Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دستگاه سیاست خارجه گفت: ایران یکی از بنیان‌گذاران مبارزه با پدیده ریزگرد است چه در جلساتی که در سالهای گذشته و چه در فائو برگزار شده ایران حاضر بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سعید خطیب‌‌زاده سخنگوی دستگاه سیاست خارجه صبح امروز(دوشنبه) در نشست خبری هفتگی خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران یکی از بنیان‌گذاران مبارزه با پدیده ریزگرد است چه در جلساتی که در سالهای گذشته و چه در فائو برگزار شده ایران حاضر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی از ابعاد این موضوع در حوزه علمی و برخی در حوزه محیط زیستی است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجه ادامه داد: اینکه در مجامع بین المللی نظرات جمهوری اسلامی ایران چگونه مستند می‌شود با یک سرچ ساده می‌توانند دسترسی پیدا کنند. جمهوری اسلامی ایران سعی کرده است با یک رویکرد منطقه ای موضوع را حل کند.

خطیب‌زاده افزود: اساسا خشکسالی و مدیریت اشتباه آب‌ها مواردی هستیم که درگیر آنها هستیم.

وی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه به هند تاکید کرد: در سفر امیرعبداللهیان به هند، سه توافقنامه در این سفر امضا شد برای آنکه آنچه به عنوان دیپلماسی منطقه‌ای گفته می‌شود پیگیری شود.

خطیب‌زاده خاطرنشان کرد: ما با یک رژیم یاغی در این منطقه روبرو هستیم که تداوم ترین رفتارهای جنگ طلبانه و قانون گریز در جهان بین الملل به منصه ظهور گذاشته و همه این رفتارها را با حمایت کشورهایی انجام داده است که مدعی حقوق بشر هستند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجه بیان داشت: پیام سفر گروسی مثل هر اقدام دیپلماتیک دیگر مشخص است و رییس آژانس باید نگران استقلال باشد، ایشان در جایی غلط و با رفتاری غلط حضور داشته است.

وی با اشاره به همکاری های اعتمادساز ایران با اژانس گفت: چیزی که در حال حاضر ایران انجام می‌دهد جزء به جزء و نعل به نعل مطابق پادمان است و تمامی دوربین‌های پادمانی و اقدامات زیر نظر آژانس در حال انجام است.

خطیب زاده تاکید کرد: آنچه که ایران در کاهش تعهدات برجامی خود انجام داده در پاسخ به اقدامات طرف مقابل بوده و این در حالیست که سالهاست که برجام برای ایران کار نکرده و منافع اقتصادی نداشته است.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجه تاکید کرد: البته تمامی اقدامات ایران برگشت‌پذیر است و از نظر فنی و آنچه که برگشت‌ناپذیر است تروریسم اقتصادی ایالات متحده است.

وی افزود: توافق در دسترس و ممکن است اگر دو کار را ایالات متحده و طرفین انجام دهد؛ اول اینکه توهم اهرم سازی را کنار بگذارند چون اهرم سازی یکطرفه وجود ندارد و دوم اینکه به تعهدات ذیل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشند.

خطیب زاده تاکید کرد: اینکه ما مبادلات خودمان در چارچوب ارزهایی غیر دلار و یورو انجام دهیم در دستور کار ما بوده و در مبادلات دوجانبه با ارزهای محلی کار می‌کنیم و سعی می‌کنیم از سلاحی که امریکا به اسم دلار در عرصه بین الملل ساخته است عبور کنیم.

 

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: هند امیرعبدالهیان ریزگرد سخنگوی دستگاه سیاست خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند

به گزارش خبرآنلاین سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام سه کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم هایی علیه برخی اشخاص حقیقی و حقوقی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، همچنین قطعنامه پارلمان اروپا و طرح ادعاهایی علیه کشورمان را به شدت محکوم و از همراهی معدود کشورهایی در اروپا از رویکرد ظالمانه دولت آمریکا انتقاد کرد.

کنعانی افزود ظرفیت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران متناسب با نیاز آن در تامین امنیت و منافع ملی، حفاظت از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و دفاع مشروع و بازدارنده در مقابل هرگونه تهدید و تجاوز خارجی است و جمهوری اسلامی ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و مبارزه با تروریسم بین‌المللی است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد؛ توسل به ابزار تحریم علیه ظرفیت‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران نه تنها خللی در عزم و اراده دولت و مردم ایران در افزایش اقتدار ملی با هدف دفاع مشروع و قاطع از حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت و منافع ملی ایران ایجاد نمی‌کند، بلکه برخلاف میل تحریم کنندگان، تحریم‌ها را به فرصتی برای خودکفایی و خوداتکایی در تقویت و توسعه ظرفیت دفاعی و نظامی ایران تبدیل کرده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی از رویکرد دوگانه پارلمان اروپا در موضوع حمله رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق و دفاع مشروع ایران شدیدا انتقاد کرد و گفت؛ جای تأسف است که پارلمان اروپا در قطعنامه‌ خود نسبت به اقدام متجاوزانه و ناقض قوانین و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به مقر دیپلماتیک ایران و شهادت مستشاران رسمی ضدتروریست ایرانی، صرفا به ابراز تأسف بسنده کرده است، اما اقدام مشروع ایران علیه رژیم یاد شده در چارچوب حق ذاتی دفاع مشروع را شدیدا محکوم می‌کند!

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ چرا پارلمان اروپا از پرداختن به منشأ و عامل اصلی بروز تنش و ناامنی در منطقه که ریشه در اشغالگری و رویکرد جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اسرائیل در کشتار مردم فلسطین و نیز نقض مکرر قوانین و حقوق بین‌الملل توسط این رژیم جعلی دارد، طفره می‌رود و در مقابل همسو با سیاست آمریکا از رژیمی حمایت می‌کند که اصل و اساس ناامنی و تنش در منطقه در طول هشت دهه متمادی است!

کنعانی همچنین با روشن و شفاف توصیف کردن سیاست و مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین و با رد مجدد ادعاهای مربوط به استفاده از تسلیحات ایران در جنگ اوکراین تاکید کرد؛ اگر آمریکا و اروپا عزم صادقانه ای داشته باشند، جنگ در اوکراین و جنگ علیه غزه در سریعترین زمان ممکن خاتمه خواهد یافت، اما آمریکا و برخی کشورهای اروپایی اصرار دارند که در مسیر غلط تاریخ حرکت کنند و به‌ جای کمک به توقف جنگ، بر آتش آن بیفزایند و وقت خود را مصروف اتهام زنی به دیگران کنند.

کنعانی تاکید کرد: بسیاری از ملت‌ها و دولت‌ها به خصوص در منطقه غرب آسیا دیگر هیچ امید و اعتقادی به نقش آمریکا و متحدان اروپایی آن در کمک به برقراری ثبات و امنیت در منطقه ندارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود؛ این دولت و مردم ایران هستند که باید از آمریکا و اروپا به دلیل نقض توافق هسته‌ای و ایفای نقش مخرب در ثبات و امنیت پایدار در منطقه سؤال و طلبکاری کنند، نه اینکه این دولتهای ناقض عهد و پیمان، خود را جای طلبکار و مدعی نشانده و به گستاخی بر فهرست تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران بیفزایند.

کنعانی خاطرنشان کرد: اگر رشادت و جانفشانی سپاه پاسداران و مستشاران شهید ضد تروریست سپاه در منطقه نبود، تروریسم داعشی تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ کرده بود و امنیت منطقه و جهان را بیش از پیش تهدید می کرد، حال چگونه پارلمان اروپا وقیحانه خواستار گنجاندن تنها نیروی واقعی ضدتروریسم جهان در فهرست تروریسم می شود؛ مگر اینکه تصور کنیم گروه‌های تروریستی در راستای اهداف و منافع نامشروع آمریکا و معدود دولتهای اروپایی و رژیم صهیونیستی برای دامن زدن به بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه غرب آسیا عمل می‌کنند!

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان بار دیگر تاکید کرد تکرار رویکردهای غیرقانونی و اشتباه توسل به ابزار تحریم و فشار از سوی آمریکا و تبعیت برخی دول اروپایی از واشنگتن، هیچ حق و مشروعیتی برای ادعاهای آنها از منظر حقوقی و بین‌المللی ایجاد نمی‌کند و آنها باید زمانی پاسخگوی این ادعاها و اقدامات ظالمانه خود علیه دولت و مردم ایران باشند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900114

دیگر خبرها

  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • سخنگوی وزارت خارجه: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • زاخارووا: بازدارندگی هسته‌ای روسیه جای تردید ندارد
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از سمت خود استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند