Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که میزان تلفات روسیه از زمان آغاز درگیری ها در این کشور ممکن است که از ۴۰ هزار نفر در ماه جاری میلادی عبور کند.

وی در سخنانی خطاب به مردم کشورش بر خواسته کی یف از غربی ها مبنی بر ارسال سامانه های ضدهوایی پیشرفته، تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور اوکراین افزود که چنین سامانه هایی می توانند جلوی بروز بسیاری از فجایع را بگیرند مانند حمله هوایی به روز گذشته به یک بیمارستان در «ترنوپیل».

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که تاکتیک مسکو در جنگ تغییری نکرده است و افراد ذخیره ارتش روسیه که به خوبی آموزش ندیده اند، اکنون برای جنگیدن در منطقه «دونباس» (شامل مناطق «دونتسک» و «لوهانسک») اعزام می شوند.

زلنسکی پیشتر نیز در سخنانی اعلام کرده بود که کی یف در جنگی که روسیه آغاز کرده است قطعاً پیروز خواهد شد.

وی افزوده بود که اوکراین بواسطه جنگ و محاصره از سوی روسیه قادر به ادامه صادرات مواد غذایی نیست و همین مسئله موجب می‌شود جهان با بحران جدی مواد غذایی و قحطی روبرو شود.

همه اینها در حالی است نبرد در شهر «سیویرودونتسک» در شرق اوکراین در روزهای گذشته شدت گرفته است.

نیروهای اوکراینی در این درگیری که به خیابان های این شهر کشیده است، در مقابل نیروهای روسی از شمار کمتری برخوردارند و همچنین تفوق توپخانه روسیه کاملا ملموس است.

«وادیم اسکیبیتسکی» معاون رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در همین رابطه اعلام کرده بود که کی‌یف در حال شکست در مقابل روسیه در خطوط مقدم است و اکنون برای دور نگه داشتن روسیه تقریباً تنها به سلاح‌های غرب متکی است.

زلنسکی پیشتر گفته بود که نتیجه نبرد در سیویرودونتسک سرنوشت منطقه دونباس را رقم خواهد زد.

کد خبر 5513067 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: اوکراین روسیه مسکو کی یف جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین آخرین اخبار اوکراین دونباس دونتسک لوهانسک ولودیمیر زلنسکی رژیم صهیونیستی ایالات متحده امریکا اوکراین روسیه عراق ایران فلسطین جنگ اوکراین سوریه لبنان حمله روسیه به اوکراین مسکو ناتو جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین که قرار است کمک‌هایی هنگفت از ایالات متحده آمریکا دریافت کند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه دوباره از جامعه جهانی خواست تا سلاح‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار این کشور قرار دهند درحالیکه به تازگی یک کمک 61 میلیارد دلاری در آمریکا برای اوکراین در نظر گرفته شده است.

زلنسکی همچنین درخواست کرد که مذاکرات رسمی برای ورود اوکراین به اتحادیه اروپا و دعوت از کی‌یف برای پیوستن به ناتو آغاز شود.

رئیس‌جمهور اوکراین گفت که کی‌یف در حال مذاکره با واشنگتن درباره حجم حمایت‌های نظامی، مالی و سایر موارد برای ده سال آینده است.

وضعیت برای نیروهای اوکراینی در شرق رو به وخامت گذاشته است و آنها منتظر دریافت تسلیحات آمریکایی هستند. زلنسکی بارها درخواست سامانه‌های دفاع هوایی به ویژه سامانه‌های پاتریوت کرده است.

اظهارات زلنسکی در مورد ورود به اتحادیه اروپا نیز در حالی است که کی‌یف نامزد پیوستن به این بلوک 27 کشوری است اما روند الحاق سال‌ها طول می‌کشد.

همچنین آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در مورد ورود اوکراین به ناتو گفته است که این کشور در نهایت به ائتلاف نظامی خواهد پیوست. زلنسکی در اینباره بیان کرد که هر کشوری که ارزش‌های مشترک دارد و آماده دفاع از آنها است شایسته دعوت شدن به ناتو است. 

ناتو: برنامه‌ای برای گسترش استقرار تسلیحات هسته‌ای نداریم

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • درخواست دوباره زلنسکی برای دریافت تسلیحات
  • روایت پالتیکو از اعمال نفوذ زلنسکی بر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • کمبود شدید سرباز در اوکراین/ ارسال مهمات غربی چاره کار نیست
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران