Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: ناظران گزارش تخلفات و توقف عملیات ساخت متروپل را به شهرداری ارائه داده‌اند اما به آن توجه نشده بود.

 

آقای ایری گفت: بخشی از کوتاهی‌ها به علت نظارت عالیه متوجه وزارت کشور، راه و شهرسازی و منطقه آزاد اروند است و شهرداری در بی‌توجهی به تذکرهای نظام مهندسی مقصر است.

در نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس، نمایندگان دولت، شهرداری، سازمان نظام مهندسی ساختمان، وزارت راه و شهرسازی، منطقه آزاداروند آبادان، شورای شهر و و فرمانداری آبادان برای پاسخگویی درباره حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گفته‌های مسئولان در این نشست، بخشی از ساختمان متروپل بدون پروانه و ناظر نظام مهندسی ساخته شده؛ پس از یک سال، شهرداری برای ۳ طبقه پروانه صادر کرده و پس از پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی، این مرحله به نظام مهندسی ارجاع شده است.

گزارش‌ها نشان می‌دهد سازمان نظام مهندسی ساختمان از سال ۹۸ به طرح متروپل کرده؛ اولین ناظران به علت مشکلات میان سازمان نظام مهندسی ساختمان و مالکان انصراف دادند. به گفته آقای شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس، ناظران بعدی علاوه بر ارائه گزارش تخلف‌ها، ۳ بار لزوم توقف عملیات را به شهرداری ارائه می‌کنند؛ با این حال شهرداری به گزارش ناظر نظام مهندسی ساختمان توجهی نداشته است.

در نشست دیروز کمیسیون عمران مجلس گفته شد نظام مهندسی به علت ایراد در فرآیند ارجاع کار به مهندسان ناظر به علت «پذیرفتن کار بدون اصلاح نقشه طراحی و ارجاع آن به مهندسان ناظر» کوتاهی کرده؛ آقای ایری گفت نظام مهندسی ساختمان ابتدا باید نقشه طراحی را اصلاح  و به ناظران ابلاغ می‌کرد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان در این نشست گفت که «تعداد قابل توجهی از ستون‌ها در اجرای متروپل حذف شده؛ سازه فولادی ساختمان در به جای کارخانه، در محل پروژه جوش داده شده؛ با این حال، جوش‌های آن هم کامل نیست.»

آقای شکیب گفت که «ساختمان به بهره برداری کامل نرسیده بود و تنها ۴۰ درصد بار ثقلی(ناشی از وزن سازه) اعمال شده بود.»

به علاوه، شورای شهر آبادان گزارش‌هایی را درباره مالکان متروپل را از سازمان بازررسی در خواست کرده که به گفته اعضای شورای شهر، سازمان بازرسی در این خصوص پاسخی نداده است.

ساختمان متروپل ۲ خرداد ماه امسال به علت طراحی و اجرای نامناسب سازه فروریخت که به گزارش رسانه‌ها تا هفدهم خرداد ماه ۴۳ فوت شده و ۳۷ نفر مصدوم داشت.

به گفته سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، «شهرداری»، «آب و فاضلاب» و حسین عبدالباقی مالکان متروپل هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره دست سازه ها در بجنورد

به گزارش گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت:این جشنواره به مدت یک روز برای حمایت از دست سازه‌های دانشجویان و همچنین معرفی ورزش‌های بومی و محلی برگزار شد.
عبدی با اشاره به اینکه این جشنواره در ۱۰غرفه و دو سیاه چادر برگزار شد افزود:بازی‌های بومی همچون هفت سنگ، دوز، لی لی، لنگ و دال پلان با حضور دانش آموزان و دانشجویان بود.
حمایت از کسب و کار‌های دانشجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این جشنواره بود.

{$sepehr_media_11062038_600_350 }

دیگر خبرها

  • جشنواره دست سازه ها در بجنورد
  • روش‌های نوین ساختمان سازی در سال جدید
  • ساخت ۹۵۰۰ واحد مسکونی در ۳ منطقه پایتخت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  •  کارگران، ستون‌های استوار نظام و مظهر خلاقیت و تلاش بی‌وقفه
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • احداث پروژه چند منظوره «اومااویا» در سریلانکا
  • تداوم ساخت پارکینگ در محلات کم برخوردار و دارای معابر باریک و فشرده
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود