Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: میزان مصرف انرژی سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن ۹۳ هزار مگاوات ساعت است که برای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر برنامه‌های خوبی داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید مهدی حسینی امروز _دوشنبه بیست‌وسوم خردادماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دستورالعمل نصب آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های گروه «ج» و «د» به مناطق پانزده‌گانه شهر اصفهان ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به استفاده از آبگرمکن خورشیدی در ساختمان‌های شهرداری، افزود: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر پنج درصد انرژی مصرفی این ساختمان‌ها از طریق آبگرمکن‌های خورشیدی تأمین می‌شود.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: میزان مصرف انرژی سالانه شهرداری و سازمان‌های زیرمجموعه آن ۹۳ هزار مگاوات ساعت است که مدیریت مصرف در تمام تجهیزات و شبکه‌ها انجام می‌شود و برای استفاده بهینه از انرژی‌های تجدیدپذیر نیز برنامه‌های خوبی داریم.

وی با بیان اینکه مدیریت مصرف انرژی هر ساله در ساعات پیک یعنی اول خردادماه تا پایان شهریورماه انجام می‌شود، گفت: شهرداری اصفهان طی پنج سال متوالی رتبه اول مدیریت مصرف انرژی را کسب می‌کند و سال گذشته و امسال نیز در بین کلانشهرها رتبه اول مصرف بهینه را از وزارت نیرو دریافت کرده است.

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سهم مصرف انرژی شهرداری مشخص و کاهش مصرف نیز با حفظ سطح کیفیت خدمات تعیین شده است، تصریح کرد: شهرداری اصفهان بعد از مشهد رتبه دوم انرژی تجدید پذیر را دارد.، در حال حاضر سهم ما از انرژی تجدید پذیر دو درصد است که شامل استفاده از پنل ۳۰ نیروگاه خورشیدی، نیروگاه مقیاس متوسط و کوچک و ساختمان‌های مناطق و پارک‌ها است.

وی افزود: اصفهان تنها کلان‌شهری است که فروش انرژی به شبکه برق را دارد و از سه نیروگاه از ۳۰ نیروگاه بر اساس قرارداد با وزارت نیرو انرژی را به شبکه تزریق می‌کند.

کد خبر 581586

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بهینه سازی مصرف انرژی شهر کلانشهر شهرداری اصفهان مدیریت شهری شهرداری توسعه انرژی های تجدیدپذیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری اصفهان مصرف انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی

بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان توسط صنعت برق اجرایی می شود که همه مردم ایران از مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... بهره مند می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بزرگترین کمپین اطلاع رسانی کشور به لحاظ وسعت و مدت زمان، امروز با موضوع صنعت برق، مشوق های صنعت برق برای تابستان، راهکارهای مصرف بهینه برق و ... به صورت رسمی و با نام پویش "با انرژی" رونمایی شد.

در این مراسم پیام ویدیویی مصطفی رجبی مشهدی، مدیرعامل شرکت توانیر به مناسبت همزمانی از رونمایی از پویش با انرژی با روز صنعت برق و روز ملی خلیج فارس پخش شد و تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران نیز در صحبتهای کوتاهی مردم را به صرفه جویی در مصرف برق تشویق کردند.

این نخستین باری است که صنعت برق با همکاری جامعه ورزشی، هنری و... کشور به دنبال بهینه سازی مصرف برق خواهد بود و امیدوار است که بتواند بخش مهمی از ناترازی را از طریق جلب همراهی مردم کاهش دهد.

در این راستا علاوه بر ارائه مشوق های مصوب دولت، جوایز گسترده ای نیز به مشترکانی که در زمینه کاهش مصرف برق و آموزش راهکارهای بهینه سازی مصرف همکاری کنند، ارائه خواهد شد.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در این خصوص گفت: 80 میلیون جایزه برای مشترکانی که در فصل گرم امسال صرفه جویی در مصرف برق داشته باشند درنظر گرفته شده که از این بین، صدها خودرو به صورت قرعه کشی به مشترکان اعطا خواهد شد و هدایای ارزنده متنوعی به عنوان مشوق صرفه جویی در مصرف برق درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طرح یک شرکت آمریکایی برای نصب آینه در فضا برای تولید انرژی خورشیدی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت