Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: استفاده از چک تضمین شده در مواردی است که مبادله در حال شکل گرفتن است و افراد می‌خواهند وجه را نقداً پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آمنه نادعلی زاده در خصوص روند صدور چک تضمین شده در بانک افزود متقاضی چک تضمین شده با مراجعه به بانک و درخواست چک تضمین شده می‌تواند یک فقره چک بر اساس مبلغ درخواستی تحویل بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بانک صادر کننده موظف است در حین تحویل چک تضمین شده، اطلاعات چک شامل تاریخ، هویت صادر کننده، مبلغ چک و هویت گیرنده را در سامانه صیاد ثبت و تایید کند.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک ادامه داد: ثبت و تایید این چک توسط خود بانک انجام می‌شود، اما گیرنده بهتر است حتما چک را از مسیر‌های استعلامی بررسی کند و مطمئن شود که این چک با مبلغ و تاریخ صادر شده به نفع او ثبت شده است.
نادعلی زاده تصریح کرد: چک‌های تضمین شده قابل انتقال به غیر نیست.
وی افزود:چک تضمین شده با چک عادی متفاوت است و چک‌های عادی عمدتاً برای پرداخت دیونی که به آینده موکول می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما استفاده از چک تضمین شده در مواردی است که مبادله در حال شکل گرفتن است و افراد می‌خواهند وجه این مبادله را نقداً پرداخت کنند و قرار نیست پرداخت به آینده موکول شود.
سخنگوی اجرای قانون جدید چک در خصوص جعل چک تضمین شده گفت: در گذشته چک تضمین شده توسط خود بانک‌ها صادر می‌شد و فاقد شناسه صیادی بود بنابراین اگر متقاضی چک تضمین شده این چک را جعل می‌کرد برای دریافت کننده چک به راحتی قابل احراز نبود و جهت کسب اطمینان باید به بانک صادر کننده مراجعه می‌کرد.
نادعلی زاده افزود: در خصوص تخلفات بانکی صورت گرفته مربوط به چک تضمین شده آمار دقیقی در اختیار نداریم، زیرا در مواردی که جعل چک رخ می‌دهد افراد به پلیس و مراجع قضایی مراجعه می‌کنند و این آمار به بانک مرکزی منعکس نمی‌شود.
وی در پایان تصریح کرد: از تاریخ 17 خرداد و با صیادی شدن چک‌های تضمین شده، افراد می‌توانند با مراجعه به روش‌های اعلامی، اصالت چک‌های تضمین شده را کنترل و از صحت آن اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سامانه صیاد چک تضمین شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ مدیر کل محیط زیست استان گفت: این منطقه با همکاری محیط بانان، جوامع محلی و گروه‌های کوهنوردی از زباله پاکسازی شد.
سعید یوسف پور افزود: هفته زمین پاک از ۳ تا ۹ اردیبهشت با شعارمشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین است.

دیگر خبرها

  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • بانک تجارت اولین برات الکترونیک سپامی را صادر کرد
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکا را بلوکه کرد
  • نخستین برات الکترونیکی صادر شد