Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران، شعار امسال هفته محیط زیست با عنوان «محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه» بر صاینت از عرصه‌های زیست محیطی مبتنی بر مشارکت هوشمندانه مردم و بهره‌گیری از مباحث فناورانه و دانش‌بنیان تأکید دارد.

به گزارش ایران آنلاین، عطاا... کاویان به مناسبت هفته محیط زیست در جمع اساتید و دانشگاهیان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در برنامه محیط زیست و توسعه پایدار مازندران، تصریح کرد: محیط زیست مردم‌پایه، هوشمند و فناورانه" شعار مهمی است که به ما گوشزد می‌کند که قطعاً بدون مشارکت جوامع محلی، اقدامات هوشمندانه و بهره‌گیری از فناوری‌های جدید نمی‌توانیم محیط زیست را در تحقق اهدافش یاری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته این مسئول، نگاه توسعه‌ای و آمایش سرزمینی در استان مازندران باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد تا منجر به توسعه پایدار شود.

وی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار و ملزومات آن در استانی مانند مازندران که شرایط خاص جغرافیایی دارد، افزود: علیرغم شعارهای زیادی که داده شده اما نگاه توسعه‌ای با نگاه آمایش سرزمینی در این استان اصلاً همخوانی ندارد؛ اگر می‌گوییم، رونق اقتصادی در غرب استان مبتنی بر صنعت گردشگری باشد، به‌واقع چه ساختاری را برای آن فراهم کردیم و اگر می‌خواهیم در شرق مازندران صنعت بیاوریم باید ببینیم آیا زمین و آب برای راه‌اندازی آن داریم؟ به عنوان مثال، وقتی بسیاری از پروژه‌های از قبل مانده را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که پیشبرد آنها بدون تأمین آب ممکن نیست، مسائلی که هنگام بازتعریف پروژه‌های صنعتی و تولیدی آنطور که باید دیده نشده و این یعنی، غفلت از پیوست زیست‌محیطی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های زیست‌محیطی.

وی با بیان اینکه 80 درصد از اراضی کشاورزی مازندران درجه یک و دو هستند و اگر آمایش سرزمینی درستی برای اجرای طرح‌ها صورت نگیرد، به مشکل بر می‌خوریم، یادآور شد: برای بررسی دقیق‌تر نیازهای اقتصادی و توسعه‌ای استان و همچنین صیانت از عرصه‌های طبیعی و رعایت ضوابط زیست‌محیطی درسطح استان نیازمند بازنگری اساسی سند آمایش سرزمین مازندران هستیم.

سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط زیست مازندران در ادامه، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با آموزش و پرورش استان در اجرای طرح «یک ساعت با محیط‌بان» و «یک روز با محیط زیست» را مهم دانست و گفت: برای داشتن محیط زیستی با کمترین چالش، راهی جز این نداریم که مشارکت جوامع محلی را به حداکثر برسانیم و از سنین پایه تا بزرگسال را در این امر مهم سهیم کنیم.

این مسئول بر نقش مردم در حفاظت از عرصه‌های زیستی و منابع طبیعی تأکید کرد و از رسانه‌ها خواست با ارائه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی، مردم بویژه نسل کودک و نوجوان را نسبت به محیط زیست حساس و آگاه کنند.

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آمایش سرزمینی زیست محیطی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین

بررسی رسمی نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین در ماه آوریل با سرعت کم‌تری گسترش یافته است که نشان از دست دادن شتاب برای بخش گسترده در آغاز ۳ ماهه دوم است.

به گزارش ایسنا، دفتر ملی آمار چین شاخص مدیران خرید تولیدی را از ۵۰.۸ در ماه مارس به ۵۰.۴ در آوریل کاهش داد. این داده‌ها بر چالش‌های پیش روی سیاست‌گذاران تاکید می‌کند. داده‌های شاخص مدیران خرید نشان داد که سفارش‌های صادراتی جدید با سرعت بسیار کمتری رشد کردند، در حالی که اشتغال همچنان رو به کاهش بود.

سرمایه‌گذاران انتظار دارند مقامات چینی محرک‌های بیشتری را برای حمایت از اقتصاد ارائه کنند. با توجه به اینکه فدرال‌رزرو ایالات‌متحده و سایر اقتصادهای توسعه یافته عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارند، چین ممکن است با دوره طولانی‌تری از تقاضای خارجی ضعیف مواجه شود.

مقامات در سال جاری بر نیاز به توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری در بخش‌های پیشرفته تاکید کردند. با این حال، تحلیلگران اظهار کردند که مشکل اصلی این کشور حول رکود طولانی مدت املاک و بدهی‌های دولت محلی است که اعتماد خانوارها و سرمایه‌گذاران را نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کاهش داده است.

در حالی که رشد اقتصادی قوی‌تر از حد انتظار در سه ماهه اول انگیزه خوشایندی برای بقیه سال ایجاد کرد، ضعف در زمینه‌های کلیدی مانند خرده فروشی در ماه مارس، سود صنعتی و سرمایه‌گذاری دارایی بر چالش چین در ایجاد احیای گسترده تقاضا تاکید می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، چین هدف رشد تولید ناخالص داخلی حدود پنج درصد را برای سال ۲۰۲۴ تعیین کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در حوزه محیط زیست
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»