Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی فولیان روز دوشنبه در اولین نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان قزوین که در سالن جلسات دادگستری قزوین برگزار شد، ضمن تبریک هفته محیط زیست از تلاشها و اقدامات انجام شده در امر صیانت از اراضی ملی و محیط زیست قدردانی کرد و افزود: محیط زیست و منابع طبیعی، بیت المال و انفال بوده و متعلق به عموم مردم و نسل‌های بعدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این امر ایجاب می کند بیش از پیش برای صیانت و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی همت داشته باشیم و اجازه هیچگونه دخل و تصرف و تخریب را به سودجویان ندهیم.

این مسوول با بیان اینکه موضوع پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم است، اظهار داشت‌: انفال، یکی از مهمترین چالش های دستگاه قضایی از حیث پرونده و از لحاظ پیشگیری از وقوع جرم است.  

فولیان با بیان اینکه مسولیت برگزاری نشست های کمیته صیانت از اراضی ملی بر عهده دادگستری است که جلسات آن با هدف تخصصی کردن پیگیری حقوق عامه در این حوزه آغاز شده است، افزود: هدف از تشکیل این کمیته، انسجام بخشی وظایف این ادارات و ایجاد وحدت رویه است و اجرای طرح حد نگار، گامی بلند در جهت پیشگیری از زمین خواری می باشد.

وی با بیان اینکه یکی از جرائم دهگانه اولویت دار در سطح کشور، تصرف عدوانی اراضی است، خاطرنشان کرد: تصرفات غیرقانونی اراضی در ۲ حوزه اراضی و املاک خصوصی و دولتی قابل بررسی است و اراضی ملی در اولویت این ستاد قرار دارد و ظرف مدت ۲ ماه آینده باید اسناد اراضی ملی آماده شود.  

فولیان ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی باید وظایف خود را برای پیشگیری از دخل و تصرف در اراضی ملی و اجرای طرح حدنگار(کاداستر)انجام دهند.

وی یادآور شد: تمام اراضی ملی و زراعی استان قزوین باید سند دار شود و اجرای کامل طرح حدنگار، یکی از موضوعات سند تحول قضایی است.

این مسوول قضایی با اشاره به فلسفه حفظ حقوق بیت المال، افزود: مهمترین وظیفه ما حمایت همه جانبه و دفاع تمام قد از حقوق عامه در شاخه های مختلف بوده و ییشگیری از تخریب از اراضی از جمله این وظایف است به همین دلیل سامانه حدنگار به دنبال پیشگیری از مفاسد و جلوگیری از جعل استعلام و تغییر کاربری اراضی کشاورزی راه اندازی شده است.

برچسب‌ها كاداستر استان قزوین دادگستری قزوین سازمان تعزیرات حکومتی منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: كاداستر استان قزوین دادگستری قزوین كاداستر استان قزوین دادگستری قزوین سازمان تعزیرات حکومتی منابع طبیعی اراضی ملی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل

جهانگیر جوانمرد امروز در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو اردبیل که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیرکل تعزیرات حکومتی و روسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، با تبیین آسیب‌ها، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از این اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هر گونه جرایم، مسئولان و روسای اتحادیه‌ها با استفاده از ظرفیت‌های قانونی باید اقدامات قاطع قانونی ، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه تمام صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، افزود: با هدف مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه‌های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل شده و بر اساس گزارش‌های آنها با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشند، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

او از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • نبود گاردریل در جاده کلج به سیردان منجر به حادثه شد+ فیلم
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک
  • عدم صدور کد رهگیری و گرانفروشی؛ بیشترین تخلفات مشاوران املاک اردبیل