Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم پرداخت به موقع عوارض از سوی نهادهای مختلف به شهرداری گفت: شهرداری بودجه دارد و بر اساس بودجه در حال اداره شدن است و اینکه این مبلغ کجا می‌نشیند به شورا و شهرداری برمی‌گردد؛ اداره کردن شهر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری به گونه‌ای نیست که بگوییم هر وقت میل‌مان بود پرداخت را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محمدعلی پورموسوی در پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۳ خردادماه) در سالن جلسات شورای شهر اهواز برگزار شد، با ارائه تذکراتی در مورد مسائل اخیر شهری در حوزه خدمات شهری اهواز اظهار کرد: متاسفانه در ایام گذشته اعصاباتی در مناطق مختلف داشتیم و برخی مناطق از نظر دفع پسماند شرایط بسیار ناهنجاری داشته‌اند که بابت این شرایط از همه همشهریان پوزش می‌طلبم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکلات در این خصوص به ناتوانی پیمانکاران این مناطق در ادای وظایف و تعهدشان برمی‌گردد؛ به طور مثال یکی از تعهدات پیمانکاران این بود که در صورت پرداخت نشدن به موقع حقوق، دو ماه حقوق پرسنل تحت امر را پرداخت کنند. اساسا در ارتباط با پیمانکاران، مسائل دفع پسماند این گونه دیده نمی‌شوند و باید همه شرایط مهیا باشد تا پسماند دفع شود در حالی که پیمانکار در هر شرایطی موظف است این کار را انجام دهد.

پورموسوی با اشاره به پرداخت نشدن به موقع حقوق کارکنان شهرداری تصریح کرد: از شهردار اهواز می‌خواهیم یک بار برای همیشه این مساله را حل کند. البته مشکلاتی در این زمینه وجود دارد به طور مثال برخی عوارضی که باید به موقع در اختیار شهرداری بگیرد، در اختیار آن قرار  نمی‌گیرد؛ کسی در استان با این کار مخالفت می‌کند یا خوشش نمی‌آید این کار را به موقع انجام دهد.

وی افزود: مسئولان مرتبط با این موضوع از جمله استاندار خوزستان و مدیرکل امور مالیاتی بدانند شهرداری که باید ۱۰۰ میلیارد و اندی تومان تنها برای بحث‌های خدماتی پرداخت کند نمی‌تواند این نظم و ترتیب را همیشه تنها از محل پرداخت عوارض مردم ایجاد کند. یک جاهایی کار به عوارضی که در کل باید پرداخت شوند برمی‌گردد تا شهر اراده شود. نمی‌شود بگوییم این ماه عوارض را پرداخت نمی‌کنیم و ماه آینده پرداخت می‌شود یا موجود است و هر وقت میل‌مان بود پرداخت می‌کنیم یا عوارض در جایی که می‌گوییم هزینه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز گفت: شهرداری بودجه دارد و بر اساس بودجه در حال اداره شدن است و اینکه این مبلغ کجا می‌نشیند به شورا و شهرداری برمی‌گردد؛ اداره کردن شهر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفری به گونه‌ای نیست که بگوییم هر وقت میل‌مان بود پرداخت را انجام دهیم.

وی بیان کرد: صورت زشت دفع نشدن پسماند در برخی مناطق اهواز نشان از عدم توازن و هماهنگی در مدیریت شهری و شاید در آینده در استان خوزستان باشد.

پورموسوی با بیان اینکه به صورت علمی و فرهنگی به موضوع دفع پسماند پرداخت نشده است، گفت: وظیفه مردم تنها این نیست که هر ساعتی دل‌شان خواست پسماند را از منزل خارج کنند و به پسماندهای موجود اضافه کنند.

وی با بیان اینکه برای دفع پسماند در منطقه به ۳۰ تا ۴۰ نیرو نیاز است، بیان کرد: از شهردار درخواست کردیم که مجموعه‌ای متشکل از نیروهای فعال در حوزه خدمات و پسماند تحت عنوان نیروی واکنش سریع به مشکلات ایجاد شود تا اگر روزی مشکلاتی داشته باشیم این مجموعه سریعا ورود و مشکلات را حل کنند و شهردار باید به سرعت به این موضوع بپردازد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز تصریح کرد: بحث دیگر مبارزه با گردن کلفتی و میدان‌داری عده‌ای شالاتان است. اگر قرار است این موضوع حل شود این افراد جلوی آن‌ها را می‌گیرند؛ اداره شهر و حکمرانی خوب با ننه من غریبم انجام نمی‌شود و باید یک جاهایی محکم بایستیم و در میدان، مسائل شهر را حل کنیم.

پورموسوی عنوان کرد: از شهردار اهواز و همه مسئولان استان خوزستان می‌خواهیم که در این خصوص مواضع جدی داشته باشند، پای کار بیایند و اجازه ندهند کسانی این گونه با آبروی مردم بازی کنند.

وی بیان کرد: به شهردار تذکر جدی می‌دهیم دیگر اجازه ندهد کسانی در میدان رفع مشکلات شهر به غلط میدان‌داری و دخالت مخل کنند و دودش به چشم همه ما برود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز در خصوص صحبت‌های قنبری رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری اهواز در جلسه علنی هفته گذشته شورا افزود: در پی صحبت‌های اخیر آقای قنبری برخی از صاحبان این اماکن شکایت کردند که در پی این صحبت‌ها، فروش‌شان کم شده است. به آقای قنبری تذکر می‌دهم حق ندارد خارج از مسئولیت خود اظهار نظر کند زیرا مسئولیت وی در ارتباط با سازه نیست.

وی افزود: اگر آقای قنبری نکته‌ای گفت مربوط به حوزه آتش‌نشانی است. برخی از این ساختمان‌ها کارهای مربوط به آتش‌نشانی را انجام نداده‌اند یا نصفه و نیمه کار را انجام داده‌اند که نکات آقای قنبری در این خصوص این موضوع بوده نه سازه ساختمان‌ها.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری، گردشگری و توسعه شورای شهر اهواز گفت: امیدواریم شهرداری و آتش‌نشانی با ارائه توضیحات در این خصوص، موضوع را برای شهروندان روشن کنند. شهرداری باید رفتار منسجم و هماهنگ در ارتباط با موضوعات شهر داشته باشند تا دچار چالش‌ها و وقفه‌ها نباشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان شورای شهر اهواز شهرداری اهواز رئیس کمیسیون اقتصادی سرمایه گذاری دفع پسماند آقای قنبری آتش نشانی برمی گردد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد

استاندار زنجان گفت:سرانه بودجه شهرداری‌های استان در مدت دو ونیم سال گذشته ۳.۶ برابر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ محسن افشارچی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت- در همایش روز شوراها با بیان اینکه امیدواری‌های زیادی در شوراها ایجاد شده است، اظهار کرد: از زمان شکل‌گیری شوراها در کشور سال‌ها گذشته است و این نهادها اکنون به بلوغ رسیده‌اند، عملکرد و رفتارها نیز نسبت به قبل بهتر شده است.

وی با بیان اینکه در دو ونیم سال گذشته کارهای متعددی در حوزه شوراهای شهری و روستایی استان انجام گرفته است، ادامه داد: این استان تلاش کرد ارزش افزوده محاسبه شده شرکت‌ها در سر جمع مالیاتی لحاظ شود و این موضوع موجب جهش شده است که تداوم خواهد داشت.

استاندار زنجان گفت: در این راستا سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد ریال پرداختی انجام گرفت که این رقم برای سال‌های آینده قابل توجه و به بالای ۲۰ هزار میلیارد ریال خواهد رسید که به نوعی با بودجه عمرانی برابری می‌کند.

افشارچی با تاکید بر اینکه تمرکز بر ارزش افزوده تولید و ثروت توسط شهرداری و دهیاری‌ها مد نظر باشد، افزود: انتظار بر این است مبنایی برای ایجاد ثروت در دراز مدت مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با اشاره به شعار سال گفت: وضعیت دهیاری‌ها نسبت به سال‌های گذشته بهبود پیدا کرده و عملیات عمرانی نیز شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه ایجاد کارگاه‌های اقتصادی موضوع مهمی است، گفت: این استان به سمت نظام خوشه روستاها حرکت می‌کند و برنامه‌هایی را در این خصوص مورد توجه قرار داده است که همراهی دستگاه‌ها در تحقق آن لازم است.

افشارچی با تاکید بر اینکه روستاهای استان باید بیشتر مولد باشند، ادامه داد: استان به موضوع مشکلات واقف است و مسئله بهره‌وری آب در روستاها امری مهم محسوب می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز گفت: انتظار بر این است که شهرداری‌ها در این خصوص پیشگام باشند و تحولاتی را ایجاد کنند.

افشارچی با بیان اینکه دسترسی مردم به اینترنت پر سرعت در شهرهای ابهر، خرمدره، قیدار و زنجان در حال انجام است افزود: برنامه‌ریزی‌ها باید ناظر بر آینده باشد و در این میان هوش مصنوعی اولویت اول در سطح جهانی است.
.

کد خبر 747870

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بودجه شهرداری‌های زنجان ۳ برابر شد
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • ۵۰ میلیارد تومان دیگر به حل مشکلات پسماند گیلان اختصاص یافت