Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@16:49:12 GMT

کشف بیش از ۷۵۰ تن کالای احتکاری شده در ۳ روز

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۲۹۰۳

کشف بیش از ۷۵۰ تن کالای احتکاری شده در ۳ روز

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سردار غلامرضا رضائیان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در راستای رسیدگی به مطالبات و گزارشات مردمی برای بر مقابله جدی با قاچاق، احتکار و اخلال در تولید و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور، موضوع برخورد با محتکران و اخلالگران به صورت ویژه در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درهمین راستا نیز کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی در ۴۸ ساعت گذشته با تشکیل بیش از یک هزار گروه مشترک با اشراف اطلاعاتی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی از ۳ هزار و ۹۳۷ انبار و مرکز نگهداری و توزیع کالاهای اساسی و معیشت محور مردم بازدید و ۵۱ انبار احتکار و مرکز متخلف توزیع کالاهای اساسی را در سطح کشور شناسایی و پلمب کردند.

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این انبارها و مراکز توزیع کالا مقدار  ۷۵۳ تن انواع کالای اساسی احتکاری، از قبیل برنج، قند و شکر، روغن خوراکی، گندم، خرما و خشکبار، دو هزار و ۷۸۵ عدد انواع لوازم خانگی، لوازم یدکی خودرو، نهاده‌های دامی و کشاورزی، ۱۴ هزار و ۵۷۳ عدد انواع دارو و... را کشف کردند.

فرمانده قرارگاه امین پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه در برآوردهای اولیه ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است، اظهارکرد: در این راستا تعداد ۳۴۱ خودرو توقیف و ۴۹۰ متهم نیز دستگیر شدند که این افراد پس از تشکیل پرونده جبرای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

بر اساس اعلام سایت پلیس، رضاییان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز در خصوص احتکار کالا یا تهیه و توزیع کالاهای قاچاق توسط افراد سودجو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند تا نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان اقدام شود.

منبع: ایسنا

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ثبت نام سایپا ثبت نام ایران خودرو پلیس احتکار فراجا توزیع کالاهای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند

سرهنگ منوچهر نصیری، جانشین فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به کشف انواع کالای قاچاق در محور‌های مواصلاتی استان قم  طی ۴۸ ساعت گذشته  گفت: این کالا‌ها شامل انواع لوازم رایانه‌ای، تجهیزات پزشکی، گردو، ابزار و تجهیزات ساختمانی، قهوه، موتور سیکلت و... است که در هشت ماموریت جداگانه توسط پلیس اقتصادی قم کشف و توقیف شد.

وی گفت: یکی از خودرو‌های توقیف شده در پوشش حمل ضایعات، انواع کالای قاچاق را جاساز کرده و از استان‌های جنوبی به سمت مرکز کشور در حال حرکت بود که با هوشیاری ماموران پلیس قم از ادامه حرکت وی جلوگیری به عمل آمد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان با اشاره به توقیف دو دستگاه خودروی شوتی در ۴۸ ساعت گذشته گفت: ۸  قاچاق‌بر نیز ظرف این مدت بازداشت و جهت تکمیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی همچنین از کشف و توقیف ۳۲ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع نفت گاز (گازوئیل) از یک کامیون خبر داد و گفت: این کامیون حامل مقدار قابل توجهی سوخت قاچاق از یکی از استان‌های همجوار به سمت شرق کشور در حال حرکت بود که با رصد اطلاعاتی ماموران کشف و با بازرسی از مدارک خودرو و بارنامه، قاچاق بودن سوخت در حال جابجایی محرز و توقیف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کشف ۲۰۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در قم/ ۸ قاچاق‌بر دستگیر شدند
  • نانوایی متخلف در یزد شناسایی شد
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس