Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید«مجید امامی» روز دوشنبه در کارگروه ساماندهی طراحی و مد لباس استان کرمانشاه، با اشاره به راه اندازی سامانه "شیما" در سالهای گذشته افزود:،در طول هفت، هشت سال گذشته به شاخصه های مسائل فرهنگی پیرامون مد و طراحی لباس در کشور بی توجهی و همه چیز رها شده است.

وی گفت: سامانه شیما که با آیین نامه جدید در ۱۸ تیرماه سالجاری رونمایی می شود نه تنها به رعایت اصول و هنجار های جامعه ایرانی توجه می کند بلکه بر کیفیت تولید لباس برای دریافت کد کالا برای فروش نیز می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامی سامانه "شیما" را نماد و استاندارد لباس در کشور دانست و افزود: " شیما"  یعنی اینکه حدقل های ظرفیت و هنجارهای فرهنگی جامعه ایرانی در دوخت و طراحی آن لباس رعایت شده و دارای کد کیو آر ۱۱ رقمی است و  هر دوزنده ای آن را بدوزد مجاز قلمداد می شود و بازرسان اتحادیه ها و اصناف نمی توانند برای فروش، تولید و توزیع آن مشکل ایجاد کنند.

این مقام مسئول همچنین یکی از مزیت های سامانه "شیما" را ساماندهی قاچاق لباس و کپی برداری از طرح طراحان مد لباس در قالب این سامانه بعد از رونمایی جدید آن خبر داد و گفت: سامانه شیما آنقدر باید قدرتمند عمل  کنند که بتواند به عنوان نماد کیفیت فرهنگی کشور ایران مطرح شود.

امامی همچنین یکی از شاخص های مهم حمایت  تسهیلات از نظام توزیع و تولید  لباس و پوشاک  کشور را ثبت در  سامانه شیما اعلام کرد و گفت: از توزیع کنند باید حمایت شود که بیشترین تعداد لباس های داری کد شیما را تولید یا توزیع می کند .

وی یکی از مهمترین اهداف استقرار سامانه شیما را ارتقا نظام طراحی مد لباس و همچنین آموزش  عنوان کرد و گفت: آموزش به دانش آموختگان حوزه مد، طراحی لباس باید گونه ای باشد حدقل ۲ سال بعد از تحصیل بتوانند ۲ طرح را در سامانه شیما ثبت کنند یعنی باید شیوه آموزش در این حوزه باید آموزش در ضمن کار باشد.

برگزیدگان جشنواره طاووس زرین سقف انتظارات کشور از حوزه طراحی مد و لباس است

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در ادامه سامانه شیما را انتظارات نظام طراحی مد لباس در کشور قلمداد کرد که حداقل های هنجارها و ارزش‌های جامعه ایرانی در آن باید رعایت شده باشد و سقف آن را جشنواره طاووس رزین کشور اعلام کرد.

امامی با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره طاووس زرین کشور ۲۴ تیرماه سال‌جاری است، افزود: یکی از جوایز ما در این جشنواره گرند تولید برتر است یعنی به برگزیده های طراحی برتر ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد تولیدی می پردازیم و این وام ها برای تولیدی لباس مردانه یا مانتو اعتبار کمی نیست.

وی همچنین از برگزاری جشنواره طاووس زرین در سطح استان ها در راستای ارتقا بخشی به طراحی لباس ایرانی به ویژه محلی دوزی خبر داد.

این مقام مسئول همچنین در راستای ساماندهی نظام تولید در کشور، گفت: در نظام تولید باید از تولید لباس ایران اسلامی با اختصاص تسهیلات سرمایه در گردش و کارآفرینی حمایت کنیم.

باید قدرت انتخاب مشتریان را بالا ببریم

دسترس پذیری آسان لباس زیبا، ارزان و عفیفانه یکی دیگر از برنامه های کارگروه حوزه مد لباس شورای فرهنگ عمومی کشور بود که امامی به آن اشاره کرد و گفت: با برگزاری نمایشگاه‌های فصلی، رویداد ها و ایجاد یک مرکز بزرگ کالای حجاب و لباس اجتماعی می توانیم به این امر دست بیابیم و نظام توزیع لباس اجتماعی و عفیفانه کشور را ساماندهی کنیم.

وی توضیح داد نظام توزیع مهمترین عنصر آن ذائقه مصرف کنندگان است و چرخ اقتصاد پوشاک براساس ذائقه مصرف کننده می چرخد؛ بنابراین باید کمک کنیم در کارگروه ساماندهی طراحی و مد لباس این ذائقه براساس  هنجارهای اسلامی و ایرانی ما حفظ شود و در مقابل هجمه سازی رسانه و تهاجم فرهنگی جهانی بتوانیم سرپای خود بایستیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار کرد: ۸۰ درصد مردم ایران به هنجار فرهنگی چادر احترام می گذارند زیرا به الگویی بنام حیا و پوشدگی در مقابل برهنگی و تن نمایی اعتقاد دارند.

امامی گفت: ما نمی توانیم به مردم بگوییم چه ببپوشند اما  باید کمک کنیم قدرت انتخاب واقعی داشته باشند و یکی از راهکارهای آن ارتقا نظام طراحی مد لباس در کشور است.

وی یکی از دلایل شکاف فرهنگی بین نسلی والدین با فرزندانشان را نبود تنوع لباس متناسب با ارزش های خانواده ایرانی اعلام کرد و گفت: همیشه یکی از اعتراض هایی که به ما می شود این است که خانواده ها می گویند،  نمی توانیم مانتو و چادر مناسب برای بچه هایمان پیدا کنیم و این تقصیر ما است که باید با طراحی و تولید لباس های متنوع و هنجارمند قدرت انتخاب مردم را افزایش دهیم.

سومین جشنواره هنرهای مفهومی ملی و غرفه مد و لباس عصر امروز دوشنبه با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در گالری میرزا رضاکلهر (مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی، واقع در میدان غدیر) شهر کرمانشاه افتتاح می شود.

برچسب‌ها شورای فرهنگ عمومی سید مجید امامی مد و لباس طراحی کارگروه ساماندهی مد و لباس کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای فرهنگ عمومی سید مجید امامی مد و لباس شورای فرهنگ عمومی سید مجید امامی مد و لباس طراحی کارگروه ساماندهی مد و لباس کرمانشاه شورای فرهنگ عمومی کشور جشنواره طاووس لباس در کشور نظام طراحی مد و لباس طراحی مد مد لباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !

به گزارش پارس نیوز، علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.​

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.​

طراح طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را با قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود: ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده از مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها را از دیگر محورهای این مصوبه برشمرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • خانه‌های مولد در سواحل کشور طراحی شده است
  • ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • خبر خوب برای مستاجران ؛ اجاره‌بها زیاد ممنوع !
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس