Web Analytics Made Easy - Statcounter

باتوجه به اقدامات تحریف گرایانه دشمن، همانطور که ابتدای انقلاب با نهضت سوادآموزی، بی‌سوادی ریشه کن شد امروز هم نیاز به نهضت سوادآموزی رسانه ای داریم تا افراد قدرت تحلیل داشته باشند و لازم است در عرصه جهاد تبیین، روشنگری مضاعف و مستمر صورت بگیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مکتب سیاسی امام خمینی(ره) یک قرائتی ناب از اسلام سیاسی است که عزت و کرامت انسان مسلمان را با نگاه توحیدی محور حرکت خود قرار داد و توانست با جمع کردن مفاهیم مختلف مانند استقلال، آزادی، عدالت، استکبارستیزی و مقاومت، مستضعفان، جهاد و شهادت و امثال این مفاهیم ارزشی را در یک زنجیره به هم پیوسته حول محور اسلام ناب محمدی خیل عظم تشنگان معارف اسلامی را جذب کند

قطعا راز و رمز دشمنی با انقلاب و امام(ره) که از بیرون مرزها و داخل کشور از سوی جریان های معاند و نفاق و غرب زده های داخلی با هدف مشترک تحریف و انحراف در خط امام امتداد دارند دقیقا در نگرانی از همین الگوسازی های ایجاد شده توسط امام(ره) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازشناسی خط و مکتب سیاسی امام خمینی(ره) ضرورت دارد و از اهمیت ویژه برخوردار است و از طریق دست خط و سخنرانی امام(ره) که به تأیید مراجع و کارشناسان رسیده باشد قابل تحقق است.

بهترین الگو تجلی خط امام (ره) که رهبری معظم انقلاب هستند و تنها راه شناخت صحیح و دقیق مکتب سیاسی امام(ره) شناخت و بازخوانی اصول و مکتب سیاسی ایشان با بهره گیری از فرمایشات مقام معظم رهبری است.

مهم ترین محورهای مکتب سیاسی امام(ره) اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی اعم از اسلام سکولار و تحجر است.

دو گفتمان مورد تأکید امامین انقلاب از جمله دشمن شناسی و مقاومت است؛ آنچه دشمن توانستند علیه نظام اسلامی توطئه کردند و آنچه انجام ندادند نتوانستند و در حال حاضر مهم ترین اولویت دشمن جنگ ادراکی و شناختی است.

جنگ شناختی ارکانی دارد. اول : بانیان جنگ نظام سلطه و استکبار جهانی هستند. دوم: مجریان این جنگ نفوذی ها و غرب زده های داخلی هستند. سوم: ابزار در این جنگ رسانه و فضای مجازی هستد و بر این اساس در شبانه روز 2 میلیون کلمه علیه جمهوری اسلامی منتشر می شود و ده ها دروغ، شایعه و تفسیرهای غلط و تهمت خارج می شود و عناصر منافق متناسب باذائقه های مختلف تولید محتوا می کنند تا با سیاه نمایی به اهداف شوم خود برسند.

از مهم ترین عوامل شکل گیری و استمرار و ماندگاری نظام اسلامی پرچمداری ولایت فقیه است و دشمن برای تضعیف و شبهه افکنی و شایعه سازی این اقدامات تحریف گری را متمرکز شدند و لازم است در عرصه جهاد تبیین، روشنگری مضاعف و مستمر داشته باشیم.

دشمن نسبت به کارامدی نظام اسلامی و ولایی خباثت هایی را در دستور کار قرار می دهند و همانطور که ابتدای انقلاب نهضت سوادآموزی راه اندازی شد و بی سوادی ریشه کن شد امروز هم نیاز به نهضت سوادآموزی رسانه ای داریم تا افراد قدرت تحلیل داشته باشند و مدعیان انقلابی گری در اقدامی ناخواسته منتشر کننده پیام های دشمن نشوند.

گفتمان مقاومت از پشتوانه های منطقی و استدلالی قوی برخوردار است و مقاومت عکس العمل طبیعی در برابر زورگویی وستم توسط هر ملت آزاده ای است.

هزینه های مقاومت از هزینه های سازش کمتر است و باعث عقب نشینی دشمن می شود و بدون وابستگی به دشمن می توان روی پای خود ایستاد و بر اساس آموزه های دینی و راهبرد امامین انقلاب نتیجه مقاومت پیروزی است و تحربه های تاریخی نشان داده اعتماد به دشمن نتیجه ای جز ضرر نخواهد داشت.

نویسنده: سید جلال امینی، کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مکتب سیاسی امام نهضت سوادآموزی امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است

ایسنا/لرستان نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) گفت: مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه ‏حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نقش خبرگزاری‌ها و رسانه به صورت عموم در ‏دنیا برجسته و بی‌بدیل است.

وی بیان کرد: اگر بگوییم مناقشات و دعواهای دنیا ساری و جاری بوده و ‏اسلحه و مهمات و سلاح آن رسانه‌ها هستند یک واقعیت را بیان کردیم.‏

این مسئول ادامه داد: امروزه رسانه می‌تواند در نقش افسر خط مقدم مبارزه و جهاد تبیین و کمک ‏کننده به تبیین جهاد تبیین باشد، مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است و نقش رسانه‌ها در این میان غیرقابل انکار است.‏

درویشی با اشاره به اینکه امروز رسانه‌های صهیونیستی و آمریکایی اگر اتفاقی در غزه ‏رخ بدهد به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند چون عقبه رسانه‌ای قوی دارند و افکار ‏عمومی جامعه و دنیا را با آن جنایات همراه می‌کنند، بیان کرد: البته امروز جوان‌های ‏بیداری در اقصی نقاط دنیا پیدا شده‌اند که نمونه آن‌ها را امروز در دانشگاه‌های مختلف ‏آمریکا شاهد هستیم و در واقع شاهد ظهور یک نسل جدید و جوان در این کشور هستیم.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان، بیان کرد: رسانه‌ها باید زمینه‌ساز  پیش‌برندگی و توسعه یک کشور و مؤثر در فرهنگ‌سازی یک کشور و ایجاد زمینه و ‏رواج هنجارهای یک جامعه باشند.‏

وی افزود: امروز در آستانه شهادت شهید مطهری و تجلیل از معلمان قرار داریم که باید ‏جدی و واقعی باشد نه از روی رفع تکلیف، چراکه جایگاه معلم رفیع بوده و حرمت معلم ‏با حرمت بزرگان برابری می‌کند.‏

درویشی اضافه کرد: معلم حامل دانش و تربیت است لذا برای ما مهم است و هرچه جایگاه ‏او رفیع باشد جامعه ارتقاء پیدا می‌کند و حرمت‌ها رعایت می‌شود.‏

نماینده ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان بیان کرد: افکار شهید مطهری مهم ‏بوده و همانگونه که امام خمینی(ره) فرمود قابل استفاده است و باید از کسانی که حق ‏تربیتی و پدری بر گردن ما دارند تجلیل کنیم.‏

وی تأکید کرد: مبارزه با دشمن در خط مقدم و عرصه جهاد تبیین بدون معلمین امکان‌پذیر ‏نیست.‏

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرارگاه جهاد تبیین به روشنگری و بصیرت‌افزایی کمک می‌کند
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • شهید مطهری مجاهد عرصه‌ جهاد تبیین بود
  • ضرورت روشنگری و تبیین دانشجویان در فضای رسانه‌ای
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است