Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@06:54:01 GMT

خانواده جیب‌بر‌ها در دام پلیس

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۲۷۹۲

خانواده جیب‌بر‌ها در دام پلیس

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری اعضای یک باند خانوادگی خبر داد که با همکاری یکدیگر در تهران و سایر استان‌ها جیب بری می‌کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ کارآگاه سیدقاسم موسوی‌فر گفت: ۲۴ بهمن ماه سال گذشته پرونده‌ای با موضوع دستگیری سارق جیب بر به نام مرضیه ۲۹ ساله در کلانتری ۱۶۹ مشیریه تشکیل شد که با دستور قضایی پرونده برای کشف و پی‌جویی در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خاص پایگاه مامور رسیدگی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: محتویات پرونده حاکی از آن بود، شاکی ۲۳ بهمن ماه در بازار روز مشیریه مشغول خرید بوده که سارق جیب بر قصد سرقت گوشی تلفن همراه وی را داشته و شاکی متوجه می‌شود؛ با کمک افراد دیگر فرد مظنون را دستگیر و ماموران سریع به محل اعزام می‌شوند و سارق که خود را مرضیه معرفی کرده بود برای انجام تحقیقات با دستور قضایی به پایگاه ششم پلیس آگاهی منتقل می‌شود.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران ادامه داد: متهم که علت حضورش را در محل فالگیری برای مردم عنوان و اظهار کرد کسی همراه وی نبوده است که در این خصوص مامورین جهت انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع حادثه عزیمت، با بررسی دوربین‌های مداربسته و بازبینی آن مشخص شد سارقان تعداد چهار نفر که یکی از آنان مرد و سه نفر دیگر زن هستند و نقشه سرقت به شیوه جیب‌بری را کشیده‌اند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: بررسی سوابق متهمه حاکی از آن بود وی دارای ۱۵ فقره سابقه کیفری در زمینه‌های جیب بری، گوشی قاپی و... در شهر‌های مختلف از جمله کرمان، سیرجان، بندرعباس، تهران و مشهد می‌باشد که کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم موفق می‌شوند سرنخ‌های متعدد دیگری را نیز بدست آورند و در این مرحله متهم که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به سرقت‌های متعدد از شهروندان اعتراف و اظهار کرد سرقت‌ها به همراه همسرش، خواهر و همسر خواهرش مرتکب شده است و حاضر به همکاری جهت شناسایی همدستان خود می‌باشد.

سرهنگ موسوی‌فر افزود: با شناسایی سایر اعضای این باند سرقت کارآگاهان متوجه می‌شوند۲ تن از همدستان متهم در زندان کرمان در حال تحمل کیفر هستند که با دستور قضایی متهمان برای تکمیل تحقیقات قضایی به تهران انتقال یافتند.

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: با دعوت از افرادی که پرونده اعلام سرقت گوشی در این یگان داشته اند تعدادی از شکات مراجعه که در مواجهه حضوری تعداد ۱۱ نفر از آنان متهمان را بعنوان سارق گوشی تلفن همراه خود شناسایی کردند.

گفتنی است متهمان به دادیاری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۳۴ تهران برای سیر مراحل قانونی معرفی شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جیب بری پایگاه ششم پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جوشن سهرابی یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برابر برنامه ریزی انجام شده طرح سه روزه ویژه مقابله با سرقت مغازه در استان بوشهر با بهره گیری از ظرفیت دوایر تجسس و پلیس آگاهی اجرا که تلاش پلیس استان منجر به شناسایی و دستگیری ۹ نفر سارق و کشف ۱۱ فقره سرقت مغازه با استرداد اموال سرقتی مکشوفه به افراد مالباخته شد.

وی افزود: معدل کشف سرقت مغازه استان بوشهر در سال جاری میزان ۸۰ درصد به دست آمده، و افزایش ۶۰ درصدی کشفیات این سرقت مهم در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل منجر به کاهش ۲۸ درصدی وقوع سرقت مغازه در سال جاری شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر به نقش مؤثر مردم در رعایت توصیه‌ها و نکات ایمنی و همراهی و همکاری با پلیس در کسب این موفقیت اشاره و تاکید کرد: نصب تجهیزات مراقبتی الکترونیکی و تقویت حفاظت فیزیکی مناسب این اماکن در کنار ایجاد اشتغال و کارآفرینی و از همه مهم‌تر پیشگیری و درمان به موقع مصرف کنندگان مواد مخدر می‌تواند در کاهش بیشتر وقوع این سرقت مؤثر باشد.

کد خبر 6091500

دیگر خبرها

  • دستگیری سارق سیم و کابل برق در مهرستان
  • دستگیری سارق انباری خانه‌ها در تهران
  • انهدام باند سارقان سیم برق در شهرکرد
  • ۱۹ دستگاه لپ تاپ مسروقه در کاشان کشف شد
  • ماجرای تیراندازی در الهیه تهران چه بود؟
  • تیراندازی در الهیه تهران | تعقیب و گریز پلیس با ۲ قمه‌ به‌ دست
  • اعتراف به ۴۰ فقره سرقت از انباری در شرق تهران
  • دستگیری ۲۲ سارق مغازه طی ۳ روز در گیلان
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد