Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سرهنگ عبدالله فاتحی دار گفت و گو با خبرنگاران ظهار داشت: موبایل، اسناد، مدارک، وجه نقد، دسته چک و سایر اشیاء با ارزش و قیمتی را در معرض دید و داخل خودرو قرار ندهید.

وی افزود: شهروندان اتومبیل خود را به قفل مرکزی، دزدگیر و سایر لوازم بازدارنده مجهز کرده و هنگام تعویض چرخ یا برطرف کردن نقص فنی اتومبیل در ابتدا از قفل بودن درب ها و بالابودن شیشه ها اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رعایت نکردن اصول ایمنی از سوی کارخانجات تولید کننده‌ی آن نیز در سهولت سرقت موتورسیکلت تأثیر بسزایی دارد تصریح کرد: قطعات موتورها به راحتی اوراق شده و در بازار فروش قطعات دسته دوم و سرقتی به فروش می‌رسد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: با این حال نکته‌ی قابل تأمل در سرقت موتورسیکلت این است که بیش از 80 درصد سرقت‌ها به دلیل غفلت مال باختگان اتفاق می‌افتد، چرا که این غفلت و ناآگاهی نسبت به موارد ایمنی است که زمینه‌ی سوءاستفاده سارقان را فراهم می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان در پایان خاطر نشان کرد: پارک کردن موتورسیکلت‌ها در معابر عمومی، خود بستر ارتکاب سرقت را فراهم می‌کند و افراد سودجو و فرصت طلب نیز که شاید انگیزه‌ی ارتکاب سرقت را از قبل نداشته باشند، با مشاهده‌ی آن وسوسه شده و دست به سرقت می‌زنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سرقت سرقت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • کشف ۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت سرقتی از ۴ استان در کرمان
  • کشف ۴۱۷ گرم هروئین از معده یک قاچاقچی در یزد
  • دستگيری عاملان نزاع دسته جمعی در کوهدشت