Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-01@08:07:03 GMT

پای خودروهای خودران به کره جنوبی باز شد+عکس

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۱۹۸۹

پای خودروهای خودران به کره جنوبی باز شد+عکس

تین نیوز

شرکت خودروسازی هیوندای سرویس سطح ۴ خودران«ربوراید» (RoboRide) را در منطقه گانگام سئول (پایتخت کره جنوبی) ارائه کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، در این پروژه از خودروهای هیوندای Ioniq5 استفاده می شود و همچنین یک راننده برای حفظ ایمنی پشت فرمان خودرو حضور دارد.

شهردار سئول و یک مقام شهری دیگر نخستین مسافران سرویس تاکسی خودران جدید در منطقه گانگام بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر تردد آنها تنها مکان ارائه این سرویس در کره جنوبی است. در حال حاضر جزئیاتی درباره آنکه هیوندای چه زمان سرویس ربوراید را بدون راننده ایمنی در کره ارائه می کند، وجود ندارد.

 

خودروهای خودران Ioniq5 می توانند همزمان ۳ مسافر را جابه جا کنند. این سرویس نخست برای کارمندان هیوندای عرضه می شود. می توان با استفاده از اپ i.M این تاکسی خودران را سفارش داد. در این اپ به طور گسترده از هوش مصنوعی استفاده شده است.

خودروی خودران این پروژه نیز با سیستم « کمک راننده پیشرفته» هیوندای ارائه شده است. هیچ اطلاعاتی درباره مدت زمان این پروژه آزمایشی در کره جنوبی مشخص نشده است.

در حال حاضر سئول دارای ۳۵ منطقه است اما ربوراید فقط در یکی از آنها فعال است زیرا چراغ های راهنمایی و رانندگی در مناطق دیگر قادر به برقراری ارتباط با خودروهای خودران نیستند. داده های این پروژه به هیوندای کمک می کند تا چند بخش را در فرایند تولید خودروهای خودران یکپارچه کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: تین خودرو مسافران تاکسی راهنمایی و رانندگی خودروی خودران هیوندای خودروهای خودران کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۱۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به گفته یک منبع آگاه ایلان ماسک روز گذشته به پایتخت چین سفر کرد و قرار بود درباره راه اندازی نرم افزار کاملا خودران و اجازه انتقال داده های رانندگی به خارج از کشور گفتگو کند.

سفر ناگهانی این میلیاردر که طی آن با لی کیانگ نخست وزیر چین نیز ملاقات کرد، یک هفته پس از آن انجام شد که وی برنامه های سفر به هند برای ملاقات با نارندا مودی نخست وزیر این کشور را به دلیل مسئولیت های سنگین تسلا لغو کرد.

امروز دو منبع آگاه فاش کردند تسلا با بایدو توافق کرده تا از لیسانس فناوری نقشه بندی این شرکت برای جمع آوری داده ها در جاده های عمومی چین استفاده کند. تسلا مدعی است چنین فرایندی، گامی کلیدی برای معرفی نرم افزار کاملا خودران در این کشور است.

از سوی دیگر یک انجمن خودروی مهم چین اعلام کرد خودروهای مدل 3 و Y تسلا از جمله مدل هایی هستند که آزمایش شده و الزامات امنیت داده چین را دارا هستند.

امنیت داده و پیروی از قوانین دلایل اصلی هستند که این خودروساز برقی آمریکایی تاکنون نتوانسته نرم افزار کاملا خودران را در چین فراهم کند.

رگولاتورهای چینی از 2021 میلادی تسلا را ملزم کرده اند تمام داده هایی که از ناوگان خودروهای چینی اش در شانگهای جمع آوری می شود را ذخیره کند، در نتیجه شرکت آمریکایی نمی توانست هیچ یک از داده ها را به آمریکا انتقال دهد.

ماسک خواستار تاییدیه انتقال داده های جمع آوری شده به خارج از این کشور بود تا الگوریتم هایش را برای فناوری های خودران آموزش دهد.

کد خبر 6091857

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی
  • معارفه مدیرعامل جدید پتروشیمی فن آوران
  • نمایندگی تعمیر لباسشویی در سراسر تهران و کرج
  • ایلان ماسک راه جولان خودروهایش در چین را باز کرد
  • نظارت مستمر بر پروژه‌های مهم مسکونی و عمرانی در استان بوشهر
  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • تعامل دستگاه‌های اجرایی با شوراها افزایش یابد
  • بزرگترین بلوار ورودی جنوبی یزد ساماندهی می‌شود