Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@08:38:02 GMT

چرا شهرداری ها به زباله گردی کودکان کار رسیدگی نمی کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۱۹۹۴۳

چرا شهرداری ها به زباله گردی کودکان کار رسیدگی نمی کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اولین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب دیده و در معرض آسیب صبح دوشنبه در محل وزارت کشور برگزار شد.

نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در میزگردی با عنوان حمایت از کودکان کار در این همایش با بیان اینکه کار کودک استانداردها و تعریف مشخصی دارد، گفت: اتباع و مهاجران یکی از گروه‌های آسیب‌پذیر هستند؛ اگر بخواهیم در میان کودکان آسیب پذیر اولویت بندی کنیم دختران و کودکان در حاشیه شهر بیشتر در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سمانه زمانی مدیر کل بهزیستی استان تهران در این میزگرد با بیان اینکه در کشور ما حس و عاطفه نسبت به کودکان جاری است، اظهار داشت: تلاقی دو واژه کودک و کار خروجی چندان خوشایندی ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده در حل بحران کودک کار نقش مردم است، افزود: حلقه‌های مردمی برای حل مشکلات کودکان کار ضروری است.

زمانی با اشاره به اینکه چاره‌ای جز این نداریم که مدیران بخشی از قدرتشان را به مردم بدهند، اظهار کرد: تجربه نشان داده که اقداماتی که به مردم واگذار شده به مراتب بهتر و کارآمدتر عمل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه بهزیستی نهاد پاسخگو در زمینه کودکان کار محسوب می‌شود، گفت: اگر بهزیستی در تعامل با دیگر نهادها و گروه‌های مردمی عمل نکند حتماً موفق نخواهد بود. اگر همکاری بین بخشی شکل نگیرد؛ اگر همه کنار هم قرار نگیریم با کمال تأسف باید بگویم که هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

زمانی با تاکید بر اینکه سازمان بهزیستی توانایی مطالبه گری از دیگر نهادها را ندارد، افزود: حدود ۸۲ درصد از کودکانی که زیر ۱۵ سال در حال فعالیت هستند؛ از کودکان اتباع هستند؛ برای اینکه بتوانیم منابع خود را به درستی تخصیص بدهیم باید حدود نقش و وظیفه ما در قبال کودکان کار اتباع مشخص شود.

محبی فعال اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه قوانینی که تدوین می‌شود فقط به درد استان تهران می‌خورد، گفت: ما نمی‌توانیم با یک قانون در خصوص همه کشور تصمیم بگیریم.

دل خوشی از نهادهای دولتی نداریم

وی با بیان اینکه فقط بهزیستی متولی وضع کودکان کار نیست، گفت: بهزیستی تنها یکی از متولیان است ولی ما نمی‌دانیم باید به صورت مستقیم با کدام نهاد برخورد کنیم و از آن مطالبه کنیم.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه ما دل خوشی از نهادهای دولتی نداریم، گفت: ارتباط خوب و قدرتمندی متأسفانه با دولت نداریم. نهادهای دولتی توانایی و ضمانت اجرایی مناسبی دارند اما دغدغه ندارند بودجه نهادهای دولتی خرج حقوق و مزایای کارکنان خودشان می‌شود.

سلیقه مدیران به فعالیت سمن‌ها لطمه خواهد زد

در حاشیه این جلسه، نماینده یکی از سمن‌های استان کرمانشاه این انتقاد را مطرح کرد که سلیقه مدیران به فعالیت سمن‌ها لطمه خواهد زد.

نماینده یکی دیگر از سمن‌ها از استان خوزستان با انتقاد از اینکه چرا مسئول و وزیر آموزش و پرورش در این جلسه حضور ندارد، گفت: وضع آموزشی کودکان کار مشکل دارد. بسیاری از کودکان کار استان خوزستان در شهر اهواز به دلیل مشکلات مدارک و مشکلات مالی از تحصیل بازمانده اند.

یکی دیگر از نمایندگان سمن‌های استانی با انتقاد از صحبت‌های برخی مسئولان در خصوص محدود کردن مشکلات کودکان کار به مشکلات آموزشی، افزود: چرا شهرداری‌ها در زمینه زباله گردی کودکان کار، اقدامی نمی‌کنند. چرا سایت‌های پسماند ممنوعیتی در این زمینه برای کار کودک ندارند.

کد خبر 5513096 علی قدمی

منبع: مهر

کلیدواژه: کودکان کار بهزیستی سمن ها شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو علیرضا زاکانی حج تمتع هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر سازمان تامین اجتماعی کودکان کار سرقت صندوق امانات بانک ملی متروی تهران صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی قطار نهادهای دولتی کودکان کار سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۱۹۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران

به نقل از روابط عمومی مرکزنوسازی و تحول اداری، محمدعلی الفت‌پور با اشاره به تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران گفت: حفظ سلامت اداری در شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که به‌طور مستقیم با شهروندان سروکار دارد نقش بسیار مهمی در اعتمادسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی دارد و اهمیت این امر زمانی آشکار می‌شود که مجموعه شهرداری تهران به‌عنوان یکی از سازمان‌های پیشرو در امر مبارزه با فساد، بتواند با پیگیری و رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان خود و انتشار نتایج حاصله، گامی اساسی و اجرایی در این زمینه بردارد و از این طریق ضمن جلب اعتماد شهروندان سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه‌ای برای شهرداری تهران کسب شود.

دبیرکمیته برنامه‌ریزی و نظارت ستاد ارتقاء سلامت اداری با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از راهکار‌ها و استراتژی‌های مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری، خصوصا ارتشاء از طریق احصاء نظرات و ایده‌ها و مطالعات گذشته شناسایی و بررسی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش در جهت اجرایی ساختن آنها، بی‌شک یکی از مهم‌ترین اقدامات این حوزه خواهد بود که به واسطه آشنایی با موضوع و به سبب آگاهی از شرایط و اقتضائات شهرداری تهران، راهبرد‌ها و راهکار‌هایی نیز در زمینه‌های اقتصادی، اداری، مدیریتی، فرهنگی، قانونی و قضایی، مدیریت اخلاق حرفه ای، اجتماعی، اطلاع رسانی و شفاف سازی ارائه شده است که هم به لحاظ موضوعی و هم اجرایی قابل توجه و اجرا هستند.

الفت‌پور در پایان تصریح کرد: با توجه به تلاش‌های صورت‌گرفته در این زمینه و برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تخصصی، تشکیل شعبه‌ای مشخص و ویژه جهت پیگیری اخذ رشوه در شهرداری تهران، توسط اداره کل دفتر هماهنگی هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان و کمیته‌های انضباطی در دست اقدام است و پرونده‌های مرتبط در این خصوص با حساسیت بالا و دراسرع وقت، بررسی و تا حصول نتیجه، پیگیری می‌گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی در لرستان
  • دستگیری قاتل در لباس زباله‌گردی
  • ایجادشعبه ویژه پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان