Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@22:10:29 GMT

تحقق اقتصاد تولیدمحور رویکرد شورای ششم مشهد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۸۸۱۰

تحقق اقتصاد تولیدمحور رویکرد شورای ششم مشهد

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: نگاه این دوره مدیریت شهری به مشهد، ملی و فراملی است و شورای ششم سعی کرده است، در کنار توسعه خدماتی، اقتصاد تولیدمحور را در دستور کار مدیریت شهری قرار دهد.

مجید طهوریان‌عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تلاش شورای ششم برای تحقق اقتصاد تولیدمحور در شهر مشهد، اظهار کرد: شورای ششم در تلاش است تا در کنار توسعه خدماتی، اقتصاد تولیدمحور را در دستور کار نظام مدیریت شهری قرار دهد، باید شهرداری نیز تلاش کند از تکیه زدن بر اقتصاد تراکم‌فروشی و جذب درآمدهای بیش از ۷۰ درصد در حوزه شهرسازی، به سمت درآمدهای پایدار که بیشتر مباحث دانش‌بنیان است، حرکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگاه این دوره مدیریت شهری به مشهد، ملی و فراملی است، ادامه داد: سالانه حدود شش میلیون زائر خارجی و بیش از ۳۰ میلیون زائر هم‌وطن به مشهد سفر می‌کنند؛ با توجه به ظرفیت‌ها، مزیت‌ها و ویژگی‌های موجود، نظام مدیریت شهری مشهد می‌تواند در جایگاه و تراز شایسته‌ای میان شهرهای جهان اسلام قرار گیرد؛ از این‌رو کلید واژه "جهان‌شهر" را برگزیدیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص مجموعه اقدامات در حال اجرا در بلوار توس، تصریح کرد: نیمی از مجموعه ورزشی گود کشتی "چوخه" مهدی‌آباد تا پیش از تابستان سال جاری با همکاری آستان قدس رضوی تبدیل به فضای ورزشی روباز شامل سه زمین چمن، والیبال و بسکتبال و زمین بازی‌های حرکتی خواهد شد و این فضا برای در اختیار قرار گرفتن شهروندان مهیا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل مرتبط با خیابان عرب، حجت و معراج در دستور کار قرار گرفته است، برای هر یک از محلات کم‌برخوردار شهر حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. شهرداری متعهد است این مبلغ را علاوه بر اعتبارات دیگری که مردم در پروژه‌های مختلف اعلام کرده‌اند در دستور کار قرار دهد، این در حالی است که تلاش می‌شود برای محلات کم‌برخوردار به صورت متوسط در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه شود.

طهوریان‌عسکری با بیان اینکه دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد با شعار "مشهدالرضا (ع) جهان‌شهر برکت و کرامت" فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: شورای ششم شهر تلاش دارد به موضوع هویت و ساختارهای هویت‌بخش این شهر توجه کند، این در حالی است که بخشی از هویت شهر را شهروندان، معتمدان، بزرگان و افراد دارای سابقه درخشان در محلات مختلف شهر شکل می‌دهند.

وی اظهار کرد: کلیدواژه "کرامت" را در شعار دوره ششم مدیریت شهری برگزیدیم و به دنبال آن هستیم که نقش و جایگاه مؤثر مجاوران امام رضا (ع) در دستگاه اداری مدیریت شهری حفظ شود.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: باید بدانیم با وجود مضجع نورانی حضرت رضا (ع)، مشهد باید در حوزه توسعه اقتصاد حرکت کند؛ چرا که این شهر بر اساس اسناد بالادستی به دلیل حضور زائران، شهری با اقتصاد خدماتی است، لذا باید تحول در این شهر به سمت اقتصاد تولیدمحور برود.

کد خبر 579720

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مصوبات شورای ششم کلانشهر مشهد برنامه ریزی شهری پروژه های شهری خدمات شهری شهرداری مشهد پروژه هاي عمراني زائران رضوی مدیران شهری پروژه های نیمه تمام توسعه شهری محلات شهر مشهدالرضا ساماندهي شهري بهره برداری از پروژه های عمرانی مدیریت شهری اقتصاد شهری جهانشهر گردشگری شهری توسعه پایدار شهری درآمد پايدار شهری شوراي شهر مشهد راه ۴ ساله شورای ششم عضو شورای شهر مشهد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر مشهد اقتصاد تولیدمحور دستور کار مدیریت شهری شورای ششم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم

سخنگوی شورای شهر گفت: توصیف شرایط وظیفه ما نیست؛ مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی خبرگزاری دانشجو در رابطه با مافیای خودرو اظهار داشت: اگر بخواهم خیلی صریح و قابل لمس بگویم، به هر دلیلی و بدون قضاوت کردن، در دوره گذشته و در چهارسال پیش از دوره‌ی ما در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو، اتوبوس، تاکسی و ون) اتفاقات مناسبی نیوفتاده است.

وی افزود: حتما باید پای صحبت آن عزیزان نیز بنشینیم، شاید دلایل خاص خودشان را، مانند در عدم همکاری دولت وقت داشته باشند. چون به هر حال این امری است که اگر در آن کمک‌های دولت در ادوار مختلف اگر اتفاق نیوفتاده باشد، شهرداری توفیقی نیز نداشته است.

وی بیان داشت:، اما چیزی که توصیف می‌شود کرد و به دست ما رسید، ناوگانی فرسوده با تعداد اندک بود که مردم را به شدت در وضعیت بدی قرار می‌داد. علی الخصوص در زمان همه گیری کرونا که ما لازم داشتیم مردم در اتوبوس‌ها و مترو با فاصله تردد بکنند وجود داشت.

نادعلی گفت: به هر حال توصیف شرایط وظیفه ما نیست. مسئولیت ما این است که شرایط را به رسمیت بشناسیم و به دنبال برطرف کرد موانع برویم.

وی افزود: در این دوره مدیریت شهری دولت کمک کرد، رئیس جمهور و وزرای صمت پای کار آمدند. با این حال فضای بروکراتیک عظیمی که برای هر اتفاق این چنینی در کشور وجود دارد و شرایط بد خارجی، موجب می‌شود که هر اتفاقی که بخواهد رقم بخورد، یک همت بالایی به آن معطوف شود و این همت در تمامی قسمت‌ها وجود داشته است.

وی در ادامه گفت: امسال آخرین سال دوره مدیریت شهری ما است، و حتی اگر ما در نتیجه گیری به این دوره از مدیریت شهری نرسیم و نتیجه اتفاقات در دوره‌ی بعد باشد، بازهم کار مهم در دوره ما اتقاق افتاده است.

سخنگوی شورای شهر افزود: ما می‌توانستیم بگوییم که ممکن است این کار سنگ بزرگ زدن باشد و حتی احتمال نشدن آن وجود داشته باشد، پس ورود نمی‌کنیم. اما افتخار این کار برای هرکسی که می‌خواهد باشد، مهم این است که مشکلات مردم حل شود و شهروندان یک کلان شهر که تمام نگاه‌ها روی آن است بتوانند شرایط بهتری را تجربه کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • عقب‌ماندگی شوراهای شهر از سایر نهادها هنوز جبران نشده است
  • مجلس شورای اسلامی، قانون مدیریت یکپارچه شهری را عملیاتی کند
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • برخی به دنبال تضعیف دستاوردهای مدیریت شهری هستند
  • چرا مافیا جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم
  • چرا مافیای خودرو جلوی واردات خودوی برقی را گرفته است؟+فیلم