ۱۷۰ رأس گوسفند مولد در تربت حیدریه
  • کشف ۴ تن روغن قاچاق
  • ۴ تن روغن نباتی قاچاق در لرستان کشف و ضبط شد