Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر کشور نوع نگاه غرب به کودک و نوجوان را فریبکارانه و آبروریزی بزرگی برای آنها دانست و گفت: جنایت های صورت گرفته علیه کودکان افغانستانی، سوری و یمنی با حمایت آمریکا بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ احمد وحیدی روز دوشنبه نخستین همایش ملی حمایت از اطفال و نوجوانان آسیب‌دیده و در معرض آسیب‌های اجتماعی که با حضور فعالان این حوزه در محل وزارت کشور برگزار شد؛ این مطلب را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کودکان در این کشورها مورد هجوم و ظلم واقع شده اند اما صدایی از دولت های غربی نسبت به حفظ حقوق این کودکان دیده و شنیده نمی شود.

وزیر کشور ادامه داد: اقدام جنایت آمیز آمریکا در افغانستان، باعث افزایش بی پناهی، بی خانمانی و آوارگی کودکان در این کشور شد.

وحیدی توجه به موضوع کودک و نوجوان در یک فضای علمی و اجتماعی را ضرورتی جدی دانست و اضافه کرد: مبانی فکری کشورهای غربی در حوزه کودک در قالب کنوانسیون جهانی کودک متجلی است که این کنوانسیون به مسائل اخلاقی و رشد و تعالی کودک توجه لازم را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با نگاه انسان دوستانه به مسائل، تلاش دارد کودکان مهاجر مورد تعلیم و تربیت قرار گیرند.

وزیر کشور به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحصیل رایگان کودکان اتباع افغانستانی در ایران اشاره و تصریح کرد: باید مراقبت کنیم که جریان ضد کودک و نوجوان که در غرب است را به عنوان حق کودک به خورد ما ندهند.

وحیدی مراقبت از مبانی فکری و عملی در حوزه کودک و نوجوان را مهم دانست و اظهار کرد: سندی که شورای عالی انقلاب فرهنگی برای کودکان تهیه و رئیس جمهوری آن را ابلاغ کرده است، سند ارزشمندی است که باید مبنای نظری و عملی در این حوزه باشد.

وی با یادآوری کودکانی چون حضرت علی اصغر، قاسم ابن الحسن، رقیه و سکینه خاتون سلام الله علیهم که در جهان اسلام الگوی بزرگسالان شده اند، گفت: این امر نشانگر این است که مقام کودک چقدر بزرگ و ارزشمند است و آمیختگی کودک با اندیشه های ناب دینی می تواند دنیا را تغییر دهد.

وزیر کشور در ادامه سخنان خود به بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در بزرگداشت و تکریم شهید فهمیده اشاره کرد و افزود:  حضرت امام(ره) فرمود که رهبر ما آن طفل ۱۲ ساله است و این بیان عالمانه و حکیمانه گویای بزرگی مقام کودک و نوجوان در مکتب اسلام دارد.

وحیدی اضافه کرد: باید در نظر داشته باشیم که ساختن آینده ای بهتر و متعالی در گرو توجه عمیق تر به کودکان و کمک به رشد و تعالی آنهاست.

وی با تاکید بر حمایت از کودکان و نوجوانان فاقد پناهگاه و حامی اجتماعی، تصریح کرد: از بزرگترین کارهای عبادی و اجتماعی براساس آموزه های دینی، توجه به همین کودکان پاک است.

وزیر کشور با بیان اینکه فوری ترین کار بازگرداندن کودکان به آغوش گرم خانواده است؛ گفت: تقویت نظام خانواده و توانمند سازی زنان سرپرست خانواده می تواند چاره کار در این حوزه باشد.

وحیدی خواستار استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی در این زمینه شد و افزود: مردم عزیز ایران اسلامی براساس ارزش های دینی و اسلامی به مسائل اجتماعی و کودکان توجه و علائق خاص دارند و باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کودکان وزیر کشور کودک و نوجوان وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در گفت‌وگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه‌ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفت‌وگو با اشاره به وجود فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه می‌طلبد که تمامی کشور‌ها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی‌ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است.  

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد.  

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران‌های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشور‌ها برای توقف جنگ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول بعضی روزنامه‌ها
  • انتقاد دادستان کل کشور از تیترهای صفحه اول برخی روزنامه‌ها
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا