Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-05-02@05:49:14 GMT

تمرکز اپل بر ارتقای دوربین جلوی آیفون 14

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۳۴۰

تمرکز اپل بر ارتقای دوربین جلوی آیفون 14

ایتنا - ​​​​​​​آیفون ۱۴ اپل بزرگترین ارتقای دوربین جلو این گوشی را در چند سال اخیر خواهد داشت.
ابتدای امسال گزارش‌های متعددی منتشر شد که اپل روی ارتقای مهم دوربین جلو در آیفون ۱۴ کار می کند. اکنون مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف اپل، جزییات جدید درباره تامین کنندگان قطعه را شرح داده که اپل برای قطعه دوربین سلفی در آیفون ۱۴ انتخاب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتقای صورت گرفته در دوربین جلو آیفون 14، بزرگترین ارتقای دوربین جلوی گوشی این شرکت در سالهای اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته این تحلیلگر، اپل تامین کنندگان قطعات برای دوربین جلو آیفون ۱۴ را انتخاب کرده است. بعضی از آنها مانند سونی که همچنان حسگرهای دوربین را برای آیفون جدید تهیه می‌کند، از شرکای اپل هستند. لنزها از سوی شرکتهای جنیوس و لارگان فراهم خواهند شد و ماژول فوکوس جدید از سوی شرکتهای الپس و لوکس شیر تامین می‌شود.

تامین کنندگان اپل برای ماژول دوربین جلو گوشی، شرکتهای کوول (Cowell) و ال جی اینوتک (LG Innotek) خواهند بود. همکاری بین اپل و ال جی اینوتک ماه گذشته پس از این گزارش شد که اپل تامین قطعات از سازندگان دوربین چینی را به دلیل مشکلات کیفیت، منتفی اعلام کرد.

به گفته تحلیلگر اپل، آیفون ۱۴ بزرگترین ارتقای دوربین جلو تلفن هوشمند اپل در سالهای اخیر را خواهد داشت. این تحلیلگر پیش بینی کرد دوربین جدید، اتوفوکوس خواهد داشت که کیفیت بهتر عکسها و ویدیوهای ضبط شده نسبت به فوکوس ثابت فعلی دوربین را به همراه خواهد داشت.

بهبودهای صورت گرفته در دوربین سلفی برای کل سری آیفون ۱۴ موجود خواهد بود اما بخشی از این ارتقاها به مدلهای گران‌تر آیفون ۱۴ پرو محدود خواهد بود. طبق گزارشهای قبلی، مدلهای امسال پرو، یک دوربین جدید با حسگر ۴۸ مگاپیکسل خواهند داشت که قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت ۸K است.

شایع شده که مدلهای پایین‌تر آیفون ۱۴ همان دوربین عقبی فعلی با لنز ۱۲ مگاپیکسل را خواهند داشت. البته به معنای آن نیست که جنبه‌های دیگر این لنزها ارتقا پیدا نمی‌کند.

آیفون ۱۴ در چهار مدل عرضه خواهد شد که دو مدل معمولی و دو مدل پرو هستند. انتظار می‌رود عرضه آیفون مینی متوقف شود و به جای آن آیفون ۱۴ مکس ۶.۷ اینچی عرضه شود و مدلهای پرو در اندازه مشابه نسل فعلی عرضه خواهند شد اما در طراحی جدید، حاشیه صفحه نمایش حذف شده است.

بر اساس گزارش وب سایت ۹to۵Mac، اپل احتمالا نسل جدید آیفون را در سپتامبر معرفی خواهد کرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: آیفون 14 دوربین گوشی آیفون ۱۴

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!

ایتنا - شرکت اپل به کاربران آیفون هشدار داده که باید هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است آتش‌سوزی، برق گرفتگی یا آسیب جدی رخ دهد.
بر اساس جزییات منتشر شده در وبسایت پشتیبانی اپل، این شرکت فناوری از کاربران خواسته است که آیفون، آداپتور یا کابل شارژر را هرگز زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار ندهند زیرا این کار می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و بروز حادثه شود.

اپل تاکید کرده آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژ کردن در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ است، نباید برای مدت طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

این هشدار به ویژه زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران قصد خوابیدن یا قرار گرفتن در شرایطی را دارند که نمی‌توانند افزایش دمای گوشی را متوجه شوند.

براساس توصیه‌های ایمنی اپل، کاربران باید همواره از آداپتورها و کابل‌های اصلی این شرکت برای شارژ آیفون استفاده کنند. محصولات شرکت‌های ثالث و ارزان‌قیمت ممکن است استاندارد لازم را نداشته و خطرآفرین باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که کابل‌ها یا شارژرهای آسیب دیده یا مرطوب می‌توانند باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی یا دیگر اموال شوند.

این اقدام اپل در پی گزارش‌های متعددی درباره گرم شدن بیش از حد آیفون‌ها حین شارژ صورت گرفته است. چنین وضعیتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

با افزایش نگرانی‌ها درباره ایمنی محصولات فناوری، شرکت‌های بزرگ ناگزیرند دستورالعمل‌های لازم را برای استفاده ایمن از دستگاه‌های هوشمند منتشر کنند.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی‌های ناامیدکننده فروش آیفون در چین
  • شکایت کاربران از هشدارهای آیفون
  • تیک‌تاک در آستانه حذف از اپ استور آیفون
  • اختلال آلارم کاربران آیفون را کلافه کرد
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • دور زدن قانون ممنوعیت آیفون با پرداخت ۲ میلیون تومان برای ریجستری
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۱ اردیبهشت)
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • قیمت گوشی s۲۳ ultra + مشخصات و مقایسه با آیفون ۱۵ پرومکس امروز ( ۱۰ اردیبهشت)