Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: سمن‌های محیطی زیستی یک پشتوانه قوی برای سازمان حفاظت محیط زیست هستند و همه مکلف به حمایت و همراهی با تشکل‌های مردم نهاد این حوزه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در گردهمایی تشکل‌های مردم نهاد محیط زیستی که صبح امروز در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به اهمیت فعالیت این تشکل‌ها، مطالبه گری زیست محیطی را در جهت ارتقای محیط زیست کشور دانست و افزود: شبکه‌هایی که شما ایجاد کرده‌اید مصداق واقعی مردم پایه بودن محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه پیشنهاد کرد که مجموعه دانش بومی، توانمندی‌ها و مسائل و مشکلات زیست محیطی هر استان با کمک سمن‌های آن استان در قالب یک کتاب منتشر شود.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ما به لحاظ قانونی مکلفیم در کنار تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی بایستیم، تصریح کرد: توقع ما از این تشکل‌ها آن است که دانش بنیان باشند و با تکیه بر دانش به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از تشکل‌های مردم نهاد حوزه محیط زیست خواست در بحث‌های پایشی و نظارتی با این سازمان مشارکت کنند و افزود: امروز ۸۸ پروژه افتتاح کردیم که یکی از آنها پایش آنلاین تالاب‌ها بود.

سلاجقه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های اثرگذار دولت سیزدهم در بحث محیط زیست، گفت: آزادسازی سواحل و حریم رودخانه‌ها، خاموش کردن گازهای مشعل (فلر) و صدور ۶۲ حکم در بحث آلاینده‌ها به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان از جمله اقدامات بزرگ این دولت در حوزه محیط زیست است.

به گفته وی، دولت سیزدهم برخلاف دیگر دولت‌های پس از انقلاب، شورای عالی محیط زیست را در ماه‌های ابتدایی آغاز به کارش تشکیل داد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تاکید رئیس جمهور مبنی بر اینکه کلنگ هیچ پروژه‌ای در کشور بدون دریافت مجوز زیست محیطی بر زمین نخواهد خورد، یادآور شد: مسائل زیست محیطی، مساله امروز و دیروز نیست و حل آن زمانبر است اما آنچه در طی این چندماه شاهد بودیم، کاملاً امیدبخش است.

معاون رئیس جمهور، سمن‌های محیطی زیستی را یک پشتوانه قوی برای سازمان حفاظت محیط زیست دانست و گفت: همه همکاران من در سازمان حفاظت محیط زیست مکلف به حمایت و همراهی با تشکل‌های مردم نهاد این حوزه هستند.

سلاجقه، پروژه تکثیر یوز آسیایی در اسارت را یک دستاورد بزرگ برای کشور توصیف و عنوان کرد: خیلی از گونه‌های ما در معرض خطر انقراض هستند و ما نمی‌توانیم همه آنها را با اقدامات میدانی مدیریت کنیم بنابراین از شما می‌خواهم در این زمینه به ما کمک کنید.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و صیانت از محیط زیست کشور، تصریح کرد: در عین حال که باید از محیط زیست صیانت کنیم، توسعه هم می‌بایست در کشور اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت تهیه پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی برای پروژه‌ها، خاطرنشان کرد: ما در سازمان محیط زیست از مجریان پروژه‌ها تعهد می‌گیریم و قبل، حین و پس از انجام عملیات اجرایی، آنها را پایش می‌کنیم و چنانچه مجریان به تعهدات خود عمل نکنند، از طریق مراجع قضائی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست سمن سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تشکل های مردم نهاد زیست محیطی تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: حل مسئله گرد و غبار نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌هاست / باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنیم
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • تولید اثر فاخر سینمایی از زندگی محیط بان شهید «هوشنگ نصیری»
  • جنبه‌های شرعی حفاظت از محیط زیست به مردم بازگو شود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز