Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شروع فصل گرما و نیاز به استفاده از سیستم‌های سرمایشی در هر منطقه‌ای، لازم است تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود. سرویس‌ سالیانه قبل از راه‌اندازی مجدد یکی از اقدامات مهم و بسیار کاربردی در زمینه‌ی استفاده بهینه از کولر گازی است. با انجام به‌ موقع سرویس دوره‌ای کولر گازی عملکرد دستگاه بهبود یافته و طول عمر آن افزایش می یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجموعه فنی تکنوتعمیر در این مقاله نصب و تعمیرات شبانه‌روزی کولر گازی را مورد بررسی قرار داده است.

نصب و راه‌اندازی کولر گازی

کولرهای گازی دوتکه از دو بخش، یونیت داخلی و خارجی تشکیل شده است. هر یونیت باید به طور جداگانه نصب شوند. نصب کولر گازی از جمله اقدامات مهم به شمار می‌رود. چرا که اگر نصب به درستی و توسط کارشناسان ماهر در آن زمینه انجام نشود، مشکلات و آسیب‌های جدی برای دستگاه به بار می‌آورند. صدای غیرعادی، نشتی آب از یونیت داخلی برخی از مشکلاتی است که نصب غلط دستگاه به بار می‌آورد. نصب صحیح نیازمند پیش‌نیازهایی مثل آشنایی کامل با قطعات، تجهیزات دستگاه و وظایف آن‌ها است.

نصب یونیت داخلی کولر

پنل داخلی کولر گازی همان بخشی است از دستگاه است که در محیط خانه نصب می‌شود. مکانی که برای نصب یونیت داخلی کولر گازی انتخاب می‌کنید باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد. محل نصب پنل داخلی باید از هر گونه گرد و غبار و وسایلی که احتمال نشت گاز دارند دور باشد، نباید در معرض مستقیم نور و گرمای آفتاب باشد. همچنین باید از دیوار و سقف نیز فاصله‌ی مشخصی داشته باشد. برای نصب پنل داخلی کولر گازی باید مواردی را مورد توجه قرار داد. با این‌کار از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری می‌شود. به‌طور کلی نصب هر دو بخش کولر گازی را باید به متخصص نصب آن بسپارید. برای نصب پنل داخلی لازم است متخصص موارد زیر را مورد توجه قرار دهد:

یافتن مکانی مناسب برای نصب ایمن سازی صفحه‌ یا پایه‌ی نصب ایجاد سوراخ برای لوله‌ی کولر گازی بررسی اتصالات الکتریکی اتصال لوله‌ها نصب پنل داخلی کولر گازی نصب یونیت خارجی کولر گازی

کندانسور یا پنل خارجی بخشی از کولر گازی است که باید در خارج از محیط خانه قرار بگیرد. نصب این بخش از کولر نیز مستلزم رعایت برخی از نکات است. کندانسور و یونیت داخلی با یکدیگر در ارتباط هستند. بنابراین با ایجاد مشکل در هر بخش ممکن است عملکرد بخش دیگر نیز تحت تاثیر قرار گیرد. نکاتی که برای نصب کندانسور باید به ان توجه کرد به شرح زیر هستند:

انتخاب بهترین محل برای نصب کندانسور اجرای زیرسازی صحیح محکم کردن کندانسور روی سطحی صاف و محکم بررسی سیم‌کشی برق در پنل خارجی اتصال لوله‌ها و کابل‌های خارج از پنل داخلی به کندانسور خارج کردن هوا و رطوبت از مبرد محکم کردن لوله‌ها به دیوار پوشاندن سوراخ دور لوله‌ها با فوم پلی اورتان

بعد از لوله‌کشی و نصب هر دو پنل مقداری هوا وارد لوله‌ها و در نهایت وارد پنل می‌شود که باید از آن جلوگیری کرد. در این راستا آخرین مرحله از نصب کولر گازی را به وکیوم کردن کولر اختصاص می‌دهند. وکیوم کولر گازی شامل اقداماتی جهت ایجاد خلا در لوله‌های رفت و برگشت پنل است. هدف از این امر اطمینان از عدم وجود نشتی در دستگاه و خروج هوا و گرد و غبار وارد شده در حین لوله‌کشی به دستگاه است که توسط متخصص و با دستگاه پمپ هوا یا پمپ وکیوم ساکشن انجام ‌می‌شود.

تعمیر و سرویس کولر گازی

بروز مشکل در کولر گازی را نمی‌توان نادیده گرفت. این امر در فصول گرم سال بسیار آزاردهنده است. برخی از مشکلات متداول در کولر گازی شامل: سرریز شدن آب از پنل داخلی، صدای غیرنرمال از کندانسور، روشن نشدن کولر، خاموش شدن ناگهانی کولر، پریدن فیوز همزمان با روشن کردن دستگاه، کاهش سرمای تولید شده توسط کولر، پاشیدن قطرات آب همراه با باد کولر، یخ زدن قطعات کولر و بسیاری موارد دیگر. انجام به‌موقع سرویس‌های دوره‌ای می‌تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند. سرویس سالیانه به طور معمول هر شش ماه یکبار باید انجام شود. اگر متوجه تغییر غیرعادی در دستگاه خود مثل خاموش شدن ناگهانی دستگاه، صدای غیرعادی، روشن نشدن کولر گازی، عدم تولید باد خنک و… شدید باید در اسرع وقت برای تعمیر و سرویس کولر گازی خود اقدام کنید.

به طور کلی سرویس کولر گازی شامل اقداماتی است که هدف آن‌ها بهبود عملکرد و کارایی دستگاه و همچنین افزایش طول عمر مفید قطعات دستگاه است. این اقدامات عبارتند از:

ریست کردن کولر گازی رفع ارورهای دستگاه جا به جایی و تعویض دستگاه نشتی یابی نظافت و شستشوی دستگاه نصب سایبان شارژ کولر گازی عیب‌یابی قطعات الکترونیکی رفع لرزش هزینه‌ سرویس کولر گازی

تعمیر کولر گازی شامل اقداماتی است که هدف آن‌ها عیب‌یابی و رفع آن است. این اقدامات عبارتند از:

تعمیر کولر انواع کولر گازی ایستاده، پرتابل، پنجره‌ای، اینورتر و… تعمیر داکت اسپلیت تعویض سیم‌کشی معیوب لوله کشی تعمیر چیلر تعمیر و تعویض کندانسور تعمیر و تعویض فیوز تعمیر موتور فن تعویض خازن کد خبر 1640795

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: داخلی کولر گازی سرویس کولر گازی کولر گازی کولر گازی یونیت داخلی ی کولر گازی برای نصب لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس

خدمات مربوط به تعمیرگاه گیربکس CVT هیدروتک شامل موارد زیر می شود:تشخیص و عیب‌یابی،تعویض روغن گیربکس،تعمیرات مکانیکی تخصصی، تنظیمات و برنامه ‌ریزی کامپیوتر خودرو ECU،مشاوره و پشتیبانی بعد از تعمیر با گارانتی

تعمیر گیربکس cvt

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت تعمیر گیربکس، امروزه بسیاری از افراد به دنبال بهترین مرکز تعمیر گیربکس cvt هستند. مردم سعی دارند با کمترین هزینه ی ممکن، ایرادات مربوط به گیربکس خود را بشناسند و سریعا تشخیص و برطرف کنند. برای این منظور نیز می توانند با تعمیرکاران مجرب ما از وب سایت تعمیر گیربکس هیدروتک در ارتباط باشید و راهنمایی های لازم را به دست آورند.

خدمات مربوط به تعمیرگاه گیربکس CVT هیدروتک شامل موارد زیر می شود:

تشخیص و عیب‌یابی گیربکس: تعمیرکاران مجرب می توانند با استفاده از تجهیزات تشخیص خطا و دستگاه های خاص، عیب را شناسایی کنند. این شامل خواندن کد های خطا، بررسی نشانگرها و تست ‌های مکانیکی و الکتریکی است. تعویض روغن گیربکس: گیربکس CVT نیاز به روغن خاصی دارد و تعویض منظم روغن ضروری است. تعمیرکاران می توانند روغن قدیمی را تخلیه کرده و روغن تازه را تزریق کنند. همچنین، فیلتر روغن نیز باید تعویض شود. تعمیرات مکانیکی تخصصی: در صورت وجود عیب در قطعات مکانیکی گیربکس CVT، تعمیرکاران می توانند قطعات خراب را تعویض یا تعمیر کنند. این شامل تعویض تسمه ‌ها، بلبرینگ‌ ها، دیسک ‌ها و سایر قطعات مکانیکی است. تنظیمات و برنامه ‌ریزی کامپیوتر خودرو ECU: برخی از گیربکس های CVT دارای نرم ‌افزارهای خاصی هستند که برای بهبود عملکرد و تنظیمات گیربکس استفاده می شود. تعمیرکاران می توانند این نرم‌ افزارها را بروزرسانی و تنظیمات مورد نیاز را اعمال کنند. مشاوره و پشتیبانی بعد از تعمیر با گارانتی: تعمیرکاران مجرب می توانند به شما در مورد نگهداری و استفاده از گیربکس CVT مشاوره دهند. آنها می توانند شما را در مورد تغییر عادات رانندگی، نگهداری منظم و دیگر نکات مفید راهنمایی کنند. در هر صورت برای تعمیر گیربکس CVT بهتر است از تعمیرکاران مجرب و متخصص در این زمینه از جمله تعمیرگاه گیربکس cvt حیدری واقع در بلوار مرزداران خیابان ناهید گیربکس هیدروتک مشاوره و استفاده کنید.

علائم خرابی گیربکس cvt

تعمیر گیربکس cvt مدنظرتان را حتما به دست افراد باتجربه در این زمینه بسپارید. در این صورت می توانید به موقع ایرادات و خرابی های مربوط به گیربکس سی وی تی را شناسایی کرده و آنها را رفع کنید. علائم خرابی گیربکس CVT ممکن است شامل موارد زیر باشد:

لرزش و تکانه های غیرعادی صداهای عجیب تاخیر در تغییر دنده افزایش مصرف سوخت عملکرد نامناسب

زمان تعویض تسمه گیربکس cvt

تعمیرکاران حرفه ای در زمینه تعمیر گیربکس cvt ، توصیه می کنند که به موقع تسمه ی مربوط به گیربکس خودروی خود را تعویض نمایید. در این صورت می توانید عمر مفید گیربکس را افزایش داده و به بهترین شکل ممکن از گیربکس در اختیارتان استفاده کنید. جهت تعویض تسمه ی مدنظرتان، حتما نزد بهترین تعمیرگاه گیربکس  cvt مراجعه کنید. زمان تعویض تسمه گیربکس CVT بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله نوع خودرو، شرایط رانندگی، تعداد کیلومترهایی که خودرو طی کرده است و رعایت نکات نگهداری و تعمیر صحیح تعویض تسمه گیربکس CVT در بسیاری از خودرو ها به صورت تعویض منظم در بازه زمانی مشخص توسط سازنده توصیه می شود. برخی سازندگان ممکن است تعویض تسمه را در بازه ۶۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر یا ۴ تا ۶ سال توصیه کنند.

مواردی که برای اطلاعات بیشتر میتوانید به وب سایت https://gearbox-part.com مراجعه نمایید و مشاوره دریافت نمایید شامل : 

هزینه تعمیر گیربکس cvt             پاره شدن تسمه گیربکس cvt زمان تعویض فیلتر گیربکس cvt عیب یابی گیربکس cvt تست گیربکس cvt

مزایا و معایب گیربکس cvt

قبل از مراجعه به نزدیک ترین و بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک cvt، بهتر است که در مورد مزایا و معایب مربوط به گیربکس یاد شده اطلاعاتی را به دست آورید. گیربکس CVT یا متغیر پیوسته مزایای زیادی دارد که عبارتند از:

کارایی بالا: این نوع گیربکس باعث می شود موتور در دورهای بهینه خود عمل کند و انتقال قدرت به چرخ ‌ها به بهترین شکل صورت گیرد. این باعث صرفه‌ جویی در سوخت می شود و بازدهی بهتری را به ارمغان می ‌آورد. تسریع سریع: گیربکس CVT به خاطر نداشتن دنده‌ های محدود، قادر است تسریع سریع ‌تری را به ارمغان آورد. رانندگی صرفه‌ جو: گیربکس CVT به خاطر کارایی بالا و تسریع سریع، از سوخت کمتری استفاده می کند. این باعث صرفه‌ جویی در هزینه‌ های سوخت شده و کمک می کند تا رانندگی بهتری داشته باشید.

گیربکس CVT همچنین دارای معایبی است که عبارتند از:

عملکرد نامطلوب در سرعت بالا: برخی از گیربکس های CVT ممکن است در سرعت‌ های بالا عملکرد نامطلوبی داشته باشند. در برخی از موارد، موتور ممکن است به دورهای بالا برسد و صدای بالایی تولید کند که برای راننده آزار دهنده است.  محدودیت در توان و گشتاور: برخی از گیربکس های CVT ممکن است توان و گشتاور محدودی داشته باشند. این محدودیت باعث می شود که برای خودروهایی با توان بالا و استفاده در شرایط سخت تر، گیربکس CVT مناسب نباشد. عملکرد نامطلوب در شرایط سنگین: در شرایط سنگین مانند اتوبان‌ های شیب‌دار یا کوهستانی، برخی از گیربکس های CVT ممکن است عملکرد نامطلوبی داشته باشند. این مشکل ممکن است به دلیل ناتوانی در تحمل توان بالا یا برقراری نیروی مداوم در شرایط سخت باشد. هزینه تعمیر و نگهداری: گیربکس CVT معمولا پیچیده‌ تر و هزینه ‌برتر از گیربکس های دیگر است. تعمیر و نگهداری آن نیازمند مهارت و تخصص خاصی است و هزینه‌ های بیشتری نیاز دارد.

انتهای رپرتاژآگهی

دیگر خبرها

  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • میانیگن قبض برق مشترکان با کولر گازی بالای دو میلیون تومان می‌شود
  • قبض برق ۲ میلیون تومانی در صورت استفاده از کولر گازی
  • تعمیرگاه گیربکس cvt اتوماتیک تخصصی همراه تعمیر فولی و تسمه و فیلتر گیربکس
  • افزایش ۶ برابری مصرف برق با استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟/ رقم احتمالی قبوض برق اعلام شد
  • قبض برق کسانی که کولر گازی دارند، چقدر افزایش می‌یابد؟