Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@00:59:08 GMT

تخلیه 26 واحد مسکونی ناایمن در حسن آباد کرج

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۳۰۰۸

تخلیه 26 واحد مسکونی ناایمن در حسن آباد کرج

با بررسی‌های انجام شده توسط آتش‌نشانی و نظام مهندسی استان البرز، دستور قضایی جهت تخلیه و ایمن‌سازی ۵ بلوک ناایمن در حسن‌آباد کرج که درمجموع ۴۰ واحد را دربرمی گیرد، صادر شد.

روزنامه ایران: رئیس کل دادگستری استان البرز اعلام کرد: در بررسی ایمنی برخی از ساختمان‌ها مشخص شد تعدادی از بلوک‌ها با توجه به تَرک‌های ایجاد شده در پشت ساختمان در وضعیت نامناسبی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ساختمان‌ها همگی در اراضی [خرید و فروش] قولنامه‌ای و به‌صورت غیرمجاز و فاقد پروانه احداث شده‌اند و از ایمنی و استانداردهای لازم برخوردار نبوده و از قدمتی حدود ۲۰ سال برخوردار هستند.


حسین فاضلی هریکندی افزود: در خصوص وضعیت ناایمن این ساختمان‌ها در ابتدا، شهرداری اخطار لازم را جهت تخلیه ساختمان به‌دلیل شرایط ناایمن آن داده است که با بررسی‌های صورت گرفته توسط سازمان نظام مهندسی استان نیز دستور تخلیه بابت بررسی وضعیت ساختمان داده شد. با وجود اخطارهای مکرر تاکنون ساختمان تخلیه نشده بود که روز گذشته با ورود دستگاه قضایی استان و با حضور معاون دادستان کرج در محل، دستور لازم صادر شد تا به قید فوریت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، نظام مهندسی، شهرداری و پلیس جهت الزام به تخلیه ساکنان در محل مستقر شوند.


فاضلی هریکندی با بیان اینکه هم اکنون ساکنان این ۴۰ واحد در مدرسه‌ای در همان محل اسکان یافته‌اند، گفت: مقرر شده نظام مهندسی استان بررسی لازم جهت امکان مقاوم‌سازی یا تخریب کامل ساختمان را انجام دهد.
رئیس کل دادگستری استان البرز اظهار کرد: در حال حاضر نهادهای اجرایی جهت تخلیه در محل مستقر بوده و نیروی انتظامی نیز به منظور حفاظت از اموال ساکنان در محل حضور دارد.


ساکنان 26 واحد در یک مدرسه مستقر شدند
مدیر بحران فرمانداری کرج با اشاره به همراهی ساکنان در تخلیه واحدهای ناایمن اظهار کرد: 26 خانوار بدون ممانعت، واحدهای مسکونی خود را تخلیه کردند و در یکی از مدارس نزدیک توسط هلال‌احمر و با پشتیبانی شهرداری منطقه 8 کرج ساکن شدند.
کوروش جعفری افزود: علت ترک‌های این ساختمان‌ها، گودبرداری در این منطقه نیست. این ساختمان‌ها بدون رعایت اصول فنی و کاملاً بدون مجوز ساخته شده‌اند و فاقد پایان کار هستند.
وی با بیان اینکه مدیریت بحران در محل استقرار یافته و شرایط تحت نظر قرار دارد، ادامه داد: 26 واحد تخلیه کامل شده‌اند و درخصوص 14 واحد منتظر نظر قطعی کارشناسان نظام مهندسی ساختمان هستیم.


اعزام 7 تیم عملیاتی هلال‌احمر
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان البرز نیز اظهار کرد: اسکان این خانواده‌ها به فوریت صورت گرفت و 7 تیم عملیاتی از امدادگران هلال‌احمر برای تخلیه اضطراری و اسکان موقت این خانوارها اعزام شدند. پس از تخلیه واحدهای مسکونی، پلمب آنها به دستور دادستانی صورت گرفت و در حال حاضر تردد در این محل با هماهنگی نیروی انتظامی است.
محمدباقر خلفی افزود: هلال‌احمر تا زمان تعیین تکلیف این ساختمان‌ها، مسئولیت دارو، درمان، بهداشت و اقامت این خانوارها را برعهده دارد و شهرداری کرج نیز تغذیه و رفاه آنان را تأمین می‌کند.
مدیرعامل هلال‌احمر استان البرز ادامه داد: حدود 70 درصد این خانواده‌ها مستأجر هستند که جهت استرداد ودیعه مسکن با صاحبخانه‌ها مذاکرات صورت گرفته و شهرداری و نظام مهندسی در حال بررسی این موضوع هستند که آیا این ساختمان‌ها قابل مقاوم‌سازی هستند یا باید تخلیه و تخریب شوند.

انتهای پیام/

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساختمان ها نظام مهندسی استان البرز هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛ مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۹:۱۲ روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ در جاده مهاباد - ارومیه با مراجعه حضوری مصدومی ۱۲ ساله که به علت افتادن از روی موتور سیکلت دچار قطع عضو انگشت کوچک پا شده بود، نجاتگران هلال‌احمر پایگاه امداد و نجات سه راهی دارلک مهاباد بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند.   وی افزود: بعد از انجام شستشو، کنترل خونریزی، فیکس کردن، قرار دادن کمپرس سرد برروی عضو قطع شده و سرم تراپی، مصدوم تحویل عوامل اورژانس شد.

دیگر خبرها

  • آماده باش نیروهای هلال احمر بوشهر
  • واژگونی سواری پراید در محور میاندوآب_ مهاباد
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • گام سوم طرح یاس در اردبیل اجرا می‌شود
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۴ کشته در پی تصادف نیسان و پژو ۴۰۵ در جاده پارس‌آباد
  • امداد رسانی هلال احمر به نوجوان قطع عضو شده
  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان