Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، علی خضریان در توضیح نشست روز دوشنبه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی درباره کشت محصولات کشاورزی خوراکی با آب های آلوده در کلان‌شهرها گفت: کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیر متعارف روز به روز رشد می‌کند و به مصیبتی در کلان‌شهرها تبدیل شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  افزود:طبق گزارش‌های ارائه شده در استان تهران ۲۳۵ هکتار از اراضی زیر کشت با آب غیر متعارف آبیاری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی از آبیاری ۲۶ هزار هکتار اراضی با آب‌های غیر متعارف خبر می‌دهد این در حالی است که وزارت بهداشت این آمار را ۱۹ هزار هکتار می‌داند. اما کشت هر محصولی با این آب‌ها سلامتی جامعه را به خطر می‌اندازد.

خضریان با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وظیفه اندازه‌گیری استانداردهای محصولات کشاورزی پیش از عرضه در بازار را دارد، بیان کرد: برای این کار باید اراضی و کشاورزان شناسنامه‌دار شوند تا مشخص شود محصول آلوده از کدام زمین در بازار ارائه می‌شود. 

سخنگوی کمیسیون اصل نود خاطرنشان کرد: مقرر شد دستگاه‌ها ظرف مدت ۱۰ روز آینده گزارش مکتوب از این موضوع در تمام استان‌ها ارائه کنند و نشستی اختصاصی با وزارتخانه‌های نیرو و کشور و سازمان برنامه و بودجه برگزار شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی علی خضریان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی علی خضریان وزارت جهاد کشاورزی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی علی خضریان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کمیسیون اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • ۵۰ درصد پروژه‌های وزارت جهاد کشاورزی مربوط به آب و خاک است
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • ۶۰ هزار هکتار شالیزار مازندران تجهیز و نوسازی شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • توسعه ۳۰۰ هزار هکتار اراضی؛ افزایش سه میلیون تنی محصولات کشاورزی
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند