Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@18:53:22 GMT

چطور از قیمت خودرو کارکرده خود اطلاع داشته باشیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۰۳۷

چطور از قیمت خودرو کارکرده خود اطلاع داشته باشیم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، از ساعت‌ها تحقیق در مورد کیفیت فنی خودرو گرفته تا تعیین دقیق قیمت، خرید خودرو کارکرده با چالش‌های زیادی همراه است. به همین دلیل، خریداران باید با دید باز و اطلاعات کامل وارد بازار خودروهای دست دوم شوند. اما استعلام قیمت خودرو کارکرده هنوز مهم‌ترین چالش در میان خریداران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین دلیل که قیمت‌ها به صورت روزانه تغییر می‌کنند و همچنین حدس و گمان‌های زیادی برای تعیین قیمت ماشین دست دوم وجود دارد. با این حال، در این بررسی ما به شما راه‌های استعلام قیمت خودرو دست دوم و معرفی بهترین سایت برای بررسی قیمت ماشین کارکرده را به شما ارائه می‌دهیم.

راه‌های موجود برای تخمین قیمت خودرو کارکرده

برای تخمین قیمت خودرو کارکرده چندین راه وجود که اغلب شامل جستجوی آنلاین و فیزیکی است. جستجوی آنلاین به این صورت که شما از طریق وب‌سایت‌های معتبر و شبکه‌های اجتماعی، قیمت خودرو را بررسی می‌کنید. جستجوی فیزیکی به این صورت که از مراکز یا نمایشگاه‌های فروش خودروهای دست دوم به صورت حضوری لیست قیمت تهیه کنید.

اما مشکل مراکز حضوری در این است که آنها قیمت ماشین دست دوم را بر اساس موجودی خود اعلام می‌کنند و توانایی استعلام قیمت بر اساس نیازهای شما را ندارد. اما وب‌سایت‌های معتبر می‌توانند برحسب ورودی اطلاعات شما، قیمت خودرو را تعیین کنند. برای مثال، می‌توانید از طریق «سایت خودرو ۴۵» قیمت ماشین را استعلام بگیرید.

شما با وارد کردن برند خودرو، مدل اتومبیل، سال ساخت، رنگ خودرو، کیلومتر کارکرد و غیره، قیمت خودروی مورد نظر خود را تخمین بزنید. از همه مهم‌تر، استعلام به شما کمک می‌کند تا در خانه گرم خود بنشینید و بدون اتلاف زمان و هزینه‌های رفت و آمد برای مراجعه به مراکز حضوری فروش خودرو، لیست قیمت خودرو را به دست آورید.

استعلام قیمت خودرو کارکرده به صورت تخصصی چگونه انجام می‌شود؟

اگر می‌خواهید به صورت تخصصی قیمت ماشین کارکرده را استعلام بگیرید، باید به سراغ کارشناسی فنی بروید. کارشناس با بررسی تخصصی می‌تواند قیمت معقولانه‌ای را برای خودرو تخمین بزند. از عوامل مؤثر در بررسی کارشناسی و تعیین قیمت خودرو کارکرده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیفیت ظاهری خودرو

کیفیت ظاهری درون و بیرون خودرو مهم است. خودرویی با خراش کمتر، آسیب ناشی از زنگ زدگی، بدون فرورفتگی و رنگ شدگی، ارزش خرید دارد. فضای داخلی تمیز، لوازم داخلی به خوبی نگهداری شده و تجهیزات الکترونیکی شاخص‌های نگهداری خوب ماشین هستند. سرویس‌های منظم، تعویض روغن، عمر باتری، شرایط خوب لاستیک‌ها و بسیاری از موارد دیگر می‌توانند کیفیت خودرو را تعیین کنند.

مسافت پیموده شده

مسافت پیموده شده یا کیلومتر طی شده احتمالاً مهم‌ترین عامل در فروش خودروی دست دوم است. مسافت پیموده شده بیشتر را باید به معنای کارکرد و استهلاک بیشتر خودرو دانست. کیلومتر طی شده تأثیر مستقیم در ارزش ماشین دارد زیرا نشان دهنده فرسودگی خودرو است.

هر چند اگر صاحب ماشین ادعا کند بیشتر قطعات فنی را تعویض کرده اما کیلومتر هنوز شاخص مهمی در استعلام قیمت خودرو کارکرده است. فقط توجه داشته باشید که این احتمال وجود دارد که فروشنده کیلومتر خودرو را دستکاری کرده باشد.

برند و مدل خودرو

خودروهای ایرانی به دلیل قیمت کمتر در بازار امروز کشور، جزء پرفروش‌ترین ماشین‌های دست دوم محسوب می‌شوند. هزینه‌های تعمیر و نگهداری این خودروها بسیار کمتر از خودروهای خارجی هستند و حتی در زمان فروش دوباره، خریداران زیادی دارد.

با این حال، اگر به دنبال خرید یک ماشین از برندهای خاص اروپایی و آمریکایی هستید، دستتان برای انتخاب خودروی مناسب باز است. همچنین، مدل خودرو در قیمت نهایی مؤثر است. هر چه مدل ماشین قدیمی‌تر باشد، قیمت کمتر خواهد بود.

کیفیت فنی خودرو

مسائل فنی ماشین باید توسط متخصص بررسی شود. این قسمت مهم‌ترین بخش در تعیین قیمت خودروی کارکرده است و در عین حال، پر ابهام‌ترین قسمت نیز محسوب می‌شود. بررسی کیفیت فنی به بررسی شاسی، موتور، نشتی روغن، جلوبندی، اتاق خودرو، دود خروجی اگزوز، عملکرد سیستم ترمز، سیستم تعلیق، فرمان پذیری خودرو و غیره مربوط می‌شود.

در این مرحله حتماً لازم ماشین را با رانندگی کردن تست کنید. هرگونه نقص در کیفیت فنی خودرو منجر به کاهش قیمت می‌شود.

سایت خودرو ۴۵ مرجع خرید و فروش ماشین و امکان استعلام قیمت خودرو

استعلام قیمت ماشین کارکرده از طریق وب‌سایت خودرو ۴۵ می‌تواند مزایای زیادی برای شما به همراه داشته باشید. مهم‌ترین مزیت این است که می‌توانید به راحتی در منزل، قیمت خودرو را استعلام بگیرید. مزیت مهم دیگر، استفاده خودرو ۴۵ از یک پلتفرم هوشمند برای تعیین قیمت خودرو دست دوم است.

قیمتی که شما بعد از پر کردن فرم مشاهده می‌کنید، با قیمت روز بازار یکسان است. اما برای تخمین نهایی قیمت نیاز به کارشناسی بدنه دارید تا کیفیت فنی ماشین توسط متخصص بررسی شود. شما می‌توانید برای خرید و فروش خودروی دست دوم به صورت کارشناسی شده و استعلام قیمت از سایت خودرو ۴۵ استفاده کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5513108

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت خودروسازی قیمت خودرو بازار خودرو گروه خودروسازی سایپا کسب و کار قرعه کشی خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو آزمون استخدامی قیمت خرده فروشی لوازم خانگی تعمیر لوازم خانگی کسب و کار اینترنتی تولید محتوا پارس خودرو قیمت میوه قیمت لوازم خانگی کسب و کارهای اینترنتی استعلام قیمت خودرو قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو تعیین قیمت قیمت ماشین فروش خودرو کیفیت فنی مهم ترین دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعلام مهم تراکتور منفی شد

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام لیست اولیه سازمان لیگ، عارف آقاسی به دلیل محرومیت انضباطی که در آخرین بازی جام حذفی فصل گذشته با فولاد داشت، اولین بازی تراکتور در رقابت‌های حذفی را از دست داده بود اما با توجه به اینکه دیدار تراکتور برابر چوکا لغو شد، در ابتدا اینطور به نظر می‌رسید که محرومیت آقاسی به دیدار برابر ذوب‌آهن منتقل خواهد شد.

اما برخلاف خبر اولیه، استعلام جدید باشگاه تراکتور حاکی از آن است که به زعم فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، محرومیت آقاسی در بازی با چوکا سپری شده و این بازیکن برای بازی مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، مشکلی در همراهی تیمش نخواهد داشت.

سعید مظفری‌زاده با تائید این خبر به خبرنگار ما گفت: با توجه به استعلامی که گرفتیم عارف آقاسی محرومیت خود را در بازی با چوکا گذرانده است چرا که در این بازی تیم حریف بود که در زمین حاضر نشد.

به این ترتیب و با توجه به غیبت سیدمحمد حسینی به دلیل مصدومیت، تراکتور چالش غیبت دیگر مدافع مرکزی خود را نخواهد داشت و عارف امکان همراهی تیم تراکتور را دارد.

تیم تراکتور روز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در ورزشگاه یادگارامام از ساعت 18:30 میزبان ذوب آهن خواهد بود.

دیگر خبرها

  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکار‌های مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می‌آیند
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟
  • تعقیب و گریز خودرو بدون پلاک و رانندگی غیر متعارف در جاده اسکو
  • نمایشگاه بین المللی خودرو در پکن آغاز به‌کار کرد+ تصویر
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • لطفا خودخواهانه تردد نکنید!
  • استعلام مهم تراکتور منفی شد