Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@18:45:13 GMT

«روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» چگونه‌اند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۳۵۹۳

«روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» چگونه‌اند؟

همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» روز چهارشنبه 25 خرداد ساعت 14 تا 18 در فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط‌عمومی فرهنگستان هنر، همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» با همکاری پژوهشکده هنر، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، مؤسسه مطالعات فرهنگی اجتماعی، انجمن علمی هنر و ادبیات تطبیقی ایران، انجمن علمی نقد ادبی ایران، و انجمن زبان‌شناسی ایران، چهارشنبه، 25 خرداد 1401، برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این همایش با سخنرانی بهمن نامورمطلق(رئیس فرهنگستان هنر) و احمد شاکری(دبیر علمی همایش) آغاز می‌شود و پس از آن، پژوهشگران مقالات خود را ارائه خواهند داد.
در نشست نخست این همایش، سیدغلامرضا اسلامی با مقاله «متاورس: نمونه دیجیتالی از شهر»، ناصر فکوهی با مقاله «شهر آینده به‌مثابه روایت حسی شهر»، رضا صمیم با موضوع «موسیقی خیابانی در ایران؛ نگاهی به داده‌های چند پژوهش»، و آذین حسین‌زاده با مقاله «روایت کیچ و هنر شهری» به‌ سخنرانی می‌پردازند. دبیری نشست نخست این همایش را احمد شاکری بر عهده دارد.
در نشست دوم، احمد پاکتچی از «روابط جزء و کل در اندام شهر با رویکرد نشانه‌شناسی فرهنگی»، آزیتا افراشی از «بازنمایی تهران در رمان فارسی از منظر نشانه‌شناسیِ شناختی»، آنیتا صالح بلوردی از «ارتباط شهر و هنر در پروژه‌های شهری، مطالعه موردی مرکز پمپیدو»، نوید پورمحمدرضا از «گفتاری در خصوص روایت و منظر شهر در مدیوم سینما»، و حمیدرضا شعیری و ساناز مجرد از «پرسه‌زنی: از روایت تا ضدروایت» خواهند گفت. دبیر نشست دوم این همایش علی عباسی خواهد بود.

پوستر همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها»


همایش «روایت‌ شهرها، شهر روایت‌ها» در پایگاه استنادی جهان اسلام (isc) ثبت شده و مقالات آن نیز در این پایگاه منتشر می‌شود.
این همایش ساعت 14 تا 18 روز چهارشنبه، 25 خرداد 1401، در سالن گلستان هنرِ فرهنگستان هنر، به نشانی تهران، خیابان ولی‌عصر، تقاطع خیابان آیت‌الله طالقانی، شماره 1552، طبقه سوم، برگزار خواهد شد.
همچنین، علاقه‌مندان برای حضور مجازی در این همایش می‌توانند به پیوند https://b2n.ir/z47316 مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهنگستان هنر شهر متاورس فرهنگستان هنر شهر روایت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد

یعقوب نوروزی، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم در حاشیه کنفرانس دو روزه فیزیک بنیادی ایران به میزبانی دانشگاه قم  گفت: این همایش در راستای شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» است که سرلوحه اقدامات پژوهشی و فناوری دانشگاه قرار دارد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با اشاره به اینکه این همایش به صورت حضوری و مجازی انجام می‌شود، ادامه داد: حوزه فیزیک بنیادی راجع به شالوده‌ها است و با متافیزیک و کوانتوم ارتباط پیدا می‌کند.

وی از ارسال ۲۰ مقاله به ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این کنفرانس هم اندیشی علاقه‌مندان به حوزه فیزیک بنیادی است، چرا که به بحث علم و دین بی ارتباط نیست و مراکز دینی و علمی در قم می‌توانند همکاری داشته باشند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه قم با بیان اینکه مسئله محوری و ارتقا جایگاه دانشگاه را در برگزاری این همایش دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه قم از هر همایشی که بتواند به بهبود وضعیت علمی کشور کمک کند، حمایت خواهد کرد.

در ششمین کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۰ سخنرانی در حوزه‌های «تقلیل گرانشی تابع موج با استفاده از دینامیک کوانتومی ذره»، «افق کوشی و پیش‌بینی ناپذیری در نظریه انیشتین»، بررسی امکان لزوم تغییر پارادایم در قوانین فیزیک «و... انجام می‌پذیرد و همچنین مراسم تجلیل از دکتر مهدی گلشنی از جمله فیزیک‌دانان برجسته کشور از برنامه‌های ویژه در این کنفرانس است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • چهارمین پیش‌نشست دوازدهمین همایش فلسفۀ دین معاصر در دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی
  • خودکشی در ایران کمتر از آمار جهانی
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه عربی
  • جاده دو طرفه ایران و روسیه به روایت رسانه انگلیسی
  • فیلم/ روایت جالب شمسایی از روز پاسخ ایران به اسرائیل
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست