Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی گفت: عمده موارد واردات در حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی و بخشی از ماشین‌آلات معدنی سبک و متوسط است که در این زمینه ها به ویژه در بحث تولید ماشین آلات راه‌سازی هپکو توفیق دارد اما در همان مواردی هم که این مجموعه الآن تولید نمی‌کند اگر اجازه بدهند. هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیار آفتاب؛ در رابطه با چالش هایی پیرامون واردات ماشین آلات معدنی با وجود توانمندی شرکت هپکو در تأمین نیاز کشور گفت: در مواردی که مشابه داخلی تولید می‌شود نباید واردات آن به سمتی برود که تولید داخل را از ریشه بخشکاند، این مسئله بسیار روشنی است، استدلالی هم نمی‌خواهد و امر پیچیده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: قبول داریم که برخی ماشین‌آلات معدنی را هپکو فعلاً نمی‌تواند بسازد یا نیاز کشور به‌صورت کامل تأمین نمی‌شود ولی بحث این است در مواردی که هپکو قادر به تولید است چرا باید واردات انجام شود.

سلیمی خاطرنشان کرد: عمده موارد واردات در حوزه ماشین‌آلات راه‌سازی و بخشی از ماشین‌آلات معدنی سبک و متوسط است که در این زمینه ها به ویژه در بحث تولید ماشین آلات راه‌سازی هپکو توفیق دارد اما در همان مواردی هم که این مجموعه الآن تولید نمی‌کند اگر اجازه بدهند هپکو با توان فنی و مهندسی خود قادر به تولید است لذا باید این مسیر را برای حرکت هپکو باز کرد.

وی ضمن انتقاد از برخی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر رونق تولید در شرکت هپکو گفت: متأسفانه وقتی اجازه نفس کشیدن به هپکو نمی‌دهند توان سرمایه‌گذاری کاهش پیدا می‌کند که در درازمدت به این مجموعه آسیب جدی وارد می‌کند.

خصوصی سازی هپکو خسارات جدی به این مجموعه و کشور وارد کرد/ در واگذاری هپکو ترک فعل صورت گرفت

عضو هیئت‌رئیسه مجلس تأکید کرد: متأسفانه در قضیه هپکو در بحث واگذاری و رفت‌وبرگشت‌هایی که اتفاق افتاد به این مجموعه خسارت‌های جدی وارد شد و سؤال این است که چه کسی باید این خسارات را جبران کند.

نماینده مردم دلیجان و محلات اظهار داشت: مشکلاتی که برای هپکو ایجاد شد به کشور هم آسیب زد چراکه از یک‌سو واردات بی‌رویه‌ی ماشین‌آلات صورت گرفت و از طرفی اینکه تولید معطل ماند.

سلیمی خاطرنشان کرد: در مسئله واگذاری هپکو ترک فعلی صورت گرفت که مسئولان قضایی و دستگاه‌های نظارتی باید با جدیت ورود کنند و مشخص شود که چه کسی باید این خسارات واردشده را جبران کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ماشین آلات راه سازی ماشین آلات معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی (۲۸۵۰۰ تومانی) برای سال جاری شامل ۸ گروه کالایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: تأمین ارز واردات کالاهای اساسی ادامه دارد

محمد مخبرمعاون اول رییس جمهور مصوبه هییت وزیران درباره اختصاص ارز ترجیحی ۲۸۵۰۰ تومان به کالاهای اساسی در سال جدید را به وزارتخانه های مربوطه و دستگاه های اجرای ابلاغ کرد.

بر اساس این لیست انواع گوشت تازه یا سرد کرده گوساله و گوسفند، گندم معمولی، جو، ذرت دامی، دانه سویا، دانه کلز، دانه پنبه، دانه آفتابگردان برای روغن کشی، دانه گلرنک، شکر تصفیه شده، کنجاله سویا، کنجاله پنبه، کنجاله آفتابگردان ،کنجاله کلزا، کنجاله گلرنگ، کود سوپرفسفات، کود کلریدو پتاسیم، کود سولفات پتاسیم، فسفات دی آمینیوم، مولدهای دام و طیور آبزیان و مواد ژنتیکی در سال جاری کماکمان ارز ترجیحی به واردات آنها اختصاص داده می شود.

بنابراین گزارش در میان این کالاها تنها برنج است که بر اساس مصوبه هییت وزیران ارز ترجیحی برای واردات آن در سال جاری اختصاص نیافته است.

بر اساس پیگیری ها از انجمن‌های مرتبط با واردات برنج، این موضوع در حال پیگیری است و این امکان دارد که برنج هم به این لیست برگردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229150 برچسب‌ها کالاهای اساسی

دیگر خبرها

  • یزد قطب تولید ماشین آلات نساجی می‌شود
  • هدف‌گذاری تبدیل یزد به قطب تولید ماشین‌آلات نساجی
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحد‌های خوراک دام و طیور
  • هشدار جایگزینی گندم تولیدی در واحدهای خوراک دام و طیور
  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • ضوابط صادراتی جدید محصولات جنگلی اعلام شد