Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مسلم نوروزی امروز در جلسه مناسب‌سازی و مبلمان شهری اظهار کرد: در ارزیابی‌های انجام شده از ساختمان ادارات، بیمارستان‌ها و بانک‌ها مشخص شد که معلولان می‌توانند به ۱۵ درصد از این دستگاه‌ها به راحتی ورود کرده و به همه بخش‌ها دسترسی داشته و مبلمان شهری و مناسب‌سازی لازم برای استفاده معلولان در آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ۱۰ درصد از این ساختمان‌ها به این شکل بوده معلولان می‌توانند با کمک فرد و یا افرادی به آنها دسترسی پیدا کنند، در ۷۸ درصد بعدی تحت هیچ شرایطی معلولان نمی‌توانند وارد آنها شده و از خدمات آنها استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: چند سالی است که  شهر اینچه‌برون به عنوان پایلوت شهر بدون مانع معرفی شده اما برای اجرایی شدن آن اعتباری تخصیص نیافته است، در جلسه امروز با توجه به اظهارنظرهای انجام شده معاون عمرانی فرمانداری گنبدکاووس اجرایی شدن این امر را ملزم به تخصیص اعتبارات ملی دانست.

وی ادامه داد: شهر اینچه‌برون هنوز ساختار و بافت روستایی داشته و برای شهر شدن کامل نیاز به زیرساخت‌های لازم دارد.

نوروزی گفت: امروز مصوب شد که تمام بناهای جدید برای اخذ پروانه پایان کار باید مبلمان شهری و مناسب‌سازی را در بنای خود اعمال کرده و بعد از تایید آن توسط کارشناسان مربوطه پایان کار صادر شود.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات فراوان معلولان به ویژه دانش‌آموزان قرار شد یکی از مدارس غیردولتی استانداردهای لازم برای تحصیل معلولان با درجه پایین‌تر را اعمال کرده تا معلولان بتوانند از این امکانات در داخل شهر بهره‌مند شوند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: این شهرستان دارای ۸ هزار معلول بوده و متاسفانه فضای شهری مناسب برای استفاده از امکانات شهری و دریافت خدمات مناسب وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مصوب شد تا تیمی فنی از کارشناسان  بهزیستی، راه و شهرسازی و دستگاه‌های مرتبط فعال شده و بر اماکن عمومی و ادارات و مجتمع‌های نوساز در راستای اجرای مبلمان شهری نظارت مستمر داشته باشند.

انتهای پیام/۲۳۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: بهزیستی گنبدکاووس مبلمان شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر شنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی کردستان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه در استان اظهار کرد: برنامه‌ریزی نیازمند داشتن اطلاعات است و ادارات باید برنامه‌های خود را برای تحقق شعار سال ارائه دهند و برنامه‌ریزی کافی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری از مسؤولان مطالبه کرده‌اند که در تولید جهش داشته باشیم، افزود: جهش کیفی مهمتر از کمی است و باید کیفیت خدمت رسانی و تولید بخوبی در اقدامات و تولیدات دیده شود.

استاندار کردستان عنوان کرد: باید هر ارگان و نهادی متناسب با کار خودشان برنامه‌های تحقق شعار سال را ارائه دهند و ادارات خدمات خود به مردم را نیز افزایش دهند.

زارعی‌کوشا یادآور شد: دستگاه‌ها و ادارات باید شاخص‌های قابل سنجش ارائه کنند و در هر جلسه دو دستگاه عملکرد خود را ارائه کنند.

وی عنوان کرد: تحقق شعار سال، تکلیف بزرگی بر عهده مسؤولان است که توسط ولی امر مسلمین را ابلاغ کرده‌اند و در حوزه اقتصادی جز با مشارکت مردم اتفاقی نمی‌افتد بنابراین در کنار جهش تولید مشارکت مردم مهم است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌شناسی، ظرفیت‌سنجی، خلاقیت و ابتکار برای مشارکت دادن مردم در امر تولید باید مورد توجه باشد و فرمانداران و بخشداران براساس اقتضائات و ظرفیت‌های هر منطقه فعالیت کنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: شاخص ارزیابی فرمانداران نیز پیشرفت خدمات همه ادارات و دستگاه‌ها در شهرستان‌ها است و توفیق در این زمینه نیاز به مشارکت مردم و ارائه طرح و ایده دارد.

زارعی‌کوشا افزود: برنامه‌ها باید در معرض باشد و نخبگان و جامعه دانشگاهی و جامعه جوان کشور و استان باید به برنامه‌های مسؤولان دسترسی داشته باشند و روی فعالیت‌ها نظر و ایده دهند.

کد خبر 6090011

دیگر خبرها

  • فرصت برای تعیین تکلیف املاک ادارات کرمان
  • تحقق شعار سال تکلیف بزرگی برعهده مسوولان است
  • بلیت هواپیما و دیگر سامانه های حمل و نقل برای معلولان نیمه بها شد
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • کارمندان ادارات کل اجرایی وزارت کار اجازه دریافت حق مشاوره ندارند
  • فروش ۷۰ میلیارد تومانی املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمان
  • هشدار: شرایط پسماند در استان ایلام مناسب نیست
  • فاصله زیاد تهران تا مناسب سازی شهر برای معلولان
  • شمش خم کن چیست؟
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟