Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، روزنامه الاخبار چاپ بیروت نوشت: وعده هایی که آمریکا به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در صورت عادی سازی روابط خویش با رژیم صهیونیستی داده اوهامی بیش نیست .

روزنامه لبنانی "الاخبار" در شماره امروز (دوشنبه) خود ضمن اعلام این مطلب با اشاره به قرار گرفتن ابوظبی زیر چتر تل آویو تاکید کرد : امارات با آغاز دوران ریاست محمد بن زاید با صدور مجوز استقرار سامانه های راداری اسراییل در خاک خود در واقع بازی با آتش را شروع کرده است که از ماهیت سیاست ماجراجویانه محمد بن زاید حکایت می کند که ظرف چند سال اخیر آن را به منصه ظهور رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الاخبار در ادامه به هشدار جمهوری اسلامی ایران در این خصوص اشاره کرده و نوشت : ایران به این اقدام امارات به سرعت واکنش نشان داده و هشدار داد آن دسته از کشورهایی که پای دشمن صهیونیستی را به خلیج فارس باز می کنند ، برای خود و منطقه ناامنی را به همراه خواهند آورد.

الاخبار افزود: محمد بن زاید رئیس امارات همزمان با توقف روند مذاکرات هسته ای وین سیاست تنش و تحریک را در پیش گرفت که پس از به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ به این سو به داشتن چنین سیاستی شناخته شده است. وی از نفتالی بنت نخست وزیر اسراییل که چند روز پیش از ابوظبی دیدن به عمل آورد، خواست تا سامانه های رادار خود را در امارات و بحرین مستقر نماید . این درخواست در چارچوب یک طرح گسترده تر قرار دارد که صاحبان آن یعنی آمریکا و اسراییل و کشورهای خلیج فارس در نظر دارند علاوه بر شش عضو شورای همکاری خلیج فارس ، مصر و اردن و عراق را نیز در برمی گیرد.

این روزنامه لبنانی در ادامه پیش بینی کرد که این طرح با " موانع بزرگی " مواجه خواهد شد.

الاخبار از ابوظبی به عنوان " خنجر مسموم اسراییل " نام برد که « بر پشت خلیج فارس فرود آمده است» و همچنین از منامه به عنوان " منطقه تحت قیمومیت عربستان و اخیرا اسراییل " نام برد. 

الاخبار معتقد است که دولت آمریکا به امنیت رژیم های حاکم بر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس اهمیت چندانی قائل نیست زیرا این امر هزینه سنگینی برای آمریکا به همراه دارد.

این روزنامه لبنانی با اشاره به اینکه یاران رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا در حال فراهم کردن قانون جدیدی تحت عنوان " قانون دفاع ۲۲ " هستند که در آن نقش آمریکا در تدابیر امنیتی موردنظر مشخص شده است و بر اساس آن پنتاگون می بایست راهبرد شکل گیری سامانه دفاع هوایی و موشکی میان کشورهای یاد شده و دشمن صهیونیست طی ۱۸۰ روز را تهیه و تنظیم نماید. 

الاخبار در ادامه بعید دانست که آمریکا خود را درگیر محافظت و حمایت از رژیم های حاکم بر کشورهای عرب ساحلی خلیج فارس نماید به ویژه با توجه به اینکه به تدریج در حال عقب نشینی نظامی از منطقه است.

الاخبار از رژیم صهیونیستی به عنوان محور اصلی تدابیر امنیتی یاد شده نام برد که ثابت کرد خود نیازمند حمایت آمریکا است به ویژه با توجه به اینکه سامانه پدافند هوایی اش در مقابله با پهپادها و موشک ها ناکارآمد و ناکام باقی مانده است.

روزنامه مزبور در ارتباط با موانع سیاسی فراروی طرح یاد شده نوشت : واشنگتن برای این امر نیازمند تغییر نظام حاکم بر عراق است و این همان ماموریتی است که علیرغم سال ها اشغال عراق در تحقق بخشیدن به آن ناکام ماند و در نهایت مجبور شد دست خالی از این کشور خارج شود و فقط چند صد سرباز خود را در این کشور باقی نگه  دارد  که در شماری از پایگاه های نظامی تحت عنوان ارائه آموزش و پشتیبانی فناوری مخفی شده اند.

الاخبار یکی دیگر از موانع سیاسی موجود بر سر راه این طرح را ایجاد تغییر در ساختار سیاسی کویت از سوی آمریکایی ها دانست به ویژه آمریکا می بایست مجلس امت (پارلمان) کویت را به تعطیلی بکشاند زیرا مجلس امت نمایانگر مخالفت شدید ملت کویت با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

اما در ارتباط با قطر و عمان ، الاخبار بسیار بعید دانست که این دو کشور به طرحی بپیوندند که در بردارنده رویارویی مستقیم با تهران است به ویژه با توجه به اینکه هر دو کشور دارای رابطه خوبی با ایران هستند. علاوه بر همه اینها  به گفته این روزنامه لبنانی ، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی که در تدابیر جدید نقش محوری برعهده گرفته نتوانسته طرح مزبور را در میان افکار عمومی عربستان جا بیندازند زیرا در سرزمین حرمین شریفین حساسیت مردم نسبت به این موضوع بسیار بالا است و به نظر می رسد همین امر باعث به تاخیر افتادن سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به ریاض شده است. 

به گفته الاخبار ، آمریکا آن زمان که با تمام قدرت در خلیج فارس حضور داشت نتوانست نگرانی رژیم های حاکم بر کشورهای این منطقه را برطرف نماید و بر همین اساس شرط بندی بر بازگشت آمریکا جهت ایفای چنین نقشی آن هم پس از خروج بخش عمده ای از نیروهایش از منطقه توهمی بیش نیست اما استناد جستن این کشورها به ائتلاف با اسراییل ممکن است نتایج معکوسی به همراه داشته باشد به ویژه با توجه به اینکه این امر باعث تحریک ملت های منطقه خلیج فارس و کشورهای همجوار آن می شود .

انتهای پیام/

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ویژه با توجه رژیم صهیونیستی روزنامه لبنانی کشورهای عرب خلیج فارس محمد بن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۲۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان

اسماعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس از ۳۱ فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.

 جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم‌ترین برنامه‌های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور ۱۱ گروه موسیقی ملی از روز جمعه ۷ اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه ۹ اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.

وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه‌های در حال اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره ۸۱ اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار ۹ اثر به بخش پایانی راه یافته است.

جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور ۳۰ ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.

وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه‌های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.

جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره‌های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می‌شود.  

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نام خلیج فارس همیشه ماندگار است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • حمایت دانشجویان دانشگاه خلیج‌فارس از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکایی
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • پیشخوان روزنامه‌های فارس ۸ اردیبهشت
  • پرواز پاراگلایدرها در آستانه روز ملی خلیج فارس
  • صنایع استان بوشهر به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند