Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علاءالدین ازوجی روز دوشنبه در جلسه بررسی تکمیل خط دوم انتقال پساب تصفیه شده جنوب تهران و انتقال آب به روستاهای شمال پاکدشت که در محل فرمانداری پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: به منظور تأمین آب مورد نیاز کشاروزی شهرستان پاکدشت لازم است تا با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای، آخرین تحولات حوزه کشاورزی پاکدشت به درستی احصا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هر نوع برنامه‌ریزی در حوزه کشاورزی به وضعیت موجودی اراضی، آب موجود، منابع تأمین کننده آب کشاورزی از حوزه آب‌های سطحی و زیرزمینی، تعداد چاه‌های کشاورزی و سایر اطلاعات حوزه کشاورزی پاکدشت به دستی احصا شده و به صورت شناسنانه آب کشاورزی در اختیار سازمان مدیریت قرار گیرد.

ازوجی تصریح کرد: با تهیه شناسنامه آب کشاورزی، نیاز هر منطقه به ویژه اراضی بالادست کانال انتقال آب مشخص می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: با همکاری و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی،جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای لازم است تا طرح انتقال آب از کانال انتقال پساب

جنوب‌تهران به دشت ورامین به روستاهای بالادستی مطالعه شده تا اتفاقی که بر اثر انتقال این پساب برای کشاورزی پاکدشت رخ می‌دهد مشخص شود.

۷۰ درصد از اراضی کشاورزی استان تهران آبیاری تحت فشار اجرا شده است

معاون جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این جلسه گفت: استان تهران از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت برخوردار است که از این مقدار، ۵۰ هزار هکتار باغ و مابقی اراضی زراعی هستند.

محمدحسین تاجیک افزود: به منظور استفاده بهینه از آب زراعی موجود در استان، ۸۰ درصد از اراضی زراعی استان تهران به سیستم آبیاری نوین مجهز شده و کار پوشش انهار به منظور جلوگیری از هدررفت آب در دست اقدام است.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی منابع زیرزمینی آب به دلیل کاهش میزان بارندگی اظهار داشت: به منظور تعادل بخشی سفره‌های زیرزمینی لازم است تا اقداماتی نظیر آبیاری تحت فشار، استفاده از کنتور هوشمند و مدیریت مصرف آب با تمدید پروانه بهره‌برداری از چاه‌های آب صورت گیرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.
۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی پاکدشت زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می‌رود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پاکدشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران وزارت جهاد کشاورزی استان تهران سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران پاکدشت کشاورزی پاکدشت جهاد کشاورزی استان تهران آب کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی قشلاقی در بازدید از عملیات لوله گذاری در روستای قوبوز در مورد آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند گفت: بر اساس طرح مشارکتی اراضی، محل انتقال آب، ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب به داخل مزرعه همگی مشخص بوده و در قالب یک بسته از سوی سرمایه گذار عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: برداشت آب از سد سهند و از پایین دست سد خواهد بود و این ۲۲۰۰ هکتار جزو فاز پنج سد سهند است.

قشلاقی همچنین نصب کنتور حجمی آب در اراضی را یادآوری کرد و تشکیل تعاونی آب‌بران را مورد تاکید قرار داد و گفت: کشاورزان باید الگوی کشت را رعایت کنند در غیر این صورت با مشاهده محصول غیر الگوی کشت در مزارع برخورد خواهد شد.

وی به اهمیت اجرای پایاب سد سهند اشاره کرد و افزود: بهره برداری از فاز‌های این طرح به افزایش محصولات کشاورزی و رونق کشاورزی و اقتصادی منطقه منجر می‌شود.

سد سهند دارای پنج فاز و در مجموع هفت هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی است که فقط در فاز یک آن به میزان ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار کار شده است.

دیگر خبرها

  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • لزوم کاهش مصرف کیسه‌ها و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود