Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این موضوع به‌قدری محبوب است که تقریبا به نظر می‌رسد، ما مخفیانه آرزو می‌کنیم سیاره ما توسط مریخی‌ها مورد حمله قرار بگیرد!

پس این ایده که کسی از سطح سیاره سرخ به ما خیره شده است چه می‌تواند باشد؟ این موضوع مطمئنا باعث نشستن عرق سرد بر پیشانی ما می‌شود، زیرا نشان می‌دهد در حالی که ما با ارسال فضاپیما مشغول مطالعه و تحقیق درباره همسایه خود بوده‌ایم، کسی یا شاید هم چیزی در این سیاره در مقابل چشمان خود را به ما دوخته است!

آخرین عکسی که توسط مدارگرد آژانس فضایی اروپا (ESA) گرفته شده، مطمئنا شبیه آن است! اما جویندگان هیجان باید کمی دست نگه دارند، زیرا این عکس از دهانه‌ای عظیم در سطح مریخ گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته این بدان معنا نیست که ترسناک به‌نظر نمی‌رسد. دهانه تقریبا به شکل یک چشم است و با یک منطقه سیاه‌شده در مرکز کامل می‌شود. این دهانه ۳۰ کیلومتر عرض دارد و در منطقه‌ای در نیمکره جنوبی مریخ قرار دارد. این منطقه Aonia Terra نام دارد.

این منطقه در مریخ دارای دهانه‌های بسیاری است که در اثر برخوردهای عظیم ۴ میلیارد سال پیش شکل گرفته‌اند. در آن زمان منظومه شمسی در مراحل اولیه خود بود و سیارات در حال شکل‌گیری بودند. در این میان، صخره‌های فضایی عظیمی که در منظومه شمسی تازه شکل‌گرفته در حال پرسه زدن بودند، به این سیارات نوزاد برخورد می‌کرند.

بیشتر بخوانید:

مورد عجیب مریخ‌نورد استقامت | تصاویری از یک همراه همیشگی

زمین نیز ضربه خورده، اما بسیاری از شواهدِ چنین بمبارانی در فرآیندهای طبیعی مختلف که میلیاردها سال در جریان بوده‌اند پاک شده است.

کد خبر 682981 برچسب‌ها مریخ نجوم - سیاره - ستاره فضاپیما - کاوشگر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مریخ نجوم سیاره ستاره فضاپیما کاوشگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افغانستان نقطه اتصال منطقه است

مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان گفته است افغانستان نقطه اتصال منطقه است و این موضوع بدون این کشور ممکن نیست.

مولوی عبدالکبیر در مراسم فراغت دانشجویان دانشگاه پولی‌تخنیک در کابل گفت پروژه‌های بزرگ اقتصادی کاسا یک هزار، تاپی و ترانزیت منطقه‌ای بدون حضور افغانستان ناممکن است و طالبان خواستار عملی شدن این پروژه‌ها هستند.

او همچنان از کشورها و شرکت‌های بزرگ دعوت کرد تا به افغانستان آمده و سرمایه‌گذاری کنند.

طالبان پیش از این نیز خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی در بخش‌های مختلف در افغانستان شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افغانستان نقطه اتصال منطقه است
  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • ۵ هکتار به بوستان بزرگ شهر یزد اضافه شد
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • چرا نمی‌توانیم همه زباله‌های‌مان را داخل آتشفشان‌ها بسوزانیم؟
  • نگاه تاریخی به خلیج فارس راه حل مناقشات منطقه‌ای
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ