Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرنگار مهر، نشست اعضای جامعه تورگردانان کشور با علی‌اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در محل معاونت گردشگری برگزار شد در این نشست شالبافیان از اعضای حاضر خواست از فرصت موجود به منظور استفاده از بودجه تولید محتوا استفاده کنند و تمام ظرفیت‌های پیوسته برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور را فعال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالبافیان همچنین برخی از اقدامات اخیر از جمله تمدید سه ساله مجوز دفاتر خدمات مسافرتی با هدف کاهش بروکراسی اداری، حمایت از تأسیسات گردشگری در زمینه تعرفه گاز مصرفی، تخصیص سوخت یارانه‌ای ویژه شناورهای گردشگری، کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری و اقداماتی از این دست را گام‌های جدی برداشته شده به سمت حمایت از فعالان گردشگری کشور عنوان کرد که بی‌شک با انتقال مسائل جاری جامعه تورگردانان کشور زمینه‌سازی برای رفع چالش‌های این حوزه نیز با تعریف پروژه‌های مشترک پیگیری خواهد شد.

اعضای حاضر از جامعه تورگردانان نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و درباره چالش‌ها و راهکارهای لازم گفتگو کردند. ابراهیم پورفرج رئیس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران گزارشی از برگزاری نمایشگاه سفر و گردشگری آنکارای ترکیه و متعاقباً سفر رؤسای بنیاد علویون ترکیه به ایران در قالب تور آشناسازی و برنامه‌های آتی برای جذب جامعه ۳۰ میلیونی علویون ترکیه به ایران ارائه داد.

وی همچنین خواستار کمک مالی وزارت گردشگری برای تسهیل حضور اعضا در نمایشگاه‌های بین المللی گردشگری ITB برلین و WTM لندن شد.

پورفرج پیشنهاد داد که مشارکت جامعه تورگردانان ایران در برگزاری نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران می‌تواند به جذب و شرکت همتایان خارجی در این نمایشگاه کمک کند.

در ادامه، اعضای هیأت مدیره حل مشکل انتقال ارز، رسیدگی به هشدار کشورهای اروپایی و کانادا به شهروندان خود درباره سفر به ایران، نظارت بر واحدهای پذیرایی و اقامتی و ضرورت رعایت استانداردهای حتی داخلی، ترویج و تولید محتوا توسط وزارت گردشگری، عدم برخورداری بخش خصوصی گردشگری از دریافتی عوارض خروج از کشور، دو نرخی شدن ورودیه‌ها، افزایش بی رویه نرخ هتل‌ها و درخواست ارز از آژانس‌ها توسط هتل‌ها، رقابت ناسالم پلتفرم‌ها و به خطر افتادن اشتغال در صنف، عدم صدور ویزا در موارد متعدد را به عنوان مطالبات بخش خصوصی گردشگری ورودی مطرح کردند.

همچنین ضرورت تهیه برنامه استراتژیک سه ساله گردشگری ورودی، فعال سازی توریسم منطقه‌ای، امکان حضور در کنفرانس‌های بین المللی گردشگری، تولید محتوا، برگزاری جلسه با نمایندگی‌های کشورهایی که هشدار سفر صادر می‌کنند برای توجیه آنها، پوشش خبری در رسانه‌های دنیا و ارتباط نزدیک تر تشکل‌ها با وزارت گردشگری مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 5513536 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: جامعه هتلداران ایران ترکیه گردشگری شهرداری تهران شورای شهر تهران مترو کودکان کار حج تمتع هلال احمر جمهوری اسلامی ایران علیرضا زاکانی شورای شهر سرقت صندوق امانات بانک ملی متروی تهران سازمان تامین اجتماعی سازمان محیط زیست صنایع دستی کمیته امداد امام خمینی جامعه تورگردانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند طی یک ماه گذشته بیش از یک هزار پناهجو که اغلب آنها افغان و پاکستانی بودند در شمال غرب این کشور بازداشت شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، یک هزار و 96 پناهجوی که شمار زیادی از آنان شهروندان افغانستان و پاکستان هستند، طی یک ماه از استان «ادیرنه» در شمال‌غرب ترکیه بازداشت شده‌اند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد پناهجویان توسط نیروهای ژاندارمری ترکیه بازداشت شده‌اند.

بر اساس این گزارش، شمار زیادی از این افراد تبعه افغانستان و پاکستان هستند و پس از طی مراحل قانونی به اداره مهاجرت ادیرنه منتقل شده‌اند.

ترکیه اخیراً برای تسریع روند شناسایی و بازداشت پناهجویان که مقامات آن را «غیرقانونی» می‌خوانند ایستگاه‌های بازرسی و گشت‌های سیار را افزایش داده است.

پیش‌تر وزیر کشور دولت آنکارا گفته بود که شمار ایست‌های بازرسی و گشت‌های سیار در 30 شهر ترکیه برای شناسایی پناهجویان افزایش یافته است.

ادامه روند بازداشت پناهجویان افغان در ترکیه

این کشور به عنوان حلقه وصل آسیا به اروپا، مقصد موقت بسیاری از پناهجویانی است که برای ورود به اروپا از راه‌های قانونی و غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند.

ترکیه در ماه‌های اخیر روند شناسایی، بازداشت و اخراج پناهجویان را تسریع کرده است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • ظرفیت تبادل برق با کشور‌های همجوار به ۵ هزار مگاوات افزایش می‌یابد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • در بزرگداشت روز میمند خاستگاه گل و گلاب جهان چه گذشت؟
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • لحظه امضای تفاهمنامه میان ایران و سریلانکا با حضور رؤسای جمهور ۲ کشور | تصاویر