Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، شهرستان درمیان یکی از شهرستان‌های محروم خراسان‌جنوبی است که در شرق بیرجند قرار گرفته و این شهرستان در مرز شرقی خود با وسعت ۷۰ کیلومتر به افغانستان متصل است و دارای چهار شهر است.

در این شهرستان مشکلات قابل توجهی وجود داشته و دارد که مسئولان استانی را بر آن داشت تا سفری در ۱۹ اسفندماه سال گذشته به این منطقه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار در سفر یک روزه خود به این منطقه از واحدهای اقتصادی همچون مجتمع گلخانه‌ای درمیان، کشتارگاه دام و طیور، کارخانه‌های قند قهستان و یاقوت سرخ قهستان، مصلای در حال احداث شهر قهستان و قلعه فورگ بازدید داشت و در جلسه شورای اداری شهرستان به جمع‌بندی نتایج این سفر پرداخته شد.

«مهدی فرجامی‌فرد» سرپرست فرمانداری درمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به معرفی ظرفیت‌های شهرستان پرداخت و اظهار داشت: این شهرستان ۵ هزار و ۷۹۷ کیلومتر وسعت دارد و  دارای ۵۳ هزار و ۷۱۴ نفر جمعیت است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۳ درصد جمعیت که ۳۹ هزار نفر هستند در روستاها زندگی می‌کنند، تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار نفر در شهر زندگی می‌کنند.

فرماندار شهرستان درمیان از وجود چهار شهر در این شهرستان خبر داد و یادآور شد: این شهرها شامل اسدیه، قهستان، گزیک و طبس مسینا است و در محموع ۸ دهستان، ۱۵۴ آبادی و ۹۳ روستای دارای دهیاری در این شهرستان وجود دارد.

نرخ بیکاری درمیان ۱۳.۶ درصد

فرجامی‌فرد جمعیت عشایر شهرستان را ۲ هزار ۸۹۵ خانوار ذکر کرد و افزود: این جمعیت دارای ۱۷ هزار و ۶۰۰ نفر است و تراکم جمعیت شهرستان ۹.۲۷ است و نرخ بیکاری این شهرستان ۱۳.۶ درصد و نرخ باسوادی ۹۲ درصد است.

وی با بیان اینکه این شهرستان ۱۸۰ شهید تقدیم انقلاب کرده که از این تعداد ۱۳۵ شهید شیعه و ۴۵ شهید اهل سنت هستند، اضافه کرد: همچنین ۱۲۹ جانباز و ۱۱ شهید گمنام نیز در این شهرستان وجود دارد.

فرماندار درمیان با اشاره به سفر استاندار در ۱۹ اسفندماه سال گذشته، تصریح کرد: این سفر با برنامه‌ریزی قبلی بود و واحدهای مشکل‌دار شهرستان مطرح شد که در جلسه با استاندار ۲۲ مصوبه داشتیم که بسیاری به نتیجه رسیده و برخی در حال پیگیری است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه مسئله برق مجتمع گلخانه‌ای توسط استاندار مطرح شد، یادآور شد: قرار شد مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان تا قبل از سال جاری داده شود که محقق شد و تاکنون ۵۰ درصد مشکل برق مجتمع گلخانه‌ای حل شده و سه ترانس را عوض کردیم و سه ترانس دیگر بعد از سال جاری عوض می‌شود تا مشکل برق مجتمع حل شود.

۳۵ روستای درمیان با تانکر آبرسانی می‌شود

وی با بیان اینکه در خصوص آبرسانی از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی رئیس‌جمهوری حدود ۳۸ میلیارد تومان سهم شهرستان درمیان شده که با کمک قرارگاه شهید ناصری کار اجرایی آن آغاز شده، ادامه داد: تا پایان سال آینده روستای بدون آب لوله‌کشی در درمیان نخواهیم داشت.

فرماندار درمیان با بیان اینکه اکنون ۳۵ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود، افزود: حدود ۱۷ روستا را تا پایان سال جاری به شبکه لوله‌کشی آب متصل می‌شوند.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه در این شهرستان تنش آبی داریم، اضافه کرد: روستاهایی که آب لوله‌کشی دارند نیز کمبود آب دارند و وضعیت آب در درمیان بحرانی است و اصلاح شبکه‌های فرسوده در دستور کار است.

وی از راه‌اندازی کارخانه قند قهستان در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: گازرسانی آن به طور کامل انجام شده و مشعل‌ها خریداری و طی دو هفته آینده نصب می‌شود.

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه بحث اصلاح جواز این کارخانه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: خرید چغندر قند از کشاورزان هم به جد پیگیری می‌شود.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه حدود ۲۷۰ کیلومتر از محورهای ارتباطی شهرستان نیاز به روکش دارد، یادآور شد: هزینه‌های روکش هم زیاد است و حدود ۴۰۰ کیلومتر در اولویت آسفالت است.

دوبانده‌سازی جاده بیرجند اسدیه تأمین اعتبار نشده است

وی با بیان اینکه ۱۵ تا ۱۶ روستای این شهرستان راه روستایی دارند، ادامه داد: نیاز به تأمین اعتبار دارد و اکنون اعتبار راه روستایی ملی نیستند و استانی شده و اولویت ما برای آسفالت روستاهایی است که فاقد جاده آسفالته هستند.

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه دو بانده‌سازی جاده بیرجند و اسدیه در پیش‌نویس قانون بودجه آمده ولی هنوز تأمین اعتبار نشده است، تبیین کرد: در حوزه قنوات، آسفالت معابر روستایی و شهری کارهای خوبی انجام شده است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه رایزنی برای ایجاد جایگاه سی‌ان‌جی در شهر اسدیه صورت گرفته است، متذکر شد: در مسیر نیز منصورآباد پیش‌بینی شده که اگر ظرف دو تا سه ماه آینده راه‌اندازی نشود جایگزین مشخص می‌کنیم.

وی با بیان اینکه جایگاه سی‌ان‌جی به تنهایی مقرون به صرفه نیست، گفت: یکی از دلایل تأخیر هم همین موضوع مطرح شده ولی امسال عملیاتی می‌شود.

فرماندار شهرستا درمیان یکی از پتانسیل‌های درمیان را میل ۷۳ نزدیکترین مرز به مرکز استان دانست و تصریح کرد: این بازارچه در گذشته تبادل مرزی زیادی داشته که از سال۸۳ تا ۸۵ رتبه نخست بحث واردات و صادارت را داشته است.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه کارخانه سیمان باقران دومین کارخانه استان است، یادآور شد: این کارخانه تا مرز ۳۰ کیلومتر فاصله دارد و باید ۱۶۰ کیلومتر از مرز ماهیرود صادرات خود را انجام دهد و آمادگی ما برای برقراری ارتباط با افغانستان کامل است.

ایجاد کارخانه کاشی و سرامیک در درمیان مقرون به صرفه

وی با بیان اینکه کارخانه کاشی و سرامیک مقرون به صرفه است و بازار خوبی دارد، افزود: خاک از معادن درمیان حمل می‌شود و ما انتظار داریم خام‌فروشی قطع شود و تلاش می‌کنیم کارخانه کاشی و سرامیک را در شهرستان داشته باشیم تا هم اشتغال و هم زمینه تولید و صادارت برای مردم منطقه فراهم شود.

فرماندار شهرستان درمیان با بیان اینکه با حضور بنیاد علوی اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده است، متذکر شد: تعداد ۴۸ قنات با کمک بنیاد علوی بازسازی شده و همچنین قبل از ورود بنیاد یک زمین چمن مصنوعی داشتیم که امروز این رقم به ۱۷ زمین رسیده و تا پایان سال به ۲۲ زمین خواهد رسید.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه حدود ۶۰۰ واحد مسکن اقشار کم‌درآمد تکمیل شده است، تصریح کرد: تعداد ۴۶۵ واحد دیگر سهمیه ما است که با مساعدت بنیاد مسکن و بنیاد علوی به نتیجه می‌رسد.

انتهای پیام/۶۹۰۷۱/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: فرجامی فرد فرماندار درمیان اقشار کم درآمد آسفالت فرجامی فرد فرماندار شهرستان درمیان یادآور شد سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: طرح آبرسانی به روستای کهن دژ در غالب تحقق شعار دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، اجرا شد.
کریمی افزود: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است.
وی ادامه داد: چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب از دیگر اقداماتی است که در این روستا انجام شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت:ا ین طرح با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی با بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • عملیات آبرسانی به ۶ روستای درمیان آغاز شد
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • ۶ روستای شهرستان درمیان آبرسانی می شود
  • اجرای بیش از ۲۲ هزار متر شبکه توزیع آب در شهرستان درمیان
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ در بخش ناغان
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد