Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرد که پرونده ترسیم مرزهای دریایی پرونده مرگ و زندگی است و اسرائیل ناتوان‌تر از این است که به لبنان حمله کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، جبران باسیل، رئیس جریان آزاد ملی لبنان گفت: من درحال حاضر نامزد ریاست جمهوری نیستم و می‌دانم که بسیاری این را باور نمی‌کنند اما من حتی یک بار هم با میشل عون، رئیس جمهور لبنان درباره موضوع نامزدی‌ برای ریاست جمهوری صحبت نکردم و ما خلأ در پست ریاست جمهوری را نمی‌پذیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه من به دلیل موضعم درباره نفت و گاز است. کسی که حق دارد مرا مجازات کند ملت لبنان هستند که فراکسیون اکثریت را به من دادند.

باسیل درباره پرونده مرزهای دریایی گفت: حتی یک لبنانی درباره پاسخ به طرح آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا واکنشی نداده است. حتی اگر اختیار به دست رئیس جمهور باشد اما به موافقت کابینه و پارلمان نیاز دارد. مقدار آب یا مساحت آن مهم نیست بلکه مسئله مهم نفت و مسئله اقتصادی و تجاری است. موضوع ترسیم مرزها مسئله مرگ و زندگی است. میشل عون، رئیس جمهور لبنان در بهبود شروط لبنان در مذاکرات موفق بوده است. مسئله مهم‌تر برای ما شروع استخراج نفت و گاز است.

وی گفت: ما کشوری داریم که مشخص است منابع نفتی دارد. اسرائیل حامیانش در داخل را با حساب‌های بانکی‌شان در خارج تهدید می‌کند تا دستوراتش را اطاعت کنند. آمریکا جانب اسرائیل را می‌گیرد. ما باید بدون جنگ حقمان را بگیریم. مقاومت علیه اسرائیل تنها با خون نیست بلکه با مقاومت فکری و مسائل دیگر نیز هست. عون و نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با رویکرد مشخصی برای این پرونده قبل از مذاکره با هوکشتاین توافق کردند. وضعیت اسرائیل امروزه خوب نیست و ناتوان‌تر از این است که جنگی را علیه لبنان انجام دهد. معادله قدرت موجود میان لبنان و اسرائیل تأییدی بر این مسئله است.

باسیل گفت: در این کشور هیچ کسی نمی‌تواند چیزی را بر دیگران تحمیل کند. میشل عون باید با مردم مشورت کند و نمایندگان باید شخصیتی را برای نخست وزیری نامزد کنند تا مذاکرات پارلمانی صورت گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جبران باسیل لبنان ترسیم مرزهای دریایی لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، مقاومت اسلامی لبنان امروز دوشنبه در دومین بیانیه خود درباره عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی از هدف قرار دادن مواضع نظامیان ارتش اسرائیل و خودروهای زرهی آن‌ها در پایگاه المطله خبر داد.

در بیانیه حزب‌الله به این منظور آمده است: در حمایت از مردم استوار فلسطین و نیز مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز دوشنبه مواضع و محل استقرار نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی و خودروهای زرهی آن‌ها را در پایگاه المطله با پهپاد انتحاری هدف قرار داده است و در این عملیات تعدادی از نظامیان اسرائیلی کشته و زخمی شدند.

رسانه‌های خبری امروز اذعان کردند، در حمله پهپادی امروز حزب الله لبنان به پایگاه المطله رژیم صهیونیستی دو نظامی این رژیم زخمی شده است.

حزب‌الله لبنان امروز همچنین  مقر فرماندهی لشکر جولان (210) ارتش رژیم اسرائیل را با ده‌ها موشک کاتیوشا هدف قرار داد.

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل جنبش حزب الله پیش‌تر تصریح کرده بود که به هر تجاوز رژیم اسرائیل قطعا پاسخ خواهند داد و با هرگونه اقدام تنش آمیز مقابله خواهند کرد.

وی تاکید کرد: هرگز از رویارویی با دشمن عقب نشینی نمی‌کنیم، و حمایت از مقاومت فلسطین را پایان نمی‌دهیم و هرگز بسته شدن این پرونده (نبرد با اشغالگران) را نخواهیم پذیرفت، مگر اینکه پرونده غزه و آتش‌بس بسته شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که پشتیبانی از غزه، در حقیقت پشتیبانی از لبنان است، زیرا آنچه را در غزه جریان دارد، در برابر خود می‌بیند و اگر سکوت کند، قربانی بعدی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • حمله پهپادی حزب الله لبنان به پایگاه «المطله»
  • دانشجویان آمریکا نمی‌خواهند شریک ظلم اسرائیلی‌ها باشند
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • حمله موشکی حزب‌الله به مقر فرماندهی لشکر اسرائیل در جولان
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • تخلیه شمال فلسطین اشغالی از بیم واکنش حزب الله
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت
  • استفاده از واژه «اسرائیل» در رسانه‌ها ممنوع