Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@05:54:20 GMT

سیستان و بلوچستان ظرفیت ترانزیتی بسیار خوبی دارد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۸۳۷۲

سیستان و بلوچستان ظرفیت ترانزیتی بسیار خوبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی قرارگاه قدس جنوب شرق، سرلشکر رحیم صفوی در نشست شورای اداری سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مرز را یک امتیاز بدانید ما با پاکستان و افغانستان مکمل فرهنگی، تمدنی، اقتصادی و امنیتی هستیم.

وی بیان کرد: عشق و علاقه فراوانی به مردم مومن، صبور، وطن پرست، دیندار و ولایتمدار بلوچ و سیستانی داریم و تا جایی که بتوانیم برای پیشرفت و آبادانی سیستان و بلوچستان کمک خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: وکالت دارم از طرف رهبر معظم انقلاب که سلام حضرت آقا را به همه مردم و همه مسوولان سیستان و بلوچستان برسانم و امیدوارم عملکرد شما بعد از رضایت خداوند و حضرت رسول(ص) مورد رضایت حضرت آقا نیز قرار گیرد. 

وی اظهارداشت: خدا را شاکریم که یک وحدت و انسجام بسیار خوبی در سیستان و بلوچستان بر قرار بوده و این مهم یک نعمت بزرگی است و در میان مجموعه لشکری و کشوری، علمای شیعه و سنی وحدت و انسجام از نظر معنوی و کاری اتفاق افتاده است. 

سرلشکر صفوی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قرارگاه قدس جنوب شرق، ۴۰ سال است که دارد امنیت را برقرار می‌کند من از اول انقلاب درگیر با مسائل امنیتی سیستان و بلوچستان بودم و امروز خیالم راحت شد که یکی از امن‌ترین استانهای کشور این استان است.

وی ادامه داد: این امنیتی که شما نیروهای مسلح ، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروهای قهرمان انتظامی، مجموعه اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایجاد کردید زمینه توسعه همه جانبه را فراهم خواهد کرد و باید گفت اکنون همه چیز برای توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان فراهم است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: دو عامل اصلی وجود دارد اول وجود منابع و سرمایه گذاری که این برنامه‌ها را اجرایی و اقدام کنیم ای کاش آنچه می دانستیم عمل می‌کردیم و انقدر که حرف میزنیم عمل نمی‌کنیم ما بیشتر اهل سخنرانی هستیم در حالی که ما  و شما ستون اجرایی کشوری و باید عمل کنیم. 

وی افزود: برای بحث سرمایه گذاری یکی موضوع سرمایه‌گذاری‌های دولت است و من با اطمینان  به شما می‌گویم با نگاه بسیار خوبی که رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور، سپاه پاسداران انقلاب، مجلس شورای اسلامی و  قوه قضاییه به این استان دارد منابع خوبی برای آن در نظر گرفته شده است.

سرلشکر صفوی بیان کرد: بحث دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی  و نهادهای انقلابی در سیستان و بلوچستان بوده که بسیار دارای اهمیت است.

وی افزود: دو مرحله وجود دارد که کشور از شرایط فعلی به شرایط مطلوب برسد یکی بهره گیری از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان یعنی حوزه ژئوپلیتیکی دریای عمان، اقیانوس هند و دیگری هم حوزه ژئوپلیتیکی دریای خزر است. 

انتهای پیام/3139 
 

منبع: فارس

کلیدواژه: سرلشکر رحیم صفوی بندر چابهار شیعه و سنی سیستان و بلوچستان سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری و فعالیت‌های فرهنگی انقلاب اسلامی است.

 نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: حرکت دانشجویان کشورهای غربی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد.

 آن هم دانشجویانی که مسلمان نیستند و چه بسا این حرکت بازتاب همان نامه‌ها باشد و نشان دهنده این است که حرف حق جای خود را باز خواهد کرد و راه خود را پیش خواهد برد.

 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، آیت‌الله مصطفی محامی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته زاهدان گفت:  یکی از راه‌های تحصیل تقوای الهی تلاش برای ارتقا علمی، فرهنگی و رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

امام جمعه زاهدان ضمن اشاره به ۲۵ شوال تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) عنوان کرد: امام صادق(ع) نمونه انسان کامل، پیشتاز، پیش‌رو و یک نمونه عالی برای بندگی صالح و شایسته خدا بود که دوست و دشمن به عبادت، زهد، علم، اخلاق، عرفان و معنویت ایشان شهادت دادند.

وی گفت: به واسطه اینکه سن امام صادق(ع) بیشتر از سایر ائمه بود به نام شیخ‌الائمه شناخته می‌شوند و ایشان در سن۳۱ سالگی به امامت رسیدند و ۳۴ سال امامت داشتند و در سن ۶۵ سالگی به دست منصور دوانیقی به شهادت رسیدند. وی گفت: ما باید از امام صادق(ع) درس بگیریم و در جهت تقویت وحدت، اتحاد و انسجام امت اسلامی و نیز تقویت مکتب اهل بیت(ع) و ترویج معارف مکتب اهل بیت(ع) با فرستادن فرزندان مستعد خود به حوزه‌های علمیه تلاش کنیم تا با معارف اسلام آشنا و در برابر هجوم دشمنان از اسلام ناب دفاع کنند و مبلغ شایسته‌ای باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و تبریک روز معلم با اشاره به عملیات وعده صادق عنوان داشت: عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بود و ایران اسلامی توان نظامی، دفاعی، علمی و اطلاعاتی خود را به رخ دشمنان جهان اسلام کشید و با اقتدار کامل این عملیات را انجام داد و دل مسلمانان و آزادی خواهان جهان را شاد کرد.نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان بیان داشت: در عرصه بین‌المللی همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند جریان فلسطین و غزه در صدر اخبار است خصوصا در این روزها که دانشجویان و دانشگاهیان آمریکا و اروپا هم به طرفداری از مردم غزه به میدان آمده اند و علیه رژیم غاصب صهیونیستی شعار می‌دهند و می‌بینیم که چه برخوردهایی با آن‌ها ‌می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • بازدید فرمانده نیروی زمینی سپاه از مرزهای جنوبی سیستان و بلوچستان
  • کار دانشگاه‌ها تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان است
  • خطبه های نماز جمعه نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • ظرفیت علمی و پژوهشی استادان سیستان و بلوچستان باید بالفعل شود
  • صدور مجوز راه‌اندازی کارخانه در سیستان و بلوچستان به صورت استانی انجام می‌شود
  • بیش از ۴ هزار میلیارد ریال برای احیای واحدهای تولیدی سیستان و بلوچستان هزینه شد
  • برای حل مشکل مسکن کارگران از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده شود
  • ستاد اقتصادی نحوه مشارکت مردم را در توسعه استان تبیین کند
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند