Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@09:59:43 GMT

چگونه می توانیم اشیای گمشده خود را پیدا کنیم؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۸۷۴

چگونه می توانیم اشیای گمشده خود را پیدا کنیم؟

حتماً تاکنون بارها و بارها آگهی های متفاوتی را در خصوص مدارک گمشده، سگ گمشده، جواهرات مختلف گمشده و... در سطح شهر مشاهده کرده اید. اما در استفاده از این روش سنتی برای پیدا کردن اشیا گمشده تقریباً شانس کمتری برای یافتن مدارک گم شده یا اشیا گمشده مان داشته ایم.  زمانی که ما یکی از لوازم خود را در جاهای مختلفی گم می کنیم اولین راهکاری که به ذهنمان می رسد چاپ متن مورد نظر بر روی کاغذ می باشد و آن را در قسمت های مختلف در سطح شهر می چسبانیم و شاید فراموش کنیم که چه منطقه هایی را در طول مدت زمان گم شدن اشیاءمان گذرانده ایم به همین جهت پیدا کردن وسیله گم شده برایمان بسیار سخت خواهد بود و معمولاً کمتر شانسی را برای به دست آوردن دوباره آن خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشبختانه این روزها روش های بسیار جدید و نوینی به وجود آمده است که کمک می کند تا ما بتوانیم آگهی گمشده خود را در کمترین زمان ممکن انتشار بدهیم و منتظر پیدا شدن آن باشیم و حتی اگر لوازم خاصی را پیدا کرده ایم و می خواهیم هر چی زودتر به صاحب آن برگردد به راحتی آگهی پیدا شده را منتشر کنیم و منتظر تماس یا پیام از سوی صاحب آن باشیم.

اینترنت جز یکی از مواردی بوده که سبب سهولت بسیاری از امور مختلف برای ما شده است و در خصوص آگهی گمشده نظیر مدارک گمشده کمک بسیار زیادی به ما خواهد داشت؛ سایت های مختلفی راه اندازی شده است که در خصوص ثبت آگهی گمشده می باشد و کافیست به محض گم شدن یک شی یا وسیله مورد نظر یا حتی پیدا کردن آن سریعا وارد سایت شوید و ثبت نام خود را انجام بدهید و آگهی مورد نظر تان را ثبت کنید. با استفاده از این سایت های معتبر نظیر سامانه گمگشته می توانید نه تنها در یک منطقه بلکه در کل کشور و حتی وسیع‌تر از آن آگهی گمشده یا پیدا شده خود را منتشر کنید. اگر استفاده از این سایت ها رواج پیدا کند و تقریباً همه مردم با این روش به خوبی آشنا شوند دیگر جای نگرانی برای گم شدن اشیاء یا پیدا شدن آن بازگرداندن به صاحب اصلی وجود ندارد.

در میان آگهی های گمشده بیشتر با مواردی چون مدارک گمشده و سگ گمشده روبرو خواهیم بود که امکان درج تمامی انواع آگهی های گمشده و پیدا شده در سامانه گمگشته مهیا شده است.

در زمان گم شدن وسایل و اشیاء گم شدمان چه کنیم؟

معمولاً وقتی که ما چیزی را گم میکنیم قبل از اینکه اقدامی را انجام بدهیم بسیار نگران خواهیم بود ولی چند توصیه مهم در خصوص وسایل و اشیا گمشده خود باید در نظر داشته باشیم. قبل از هر کاری آگهی مدارک گمشده، سگ گمشده و... خود را در یک سامانه معتبر همانند گمگشته ثبت کنید.

اگر وسیله ی گمشده خود را در محیط خانه و در محدوده خاصی گم کرده‌اید باید آرامشتان را حفظ کنید و سپس مراحل پیدا کردن آن را دنبال کنید.

نفس عمیق بکشید و سعی کنید استرس و اضطراب را از خودتان دور نمایید و یک وضعیت آرام روحی برای خودتان ایجاد کنید و تمرکز کافی داشته باشید؛ چرا که با داشتن استرس نمی توانید وسیله موردنظرتان را پیدا کنید، پس با حفظ آرامش و تسلط بر اعصاب تمام حواس تان را متمرکز کنید تا بتوانید شی گمشده تان را پیدا کنید. حالا ذهنتان تان را خالی کنید و سعی کنید برای چند دقیقه ای از هر آنچه که در کنار شماست به دور باشید و حتی به شی گمشده هم فکر نکنید. این نکته را در نظر بگیرید در بدترین شرایط ممکن حتی اگر شما شی موردنظرتان را پیدا نکنید می توانید برای جبران کردن یک خرید دوباره انجام بدهید یا به روش های مختلفی دیگر آن را به دست بیاورید. حالا باید به این فکر کنید که آخرین بار وسیله موردنظرتان را کجا به همراه داشته اید و خودتان را در شرایط قبل از گم شدن شی قرار بدهید و سعی کنید آن زمان را به خاطر بیاورید. حتی افرادی که میخواهند آگهی مدارک گمشده یا سگ گمشده و... خود را در سایت های متفاوت درج کنند میتوانند با ذکر آخرین محدوده قبل از گم شدن کمک فراوانی به سریع تر پیدا شدن آن داشته باشند. اعتماد به نفس خودتان را از دست ندهید و مداوم به خودتان بگویید که من می توانم وسیله مورد نظر را پیدا کنم و سعی کنید تمرکزتان را حفظ کنید. در مرحله بعد شما باید به دنبال مکان های خاص برای پیدا کردن وسیله گم شده تان باشید؛ قطعاً شما همیشه در منزل جاهایی  بخصوصی را برای اشیا مختلف قرار می دهید که باید به نوبت همه آنها را به خوبی بگردید. حالا نوبت به آن می‌رسد که شما تمیز کردن را انجام بدهید که قطعا یکی از روش های عالی برای پیدا کردن وسایل مورد نظر می باشد. سعی کنید در محدوده هایی که فکر میکنید وسیله گم شده تان قرار دارد را به خوبی بگردید. مکان های غیر معمول را جستجو کنید. اگر بتوانید محدوده مورد نظر را که فکر میکنید اشیا شما در آن گم شده است را به چندین قسمت کوچک تقسیم بندی کنید و سپس مکان های غیر معمول را هم جستجو کنید قطعاً سریعتر وسایل گمشده تان را پیدا خواهید کرد. چک کردن جیب لباس ها و جستجو در خودرو را هم فراموش نکنید چرا که ممکن است شما اشیای ریز یا حتی اشیا درشت‌تری را در خودروتان جا گذاشته باشید. اگر تا این مرحله را به دقت دنبال کرده‌اید اما هنوز نتوانستید اشیا گمشده تان را پیدا کنید ممکن است در محدوده بیرون از منزل تان را فراموش کرده باشید که به همین جهت ثبت آگهی گمشده ضروری خواهد بود. اگر بتوانید مکان هایی را که قبل از گم شدن اشیا در آنجا حضور داشته اید را به یاد بیاورید بد نیست که با آن مکان ها تماس بگیرید و با یک تماس ساده پیگیری‌های لازم را انجام بدهید.

 

 

معرفی سامانه ثبت آگهی گمشده و پیدا شده گمگشته

سامانه گمگشته یکی از بهترین روش هایی است که شما می‌توانید به این واسطه برای گمشده های خودتان اطلاع رسانی کنید یا حتی اگر چیزی را پیدا کرده اید نیز در این سامانه ثبت کنید تا سریعتر صاحب آن را پیدا کنید.

کار با این سامانه بسیار راحت است و نیازی به تخصص خاصی برای ثبت آگهی گمشده یا حتی پیدا شده ها وجود ندارد. برای ورود به سامانه آنلاین ثبت آگهی گمشده ها و جستجوی پیدا شده ها کافیست به آدرس اینترنتی گمگشته gomgashteh.com مراجعه کنید.

در صفحه اول شما با دسته بندی های متفاوتی رو به رو هستید که نظیر کارتها، مدارک و اسناد، حیوانات، لوازم شخصی، وسایل نقلیه، مالی و طلا و جواهرات، انسان/ شخص، کالا، گل و گیاه می باشد که هر کدام از آنها شامل زیر مجموعه های تفکیک شده نیز می باشند و با کلیک بر روی هر گزینه آگهی های مرتبط با آن را مشاهده خواهید کرد. مثلا اگر روی لوازم شخصی موبایل سامسونگ کلیک کنید می‌توانید آگهی های گمشده یا پیدا شده مربوط به این گوشی را ببینید و به دنبال گوشی گم شده سامسونگ تان در بین آگهی های منتشر شده باشید.

علاوه بر اینکه شما می توانید از وبسایت گمگشته برای ثبت آگهی گمشده ها استفاده نمایید و به جستجوی پیدا شده ها باشید بلکه می توانید اپلیکیشن گمگشته را از سایت به صورت مستقیم (gomgashteh.com/dl/) دانلود کنید یا برای دریافت اپلیکیشن از کافه بازار (cafebazaar.ir/app/com.utabpars.gomgashteh) اقدام نمایید.

جستجو با نقشه یکی دیگر از مزیت هایی میباشد که شما می توانید از آن در سایت گمگشته استفاده کنید. با کلیک بر روی جستجو با نقشه شما نقشه ایران را مشاهده می کنید که بر روی قسمت مورد نظر میتوانید کلیک نمایید مثلاً ما بر روی استان خوزستان شهر اهواز کلیک کرده‌ایم و مکان انتخاب شده به صورت دقیق در قسمت بالا برای نشان داده می شود، اگر مکان انتخاب شده صحیح است می توانید گزینه بله را کلیک کنید و منتظر بمانید تا آگهی های مرتبط با همان محدوده را مشاهده کنید.

چندین گزینه اصلی در قسمت بالای وب سایت نیز نشان داده می‌شود که شامل آگهی های من و پیام های من نیز می باشد. بعد از ایجاد حساب کاربری در سایت گمگشته شما میتوانید لیست اگهی های ثبت شده تان را مشاهده کنید و اگر پیامی در خصوص آگهی تان داشته باشید نیز در قسمت پیام های من آن را ببینید.

ذکر مجرب برای پیدا کردن اشیاء گم شده

برای این که بتوانید شی گمشده یا دزدیده شده تان به دست بیاورید از عارف فرزانه آیت الله بهجت این توصیه شده است تا وقتی که آن را پیدا نکرده‌اید این ذکر را تکرار کنید:  اصبحت فی امان الله ،امسیت فی جوار الله.

چه اقداماتی انجام بدهیم تا با گم شدن اشیاء و وسایلمان روبرو نشویم؟

برای اینکه هیچ وقت با گم شدن اشیا و وسایل مان روبرو نشویم چه در محیط منزل و چه در بیرون از آن باید بیشتر مراقب باشیم.

سعی کنید همیشه در محل کار و منزل تان اشیا را مرتب نگه داری کنید و تمیز بودن محیط کار و محل سکونت شما می تواند کمک کند تا گم شدن وسایل تان به حداقل برسد؛ همواره وسایل را در جای تعیین شده خودشان قرار بدهید و برای هر وسیله یک مکان مشخص را تعیین کنید و با خودتان تکرار کنید که این موضوع به عنوان یک عادت برای شما تبدیل شود.

این توصیه را هم دقت کنید که برای هر وسیله تقریباً یک جایگزین قرار بدهید تا در صورتی که با گم شدن اشیا روبرو شده اید در مواقع لازم وسایل جایگزین نیاز شما را برطرف نماید.

در کنار مواردی که گفته شد بهتر است وسایل تان را زیباتر و خاص تر کنید و وسایل کوچک تر را با نوارهای شب نما و آویزهای ریز و درشت تزیین کنید که قطعاً به شما کمک می کند تا در صورت گم شدن راحت تر بتوانید آنها را پیدا کنید. بیشتر وسایل ما مواقعی پیدا می شوند که به آنها نیاز نداریم پس اگر وسیله گمشده تان چندان ضروری هم نیست سعی کنید نگرانی را از خودتان دور کنید و در فرصت مناسب برای پیدا کردن آن تلاش کنید.

اگر شی یا وسیله ای را پیدا کردیم چه اقداماتی انجام بدهیم؟

بسیاری از افراد ممکن است با این سوال روبرو شوند که اگر شی یا مالی را پیدا کردند در برابر آن چه اقدامی باید انجام بدهند و حکم پیدا کردن مدارک گمشده و... چیست آیا باید ما اقدام به انتشار آگهی گمشده کنیم یا چه وظیفه ای داشته ایم؟

لازم است که بدانید اگر ما شی، مال یا وسیله ای را پیدا کردیم حتما نیازی نیست آن را برداریم؛ برداشتن وسایلی نظیر پول، طلا، گوشی موبایل و... که امکان پیدا کردن صاحب آن وجود دارد از نظر احکام کراهت داشته است.

اگر که شما پول یا مالی را به دست آورده اید که امکان پیدا کردن صاحب آن از روش های مختلف وجود ندارد بنابر احتیاط و نظر مراجع تقلید از طرف صاحب مال صدقه بدهید ولی اگر مال پیدا شده شامل نشانه هایی می باشد که می توان به واسطه آن صاحب مال را پیدا کرد و مقدار ارزش آن مال و کالا از دو و نیم گرم نقره یا بیشتر باشد ما باید به مدت زمان یک سال مداوم برای پیدا کردن صاحب مال از آگهی استفاده کنیم. برای هفته ی اول باید هر روز اگهی را داشته باشیم و در هفته های بعدی یکبار در هفته اگهی کنیم تا بتوانیم صاحب مال را پیدا کنیم و تلاش خود را تا رساندن مال به صاحب اصلی انجام بدهیم.

ولی اگر یک سال سپری شد اما بازهم صاحب مال را پیدا نکردیم چند کار متفاوت می توانیم انجام بدهیم: اول اینکه برای خودتان آن را بردارید و اینگونه قصد کنید که هر وقت صاحب آن را پیدا کردید عوض آن را برگردانید یا می توانید شما به عنوان امانت آن را بردارید تا بتوانید صاحب مال را پیدا کنید و سومین راهکار این است که مال را در راه خدا به عنوان صدقه بدهید. این نکته را نیز بخاطر بسپارید که برخی از مراجع برداشتن مال را برای خود توصیه نمی کنند حتی اگر تا پیدا شدن صاحب اصلی ، از آن به عنوان امانت استفاده کنید.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: آگهی گمشده اشیای گمشده برای پیدا کردن پیدا کنید انجام بدهید انجام بدهیم مدارک گمشده تان را پیدا وسیله مورد اشیا گمشده شده تان سعی کنید شده خود گمشده خود گمشده تان وسیله گم مدارک گم پیدا شدن سگ گمشده پیدا شده مورد نظر صاحب آن مکان ها سایت ها شده ها بر روی گم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغاتی، عباس محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف 2 ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارایه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ وبر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است. بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 847049 برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسانه - آگهی

دیگر خبرها

  • هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • آیا هشدار به‌ پلتفرم‌های آگهی جواب می‌دهد؟
  • پسربچه گمشده به آغوش مادرش بازگردانده شد/ عکس
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی به شرط ثبت‌نام در سامانه املاک و اسکان
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • سرنوشت بچه گمشده محله مولوی تهران چه شد؟
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد
  • سکو‌های انتشار آگهی املاک ساماندهی می‌شوند