Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@18:59:42 GMT

پروژه بزرگراهی ورزقان متوقف شد

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۲۶۳۳

پروژه بزرگراهی ورزقان متوقف شد

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود از توقف سه ماهه پروژه بزرگراهی ورزقان جهت تکمیل کار مطالعاتی خبر داد.

به گزارش گره سیاسی خبرگزاری برنا، سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در تشریح نشست این کمیسیون درباره بزرگراه ورزقان با حضور وزیر راه و شهرسازی، گفت: از آنجایی که این پروژه مجوزهای لازم برای آغاز عملیات را نداشته و اشکالات اساسی از سوی دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به آن وارد بود، مقرر شد جهت کار مطالعاتی به مدت سه ماه متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 علی خضریان در تشریح نشست پیش از ظهر امروز(دوشنبه، ۲۳ خردادماه) کمیسیون اصل نودم قانون اساسی که با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کشور، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، اعضای کمیسیون اصل نود و مدیران وزارت راه و سازمان برنامه و بودجه و مسئولان استان آذربایجان شرقی برگزار شده بود، گفت: این جلسه پیرامون نحوه احداث بزرگراه ورزقان و مشکلات حاصل شده برای مردم برگزار شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: این پروژه عمرانی در حوزه راه با اشکالات و شبهاتی مواجه شده بود که هم برخی دستگاه‌های نظارتی و هم برخی دستگاه‌های تخصصی به این پروژه ایراداتی وارد کرده بودند از جمله اینکه این پروژه مجوز زیست محیطی نداشت و جهاد کشاورزی نیز معتقد بود حدود ۳۰ هکتار از اراضی آبی مرغوب که حتی ۳ کشت در آن صورت می گیرد در اثر اجرای این پروژه از بین رفته است.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به فراخواندن وزیر راه و مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مربوطه به جلسه کمیسیون، خاطرنشان کرد: در نهایت مقرر شد تا پروژه بزرگراه ورزقان به مدت ۳ ماه متوقف شده و بعد از کار مطالعاتی در کمیته مشترکی با همکاری کمیسیون و وزارت راه و شهرسازی این پروژه تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر راه پروژه ورزقان کمیسیون اصل نود کمیسیون اصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس درباره اعتبارات فرهنگی گفت: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نایب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در مورد بودجه فرهنگی اظهار داشت: براساس تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، یک درصد از کل اعتبارات شرکت‌های دولتی و بانک‌ها باید در حوزه فرهنگ و هنر و دین هزینه شود؛ پیش‌تر مشخص نبود که یک درصد از هزینه نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان یا ۲۵ همت است، کجا هزینه می‌شود؛ لذا این را در اختیار سازمان‌ها و نهاد‌های فرهنگی قرار دادیم و دیوان محاسبات را موظف به نظارت بر این دستگاه‌ها کردیم.

وی افزود: بر اساس شاخص‌های موجود، باید طی پنج سال حداقل ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی کشور اضافه شود. این افزایش اعتبار ممکن است بودجه فرهنگی را به شاخص سه درصد و حتی بیشتر، از بودجه عمومی کشور برساند.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: همه مشکلات، ناشی از کمبود بودجه نیست، بلکه در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، موازی‌کاری‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌ها دچار مشکل هستیم. هزینه‌کرد برخی دستگاه‌های فرهنگی، خصوصاً در شاخص‌های فرهنگی خارج از کشور که هزینه‌های بسیار زیادی در پی دارد، تأثیرات مثبتی ندارد و حتماً باید یک سازماندهی مجدد در برخی از دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر جلوی موازی‌کاری گرفته شود و هرکس در زمینه خاص خودش کار کند، قطعاً می‌توانیم یک بخش مهمی از اسراف‌های هزینه‌کرد بودجه را مدیریت کنیم.

دیگر خبرها

  • همه پروژه های عمرانی شورای ششم کرج پیوست زیست محیطی دارند
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • نصب ۲۵ کیلومتر نیوجرسی با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال در محور‌های بزرگراهی استان
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است
  • کشف نقوش صخره‌ای جدید در ورزقان
  • کشف نقوش صخره‌ای در منطقه تاریخی ورزقان