Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی‌رضا محمدی‌کرجی‌ران در تشریح آخرین وضعیت واردات کالاهای اساسی در بزرگترین بندر تجاری ایران اظهارداشت: از ابتدای فروردین امسال تا کنون در مجموع ۱۶ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی به مجموع تناژ ۹۴۰ هزار و ۳۴۲ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده که از نظر تعداد ورود کشتی در همسنجی با مدت مشابه ۵۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص پهلوگیری کشتی‌های حامل گندم به عنوان کالای استراتژیک کشور، بیان کرد: طی این بازه زمانی ۱۰ فروند کشتی حامل گندم با ۶۶۴ هزارو ۱۵۹ تن پهلوگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۸۵۸ درصدی به ثبت رسیده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: درحال حاضر نیز یک فروند کشتی گندم حامل ۶۷ هزار تن در اسکله بندر شهید رجایی پهلودهی و درحال تخلیه بار آن هستند که به جهت دسترسی سریع به این محصول و جلوگیری از رسوب کالا، با کمک ۲ هزارو ۶۰۰ کامیون از دو رویه حمل مستقیم و یکسره برای تخلیه استفاده می‌شود.

محمدی‌کرجی‌ران ادامه داد: بعد از گندم بیش‌ترین کالاهای وارداتی طی این مدت مربوط به اوره و فسفات می‌باشد که تاکنون سه فروند کشتی از این محموله‌ها با ۱۴۳ هزار و ۶۸۳ تن در این بندر پهلودهی شده است.

وی در خصوص واردات روغن خوراکی نیز گفت: در این بازه زمانی یک فروند کشتی حامل ۳۲ هزارو ۴۰۰ تن روغن نیز در این بندر پهلودهی شد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، درحال حاضر پنج فروند کشتی دیگر حامل روغن خوراکی، گندم، جو و ذرت در لنگرگاه بندرعباس درحال طی کردن فرآیند اسنادی خود برای پهلودهی و تخلیه محموله‌های خود هستند.

کد خبر 5513136

منبع: مهر

کلیدواژه: بنادر ودریانوردی هرمزگان کالای اساسی بندر شهید رجایی بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه سفر استانی خراسان رضوی دهه کرامت خروج قطار از ریل میلاد امام رضا ع ویروس کرونا اردبیل مشهد امام رضا ع آمار کرونا جهرم بندر شهید رجایی فروند کشتی حامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند

دیگر خبرها

  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌ یابد
  • خطوط ریلی بندر شهید رجایی توسعه می‌یابد
  • الحاق یک فروند شناور آتشخوار به ناوگان بندرجاسک
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند