Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - امام جمعه بوشهر جوهره نظام آفرینش را بر اساس صبر و استقامت دانست و گفت: یکی از مهمترین ویژگی افراد مؤمن و با ایمان همین ۲ عنصر است که در مکتب ائمه طهارت علیه‌السلام نهفته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز در مراسم درگذشت همسر شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری از شهدای انقلاب اسلامی جایگاه صبر و استقامت در جامعه را برشمرد و این دو عنصر را جوهره آفرینش دانست و اظهار داشت: اگر انسان در برابر حوادث گوناگون و مشکلات مقاومت نکند می‌شکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بوشهر  تصریح کرد: یکی از مهمترین ویژگی افراد مؤمن و با ایمان همین 2 عنصر است که در مکتب ائمه طهارت علیه‌السلام نهفته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جوهره نظام آفرینش را بر اساس صبر و استقامت دانست و بیان کرد: اگر فرهنگ صبر و مقاومت از انسان گرفته شود ایمان وی از دست می‌رود و برای زندگی خدایی مقاومت و صبر یک ضرورت است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه برای جلوگیری از ابتلا به گناه و تخلف، مقاومت یک اصل است تصریح کرد: با بررسی زندگی اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام نشان می‌دهد صبر و مقاومت سرلوحه زندگی آنان بوده است.

وی بانوان مظهر استقامت و صبر را حضرت خدیجه (س)، فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) دانست و خاطر نشان کرد: آثار به جا مانده از این ائمه طهارت علیه‌السلام مانا و جاوید است و این که فرهنگ در وجود همسر شهید شیخ ابوتراب عاشوری نهفته است.

صفایی بوشهری شهید ابوتراب عاشوری را علمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر دانست و بیان کرد: این شهید والامقام در هنگام پیروزی انقلاب اسلامی به دست ساواک به شهادت رسید و رژیم پهلوی اجازه نداد این شهید در بوشهر دفن شود به پیکر این شهید در چغادک دفن شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ویژگی همسر شهید عاشوری را برشمرد و با بیان اینکه این مرحومه یک شخصیت ارزشمند، انقلابی و همراه انقلاب بود تصریح کرد: همسر شهید عاشوری در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور مهم و موثر داشت و در خط امام راحل و تا آخرین لحظه از عمر خود در مسیر ولایت، امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه همسر شهید حجت‌الاسلام ابوتراب عاشوری در جریان مبارزات انقلاب با تمام وجود در خدمت شهید عاشوری و سایر نیروهای انقلابی بود خاطر نشان کرد: در منزل وی خدمتگزاران انقلاب، دختران مکتب فاطمیه، علما، سخنرانان و واعظان بزرگ پرورش یافته‌اند.

امام جمعه بوشهر: شهادت شهید عاشوری سبب تبدیل خط سازش به خط انقلابی شداستاندار بوشهر: "شهید عاشوری" محور مبارزه منطقه جنوب کشور علیه رژیم پهلوی بودجشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت در استان سمنان برگزار می‌شود

صفایی بوشهری، وظیفه همسر شهید عاشوری  در عرصه مادری و تربیت فرزندان انقلابی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این مرحوم پشتوانه محکمی برای علمدار انقلاب در بوشهر و نیروهای انقلابی در این منطقه بود.

وی همسر مرحوم شهید عاشوری را روشنایی بخش جامعه دانست و اضافه کرد نفس مبارک همسر شهید عاشوری نعمت بود و کسانیکه این چنین هستند خداوند این طور از آنها پذیرایی می‌کند تا در حرم حضرت معصومه (س) مهمان می‌شود.

انتهای پیام/190/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طهارت علیه السلام امام جمعه بوشهر ابوتراب عاشوری انقلاب اسلامی صبر و استقامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام رحیمی خطیب نماز جمعه ساوه گفت: در عملیات وعدۀ صادق، قدرت اراده ملت ایران و نیرو‌های مسلح در عرصه بین المللی به اثبات رسید.
---------
حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک فرا رسیدن هفته معلم گفت: معلمان افسران میدان پیشرفت و مهمترین عوامل هویت سازی فرهنگی و اعتلای علمی جامعه هستند.
-------
حجت الاسلام صفاهانی امام جمعه خنداب در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به روز ملی شورا‌ها گفت: شورا‌ها به عنوان نماینده مردم هستند و برای مطالبه گری از مسئولین و رفع مشکلات و کاستی‌ها در شهرستان باید اهتمام بیشتری داشته باشند. 
-------
 حجت‌الاسلام مهدی نژاد امام جمعه شازند، به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به حمله موشکی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: در قضایای اخیر، مسئله تعداد موشک‌های به زمین نشسته نیست، مسئله قدرت و جسارت و شهامتی است که در دل ملت‌ها جوانه زده و موضوع اصلی شکست هیمنه اسرائیل جنایتکار است.
-------
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حجت الاسلام طاووسی امام جمعه آشتیان با گرامیداشت روز کارگر گفت: کارگران در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و باید به جایگاه این قشر بزرگ جامعه بیش از پیش توجه شود.
----
حجت الاسلام سعیدی امام جمعه کمیجان با اشاره به دیدار جمعی از فرماندهان سپاه با رهبرمعظم انقلاب اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون دوران بعد از انقلاب با قدرت از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی پاسداری می‌کند و این دستاورد‌ها و توانمندی داخلی جوانان برومند این سرزمین است که هیمنه اسرائیل و آمریکا را فروریخته است.
-------
حجت الاسلام ربانی امام جمعه محلات به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد گفت: شهدا پهلوانان واقعی هستند، پهلوان الگویی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می‌شودند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم.
------
حجت الاسلام غفوری امام جمعه دلیجان با اشاره به هفته کار و کارگر، گفت: در دین مبین اسلام در زمینه مقام کارگر بسیار تأکید شده تا جایی که پیامبر(ص) بر دستان کارگر بوسه می‌زنند و این نشان از مقام والای این قشر تأثیرگذار در جامعه دارد.

دیگر خبرها

  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • برگزاری نماز جمعه شهرستان‌های استان مرکزی
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تاکید امام جمعه موقت گرگان بر عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای ریشه‌کنی فساد در کشور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • مراسم تشییع همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی شنبه برگزار می شود
  • نشانه‌های آمادگی برای ازدواج در دختران