Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@07:36:07 GMT

قلع و قمع ویلاهای غیرمجاز منطقه سرشیر اصفهان آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۸۸۳۳

قلع و قمع ویلاهای غیرمجاز منطقه سرشیر اصفهان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، حسن ساسانی، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه با دستور دادستان، قلع و قمع ویلاهای غیر مجاز منطقه سرشیر آغاز و طی یک روز ۸۱ اخطار کتبی به متصرفان ابلاغ شد، اظهار داشت: با حضور نماینده دادستان، براساس قانون اخطار کتبی به کلیه مالکان یا متصرفان حریم رودخانه زاینده‌رود که به صورت غیرمجاز و بدون اخذ مجوز نسبت به احداث ویلا، باغ در منطقه قلعه سرشیر اقدام کرده بودند، قلع و قمع انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ساسانی با تأکید بر عدم رعایت ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب و ایجاد اعیانی در محدوده حریم و بستر رودخانه زاینده‌رود، افزود: در این موارد، ابتدا به متصرفان وفق قانون، ضوابط و مقررات، اخطارهای لازم مبنی بر رفع تصرف اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: بر اساس دستور دادستان فلاورجان به کلیه متولیان اعیانی‌های موجود اخطار داده شد و ظرف مدت حداکثر 5 روز نسبت به تخلیه و قلع اعیانی غیر قاونی اقدام کنند.

وی با بیان این که حفظ حریم و بستر رودخانه از تغییر کاربری‌های غیرمجاز، یکی از دغدغه‌های اساسی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است، اضافه کرد: بر همین اساس با هرگونه اقدام سودجویانه که به نوعی موجب تضییع حقوق عامه می‌شود، برخورد قاطع انجام می‌شود.

ساسانی با تأکید بر اینکه تعدادی از سرمایه‌داران به ساخت ویلا‌های خاص و لاکچری در این منطقه اقدام کرده‌اند، عنوان کرد: این موارد به دلایل زیست‌محیطی و البته دامن زدن به شکاف اجتماعی موجود در جامعه، مورد پیگرد قانونی هم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان اینکه بنرهای اخطاری هشدار دهنده در سطح شهر پیربکران و ورودی منطقه رفاهی و تفریحی قلعه سرشیر نیز نصب شده است، خاطرنشان کرد: منطقه رفاهی و تفریحی قلعه سرشیر در ۱۵ کیلومتری شهر اصفهان متعلق به بخش خصوصی در فضایی به مساحت ۶۰ هکتار در شهر تاریخی پیر بکران از توابع شهرستان فلاورجان احداث شده است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن ساسانی مدیرعامل آب منطقه ای اصفهان زاینده رود قلع و قمع ویلا شرکت آب منطقه ای اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند

‌به گزارش خبرنگار مهر، حسین اصلاحی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران بابیان اینکه محیط‌بانان این شهرستان برای حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست رصد و پایش ۲۴ ساعته دارند، اظهار کرد: طی گشت زنی در منطقه حفاظت‌شده قرچغه خودرویی در مسیر شکارگاه‌ها مورد رصد قرار گرفت که مأموران مجبور به بیتوته ۴۸ ساعته برای دستگیری در این منطقه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست قوچان تصریح کرد: نیروهای محیط‌بانی این شهرستان طی گشت زنی در این منطقه حفاظت‌شده ۲ شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند و به همراه آنان یک عدد سلاح دوربین‌دار، ۹ تیر این اسلحه و یک عدد دوربین چشمی کشف و ضبط شد.

وی تأکید کرد: خوشبختانه شکارچیان قبل از هرگونه شکار و آسیب به محیط‌زیست با دستور مقام قضائی دستگیر و تحویل شدند.

اصلاحی ادامه داد: بخشی از منطقه حفاظت‌شده قرچغه در خراسان شمالی قرارگرفته که متأسفانه هر دو پرونده اخیر دستگیری شکارچیان از روستایی در خراسان شمالی که در حاشیه این منطقه قرار دارد بوده است.

کد خبر 6092035

دیگر خبرها

  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • قطارهای حومه‌ای به سیستم حمل‌ونقل انبوه‌بر شهر اصفهان متصل می‌شود
  • صدور کیفرخواست برای باند جعل اسناد سازمان یافته املاک در قم
  • آغاز طرح مدیریت هوشمند پارک حاشیه‌ای در شهرکرد + فیلم
  • باند جعل اسناد و کلاهبرداری سازمان یافته املاک در قم منهدم شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد