Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد که کشورهای عربی برای مخالفت با "عملیات نظامی ویژه" روسیه در اوکراین و تحریم آن با فشارهایی از سوی کشورهای غربی مواجه هستند.

به گزارش ایسنا، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در گفتگو با صدی البلد اظهار کرد: غرب پس از عبور میلیون‌ها پناهجو، به اشتباهات اقدامات خود در منطقه پی برد و در حال حاضر شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار حساس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابوالغیط گفت: کشورهای عربی برای مخالفت با موضعگیری روسیه و تحریم آن با فشارهایی از سوی جهان غرب مواجه هستند و همینطور دولت‌های غربی منافعی در منطقه دارند.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: هند و همینطور برزیل، مکزیک و کشورهای آفریقایی سیاست‌های مستقلی دارند و برخی کشورها بر اساس منافع خود در منطقه، از تایید موضعگیری روسیه در قبال اوکراین امتناع کردند.

او در ادامه گفت: کشورهای عربی با وجود فشارهایی که به آنها وارد می‌شود، هرگز ضعیف نخواهند شد و نشست وزرای خارجه مصر، عراق، الجزایر، امارات، عربستان و سودان برای بررسی چارچوبی است که عزم کشورهای عربی را منعکس می‌کند.

همچنین ابوالغیط گفت: زمانی که قیمت غذا در جهان دو برابر می‌شود، جنگ باید متوقف شود و یک موضعگیری یکپارچه عربی و اقدامی جمعی درمورد بحران روسیه-اوکراین وجود دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب در پایان نیز گفت: امیدوارم دولت‌های عربی در حفظ امنیت ملی خود موفق عمل کنند، نباید اجازه دهیم این درگیری مسلحانه تاثیرات منفی برای ثبات منطقه داشته باشد.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد ابو الغیط روسيه حمله روسيه به اوكراين دبیرکل اتحادیه عرب کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود

تارنمای آکسیوس گزارش داد که بلینکن به نتانیاهو اطلاع داده است که عملیات نظامی احتمالی در رفح در جنوب نوار غزه با مخالفت واشنگتن مواجه خواهد شد و بر روابط ایالات متحده و رژیم صهیونیستی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

در همین رابطه آکسیوس پیش‌تر به نقل از ۲ مقام رژیم صهیونیستی خبر داده است که دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ارسال یک محموله مهمات ساخت ایالات متحده به این رژیم را به تعویق انداخته است.

مقامات رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که این موضوع نگرانی‌های جدی در میان مقامات اسرائیل به وجود آورده و آنها را به تکاپو انداخته است تا از دلیل جلوگیری از ارسال این محموله مطلع شوند.

طبق این گزارش، کاخ سفید از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم اسرائیل نیز به پرسش‌ها در این باره پاسخ نداده‌اند.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بایدن با انتقاد شدیدی در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت وی از رژیم اسرائیل هستند، روبه‌رو است. در همین حال دولت بایدن در ماه فوریه (بهمن/اسفند) از اسرائیل خواست تا تضمین دهد که نیروهایش در غزه از تسلیحات ساخت ایالات متحده مطابق با قوانین بین‌المللی استفاده کنند. اسرائیل در ماه مارس (اسفند/فروردین) یک تضمین‌نامه را امضا و ارائه کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دعوت دبیرکل جی‌ئی‌سی‌اف از صنعت گاز ایران برای برگزاری کارگاه آموزشی ساخت داخل
  • پوتین: اتحادیه اقتصادی اوراسیا در برابر تحریم‌های جدید کارآمد است
  • رغبت کشورهای عربی نسبت به تشکیل گروه صلح‌بانان بین‌المللی برای غزه پساجنگ
  • روسیه: اقدامات اسرائیل در رفح منجر به فاجعه انسانی می‌شود
  • دبیرکل جدید اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌‌آموزان منصوب شد
  • دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منصوب شد
  • جانعلی پور دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شد
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود