Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران گفت: کودکی که قدش به اندازه مخزن زباله نیست، اما تا کمر در آن فرو می‌رود و غلت میزند، مشخص می‌کند که شبکه مافیایی پشت او قرار گرفته است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا زاکانی روز دوشنبه در نخستین همایش ملی حمایت از کودکان و نوجوانان آسیب‌دیده که در تالار وزارت کشور برگزار شد، با بیان اینکه امام حسین (ع) رفع حوائج خلق را نعمت نامیدند، گفت: کسالت و بی توجهی در خدمت به خلق، اسباب محرومیت از این نعمت را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زاکانی افزود: خدمت به فرزندان این مرز و بوم و کودکان کار، انسان‌هایی که مورد استثمار قرار دارند، نعمت بزرگی است.

شهردار تهران عنوان کرد: وقتی یک نوجوان در سال‌هایی که قرار است شخصیت او شکل بگیرد، مورد استثمار قرار می‌گیرد و آسیب‌های جدی به این گوهر وارد می‌شود، ده‌ها سال جامعه از این آسیب، آسیب پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: توجه به اهمیت ماجرا و ارائه طریق برای این کلاف به ظاهر سردرگم، برای همه کسانی که دل در گرو انسانیت دارند، مسلمان هستند و تعلق به این مرز و بوم دارند، واضح و مشخص است.

زاکانی با بیان اینکه بخشی از مشکلات از خارج مرز‌ها به کشور ما تحمیل می‌شود، گفت: وقتی از کودکان کار و خیابان صحبت می‌کنیم بی شک باید بیاندیشیم که این کودکان تحت عنوان کودک کار دچار استثمار هستند.

شهردار تهران ادامه داد: کودکی که قدش به اندازه مخزن زباله نیست، اما تا کمر در آن فرو می‌رود و غلت میزند، مشخص است که شبکه مافیایی پشت او قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه وقتی در سر چهارراه‌ها کودک کار را مشاهده می‌کنیم و موارد متعددی از آسیب‌های اجتماعی را می‌بینیم، اهمیت کار ما مشخص می‌شود، افزود: سخت‌ترین کار‌ها توجه به موضوعات اجتماعی و ارائه طریق برای حل آسیب‌های اجتماعی است.

شهردار تهران تاکید کرد: هیچ دستگاهی نمی‌تواند به تنهایی این بار خیلی سنگین و پر اهمیت را بر دارد مگر اینکه از ظرفیت‌های مردمی استفاده کند.

وی با بیان اینکه کار بزرگ، کاری است که مردم انجام می‌دهند، اظهار داشت: اصل انقلاب ما و دفاع مقدس توسط مردم رقم خورد و امروز نیز هیچ مفری برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مردم به جز حضور خود مردم وجود ندارد.

زاکانی افزود: امروز دغدغه اصلی در سازمان بهزیستی خدمت در این طریق است و در مجموعه دولتی نیز همت در خدمت به مردم به ویژه نوجوانانی است که در مسیر آینده خود دارای مشکلات و نیاز‌هایی هستند.

شهردار تهران با بیان اینکه کمک به این کودکان، دغدغه نوع دوستی، مسلمانی و تکلیف دینی است، یادآور شد: هر کدام از این کودکان ظرفیت بزرگی هستند، شاید در میان آن‌ها آینده سازانی ظهور و بروز کند.

وی ابراز امیدواری کرد با مشارکت مردم آلام و درد‌های جامعه در این حوزه کاهش یابد.

زاکانی با بیان اینکه در سر چهارراه‌ها و گذرگاه‌ها آثار استثمار کودکان دیده می‌شود، ابراز امیدواری کرد روزی را ببینیم که به جای بهره‌کشی، زمینه رشد کودکان فراهم شده و آن‌ها نه تنها در معرض آسیب نیستند بلکه بخشی از آسیب‌های جامعه را خودشان رفع میکنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مافیا کودکان خیابانی استثمار شهردار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران

داوری در توییتر خود نوشت:نامه چهار عضو شورای شهر تهران به مهدی چمران نشان میدهد که مردم را با خرید ۵۵۰ میلیون یورویی اتوبوس برقی چینی مشغول کردند تا قرارداد‌های مساله دار ۱.۲۳ میلیارد یورویی زاکانی با کمپانی‌های چینی مخفی بمانند!

‌این قرارداد‌های خرید دوربین‌های هوشمند ترافیک و کنترل شهری (۴۰۰ میلیون €) ۱۵۰ هزار موتور سیکلت برقی (۲۲۵ میلیون€)، ۲۷۵۰۰ تاکسی برقی (۲۲۵ میلیون €) و ۱۰ هزار ون برقی (۳۸۰ میلیون€) از شرکت‌های بی نام و نشان چینی که برخی از آنان مانند شرکت Tidndy حتی نامشان در اینترنت هم نیست، فاقد توجیه امنیتی و اقتصادی بوده و باید توسط دستگاه‌های ذیربط بررسی شوند.


منبع: برترین‌ها

tags # علیرضا زاکانی سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • ماجرای تخصیص وام به مدیران شهرداری تهران برای مسکن
  • دومین منزل انباشت زباله در بجنورد کشف شد
  • دومین ملک مسکونی محل انباشت ضایعات و زباله توسط شهرداری تخلیه شد
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • افشاگری جدید علیه زاکانی درباره قرارداد‌های مخفی شهرداری تهران
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است