Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین خیری‌نیا روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آکادمی تخصصی اسکیت مازندران که در شهر سرخرود مراحل پایانی ساخت را می‌گذراند شامل پیست ۲۰۰ متری اسکیت سرعت و امکانات زیرساختی و رفاهی مورد نیاز برای اسکیت‌بازان است که در صورت بهره‌برداری این پیست، مازندران به یک زیرساخت باکیفیت برای میزبانی از مسابقات ملی و بین‌المللی اسکیت مجهز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت این پیست از چند سال پیش در یک زمین ۹ هزار متری آغاز شد که به دلیل مشکلات اعتباری تکمیل آن به تعویق افتاد. طبق برنامه‌ زمان‌بندی در صورتی که مشکلی در فرآیند اداری مانند صدور مجوزهای لازم پیش نیاید، این مجموعه تا پایان تابستان به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس هیئت اسکیت مازندران اظهار کرد: البته خود پیست اسکیت تکمیل شده و قابل بهره‌برداری است. حتی یک دوره مسابقات کشوری نیز در این پیست برگزار شد. اما امکانات زیرساختی و رفاهی مجموعه تکمیل نشده بود که با اختصاص اعتبارات عملیات اجرایی برای ادامه این پروژه آغاز شده است.

خیری‌نیا با بیان این‌که این پیست توسط اداره کل ورزش و جوانان مازندران و هیئت اسکیت استان در حال ساخت است، خاطرنشان کرد: مجموع هزینه ساخت این مجموعه تخصصی اسکیت که با مشارکت حامی مالی و اداره کل ورزش و جوانان اجرا می‌شود، حدود ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است که ۱۷ میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به ادامه عملیات تکمیل پروژه است.

پیش‌بینی افزایش دوبرابری هنرجویان اسکیت در تابستان

رئیس هیئت اسکیت مازندران درباره زیرساخت‌های موجود اسکیت در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳ پیست در پارک‌های شهری استان و ۵۳ سالن ورزشی در شهرستان‌های سراسر استان به عنوان محل آموزش اسکیت مورد استفاده علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف این ورزش در رده‌های سنی گوناگون قرار دارد.

خیری‌نیا با اشاره به آغازتعطیلات مدارس و گرایش دانش‌آموزان به آموختن اسکیت گفت: معمولا پس از تعطیلات مدارس شاهد افزایش حضور هنرجویان علاقه‌مند به این رشته در باشگاه‌ها هستیم. برای امسال با توجه به کمرنگ شدن کرونا در جامعه پیش‌بینی ما این است که تعداد هنرجویان رشته‌های مختلف اسکیت به چهار هزار نفر هم برسد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود دو هزار ورزشکار و هنرجوی بیمه شده در استان داریم که توسط حدود ۸۰ مربی رسمی زیر نظر هیئت اسکیت مشغول آموختن این رشته ورزشی مهیج هستند. پذیرش هنرجوهای جدید هم از ۱۵ خرداد در باشگاه‌های ثبت شده سراسر استان آغاز شد.

رئیس هیئت اسکیت مازندران گفت: معمولا هر سال در میانه‌های مرداد یک دوره استعدادیابی برای هنرجوهای جدید انجام می‌شود و پس از آن در طول سال تعیین رشته ورزشی برای هنرجویانی که به صورت حرفه‌ای دنبال‌کننده این رشته می‌شوند را انجام می‌دهیم.

جایگاه مازندران در اسکیت کشور

خیری‌نیا با اظهار این که مازندران یکی از استان‌های سرآمد کشور در ورزش اسکیت است که در برخی رشته‌های این ورزش از مدعیان اصلی محسوب می‌شود ، توضیح داد : هیئت اسکیت مازندران در هر ۲۲ شهرستان فعال است، اما ۱۶ هیئت شهرستانی ما وضعیت بسیار مناسبی دارند. ۶ رشته اسکیت سرعت، اسکیت فری‌استایل، اسکیت آلپاین، اسکیت اگرِسیو، اسکیت برد و اسکیت رول‌بال در مازندران مورد توجه علاقه‌مندان به این رشته قرار دارد که در اسکیت آلپاین، مازندران و اصفهان دو قطب اصلی کشور هستند و با هم رقابت نزدیکی دارند.

رئیس انجمن اسکیت آلپاین کشور گفت: استان ما حدود ۲۹۰ داور در رشته‌های مختلف اسکیت نیز دارد که تعدادی از آن‌ها در سطح ملی و بین‌المللی قضاوت می‌کنند. ضمن این‌که اسکیت‌بازان این استان نیز معمولا در مسابقات ملی می‌درخشند و رتبه کسب می‌کنند.

وی افزود: طی ۱۵ سال فعالیت هیئت اسکیت در مازندران، اسکیت‌بازان این استان مجموعا بیش از ۳۰۰ مدال کشوری، دو مدال برنز آسیا و یک مقام چهارمی جهان کسب کردند.

به گفته رئیس هیئت اسکیت مازندران، ۱۶ و ۱۷ تیر قرار است مسابقات انتخابی ملی اسکیت آلپاین برگزار شود که ۲۲ اسکیت‌باز از مازندران در این مسابقات حضور می‌یابند.

برچسب‌ها اسکیت سرعت سرخرود اسکیت اسکیت هاکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکیت سرعت سرخرود اسکیت اسکیت سرعت سرخرود اسکیت اسکیت هاکی اسکیت آلپاین بهره برداری اسکیت سرعت خیری نیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران

مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران گفت: انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، علی رجبی مدیر کل ورزش و جوانان مازندران از ابلاغ دستورالعمل برگزاری انتخابات دبیرخانه‌های استانی شبکه‌های تخصصی سمن‌ها خبر داد و اظهار داشت: این انتخابات در مازندران برگزار می‌شود.

رجبی با تاکید بر اهمیت برگزاری صحیح و شایسته این انتخابات گفت: دبیرخانه‌های استانی نقش مهمی در عملکرد شبکه‌های تخصصی دارند و به عنوان بازوان اجرایی دبیرخانه ملی عمل می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل هم‌اکنون در موضوعات مختلف شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارد که سمن‌های جوانان و سایر تشکل‌های فعال در حوزه جوانان در این شبکه‌ها عضویت دارند.

رجبی شبکه‌های  تخصصی سمن‌های  وزارت ورزش و جوانان را مشتمل بر شبکه ازدواج و جوانی جمعیت، شبکه سبک زندگی ایرانی اسلامی، شبکه میراث فرهنگی و گردشگری، شبکه نشاط و اوقات فراغت، شبکه ترویج گفتمان دینی انقلابی و جهاد تبیین، شبکه سلامت اجتماعی، شبکه محیط زیست، شبکه امداد و نجات، شبکه فعالیتهای جهادی، شبکه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ورزش، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ( حاشیه نشینی )، شبکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، شبکه فعالیت‌های خلاق و نوآور، شبکه کارآفرینی و اشتغال‌پذیری عنوان کرد.

وی افزود: شبکه‌های تخصصی در راستای هم‌افزایی و تعامل اعضاء شبکه در موضوع تخصصی و ایده‌پردازی و ارائه طرح و برنامه خلاقانه و اجرای هوشمندانه و مدبرانه در بستر فراهم شده در شبکه سازی تخصصی فعالیت خواهند کرد.

به گفته رجبی در این شبکه‌ها ساز و کار مناسبی در راستای رشد و تعالی فعالان اجتماعی و فرهنگی جوان در تشکل‌ها و سازمان های مردم نهاد فراهم می‌شود.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هشدار رئیس دانشگاه آزاد به ناهنجاری در انتخاب رشته دانشگاهی
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • بهره برداری از ۸۵۰ طرح عمرانی تا پایان سال در اصفهان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی