Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-01@19:50:50 GMT

هشدار تشدید طوفان شن در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۲۹۷۷

سازمان هواشناسی عربستان از افزایش گرد و غبار و احتمال وقوع طوفان شن در نقاط مختلف این کشور به مدت چند روز خبر داد. ناطقان: مرکز ملی هواشناسی عربستان نسبت به وزش بادهای فعال و افزایش گرد و خاک هشدار داد که این گرد و غبار تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

مرکز ملی هواشناسی عربستان در صفحه رسمی خود اعلام کرد که گرد و غبار کل منطقه مکه مکرمه و مدینه منوره را در بر خواهد گرفت و همچنین پیش بینی می‌شود که این گردو غبار بزرگراه‌های بخش‌های ساحلی که شامل ینبع، رابع، جده، اللیث و القنفذه می‌شود را در برگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس گزارش مرکز ملی هواشناسی عربستان این گردوغبار مناطق شرقی ریاض را نیز در بر خواهد گرفت.

عربستان سعودی معمولاً بین ماه‌های مارس تا مه طوفان‌های گرد و غبار را با شدت و به صورت متفاوتی تجربه می‌کند.

فراوانی و شدت ریزگردها در ماه‌های اخیر در منطقه افزایش یافته است، به ویژه در کشور عراق که اغلب در معرض طوفان‌های شن قرار دارد که کارشناسان علت آن را تغییرات آب و هوایی می‌دانند.

این در حالی است که مسئولان فرودگاه بین‌المللی بغداد امروز (دوشنبه) از توقف پروازها در این فرودگاه خبر دادند. این تصمیم به دلیل کاهش دید شدید به 400 متر در پی طوفان گرد و غبار گرفته شده و مقامات فرودگاه اعلام کرده‌اند، پس از بهبود سطح دید، پروازها از سر گرفته می‌شود.

 

در هفته‌های اخیر، بسیاری از مردم در کشورهای عراق، سوریه ، عربستان سعودی و همچنین کویت آسمان را نارنجی همراه با طوفان‌های شن و غبار را مشاهده کرده‌اند.

این طوفان به دلیل فرسایش خاک، خشکسالی شدید و بارندگی کم مرتبط با تغییرات آب و هوایی است. منطقه غرب آسیا همواره درگیر گرد و غبار و طوفان‌های شن بوده است، اما این طوفان‌ها در سال‌های اخیر فراوان‌تر و شدیدتر شده‌اند. این روند با استفاده بیش از حد از آب رودخانه، ساخت سدهای بیشتر و جنگل زدایی همراه بوده است.

عرضه آب در عراق سال‌هاست که رو به کاهش است و عراق به عنوان یکی از پنج کشور آسیب‌پذیر جهان در برابر تغییرات اقلیمی و بیابان‌زایی طبقه‌بندی می‌شود. در ماه آوریل، یک مقام وزارت محیط زیست این کشور هشدار داده بود که عراق ممکن است طی هفته‌های آینده با 272 روز گرد و غبار در سال روبرو شود. منبع: تسنیم برچسب ها: هشدار ، تشدید طوفان ، طوفان شن ، عربستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هشدار تشدید طوفان طوفان شن عربستان هواشناسی عربستان گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • باران سیل‌آسا و طوفان در ۲۴ استان | سیل و صاعقه در کمین مردم این مناطق | خطر غرق شدن شناگران و قایق‌ها در سواحل ۲ استان
  • هشدار یمن نسبت به تشدید تنش نظامی آمریکا
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۲/۱۲؛هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • ببینید | تصاویر عجیب از طوفان شدید در استان الانبار عراق
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بروز مشکلات تنفسی در خوزستان در پی گرد و غبار
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • طوفان عراق، منشأ گرد و غبار امروز خوزستان