Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، «خلیل الحیه»، رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس، تجاوزات اخیر اسرائیل به سوریه را محکوم کرد.

وی در گفت و گو با شبکه الاقصی تاکید کرد: «از آنجایی که اشغالگران اسرائیل نتوانسته‌اند سوریه را به عادی‌سازی وادار کنند، به این کشور حمله می‌کنند.»

الحیه ادامه داد: «رژیم صهیونیستی از عادی‌سازی برای حمله به ثروت لبنان، بمباران فرودگاه دمشق و ترور در ایران استفاده می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس در این زمینه خواستار «گسترده‌ترین اجماع عربی-اسلامی» شد و تاکید کرد که «دشمن صهیونیستی نباید متحد و دوست هیچ کشور عربی یا اسلامی باشد».

وی افزود: «ما با اشغالگری مقابله و توان دفاعی خود را تقویت خواهیم کرد و هر آنچه که استواری ما را در غزه، قدس اشغالی و اراضی اشغالی مستحکم کند، به نمایش خواهیم گذاشت.»

این مقام ارشد فلسطینی در خصوص محاصره غزه توسط رژیم صهیونیستی به تلویزیون الاقصی گفت: «اشغالگران باید مسئولیت کامل محاصره غزه را بر عهده بگیرند».

وی خاطرنشان کرد: غزه هسته اصلی آرمان ملی فلسطین است. غزه بهای استواری و دفاع از الاقصی را می‌پردازد.

الحیه در مورد قدس گفت: اشغالگران به هر طریقی در پی پیروزی در نبرد هستند و قدس، مسجد الاقصی و کلیساها را خطری جدی می‌دانند.

وی افزود: «رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی درباره چگونگی ساخت کنیسه خصوصی در داخل مسجد الاقصی است تا همه کسانی که از قدس و الاقصی دفاع می‌کنند را اخراج و آواره کنند».

وی تاکید کرد: «قدس و الاقصی پایتخت و قبله ما هستند و هرگز آنها را واگذار نخواهیم کرد.»

رئیس دفتر روابط اسلامی و عربی حماس درباره راه حل‌های سیاسی گفت: «اتحاد یکی از مولفه‌های کلیدی در مقابله با اشغالگری است.»

وی ادامه داد: «حماس تلاش‌های فشرده‌ای را برای ایجاد یک فلسطین متحد در برابر اشغالگری انجام می‌دهد.»

الحیه در پایان با بیان اینکه روابط با ترکیه خوب و باثبات است، افزود: حماس به دنبال روابط گسترده‌تر با همه کشورها است.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حماس فلسطين اشغالی قدس رژیم اشغالگر قدس معامله قرن رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند

 لیندسی گراهام سناتور آمریکایی گفت که مایل است به کاخ سفید برای دست‌یابی به «توافقی مخاطره آمیز» در راستای عادی‌سازی روابط میان عربستان سعودی و اسرائیل کمک کند.

به گزارش ایرنا، این سناتور جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» با بیان اینکه «زمان رو به اتمام است»، از مقامات آمریکا خواست تا وارد عمل شوند.

وی ادامه داد: «اگر بتوانیم بین عربستان سعودی و [رژیم] اسرائیل به توافقی برسیم، درگیری اعراب و اسرائیل پایان خواهد یافت، برای فلسطینی‌ها امید ایجاد می شود و امنیت را برای اسرائیل فراهم می‌کند.»

گراهام همچنین اظهار کرد که دو بار درباره این موضوع با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا صحبت کرده است و در کنار آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید برای «کمک به آنها در راستای عادی‌سازی [روابط] عربستان سعودی و اسرائیل» کار کرده است.

لیندسی گراهام خطاب به کاخ سفید گفت: «اگر بتوانید این توافق را به دست آورید، فکر می‌کنم از حمایت جمهوری‌خواهان در مجلس سنای ایالات متحده برای معاهده‌ای میان عربستان سعودی و ایالات متحده برخوردار خواهید شد.»

سی‌ان‌ان پیش از این گزارش داده بود که در سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تماس گرفتند و این گفت‌وگو حدود پنج دقیقه طول کشیده است.

سی‌ان‌ان به نقل از منابع ناشناسی ادعا کرد که مذاکرات عادی‌سازی روابط [عربستان و رژیم صهیونیستی] در این تماس مورد بحث قرار نگرفته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • روز ۲۰۷ طوفان‌الاقصی|تداوم حملات هوایی اسرائیل به غزه
  • وزیر خارجه آمریکا : روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می شود
  • بلینکن: روابط عربستان و اسرائیل به زودی عادی می‌شود
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی