Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@09:22:41 GMT

هفته آینده نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۰۳۰۹

هفته آینده نتایج کنکور ارشد ۱۴۰۱ اعلام می‌شود

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی هفته آینده روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: audio/mp3

امسال از مجموع ۶۴۷ هزار و ۲۰۹ داوطلب (با احتساب علاقه‌مندی به شرکت در مجموعه امتحانی دوم) حدود ۵۳ درصد آن‌ها زنان بوده اند که ۴۷ درصد آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین نسبت را در گروه‌های آموزشی داریم.

او گفت: ۵۷ درصد داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد علوم انسانی و ۶۷ درصد علوم پایه را زنان تشکیل می‌دهند و در رشته فنی و مهندسی صرفاً ۲۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و مابقی سهم مردان است. در هنر ۶۳ درصد و دامپزشکی ۶۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مروتی با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم. پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته تعداد بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم.

به گفته وی، در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها پذیرش شدند؛ اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون کتبی سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تأثیر دارد.

آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ از ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت در ۱۶۶ شهرستان و ۱۷۷۰ حوزه فرعی و همچنین ۳۸۱ حوزه اصلی برگزار شد.

کد خبر 581521

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کنکور ارشد 1401 کارشناسی ارشد 1401 ثبت نام ارشد 1401 زمان ثبت نام ارشد 1401 منابع ارشد 1401 آزمون ارشد 1401 زمان اعلام نتایج ارشد 1401 نتایج ارشد 1401 سازمان سنجش و آموزش کشور سازمان سنجش آموزش کشور پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق آزمون کارشناسی ارشد تشکیل می دهند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می‌کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می‌شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده‌ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می‌کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می‌کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رئیس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • داوطلبان کنکور مردادماه منتظر نتایج باشند
  • بیش از ۱۰ هزار نفر در رشته علوم تجربی رقابت کردند
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته های کنکور آغاز شد
  • آغاز ماراتن پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رئیس سازمان سنجش: کنکور در سلامت کامل برگزار شد
  • زمان اعلام نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند