Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مهدی آماده روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر دزفول در سالن جلسات اداره بهزیستی این شهرستان افزود: راه اندازی مراکز درمانی دولتی باید مدنظر باشد و از ظرفیت ادارات و سازمان‌های دارای زمین اضافه برای این کار استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای بعد از حبس هیچ مراقبتی ویژه معتادان وجود ندارد، ادامه داد: زندان دزفول ۷۰۰ نفر ظرفیت دارد که بیش از ۲ برابر این آمار در آن نگهداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان عمومی و انقلاب دزفول بیان کرد: برای خانواده معتادان نیز برنامه‌ای نداریم و به علت نداشتن منبع درآمد، فرزند و همسر معتادان زندانی نیز به اعتیاد روی می‌آورند.
وی اقدامات پیشگیرانه در خصوص اعتیاد را ضروری دانست و افزود: معتادی که برای درمان اقدام نمی‌کند، طبق قانون مجرم است.
آماده گفت: انجمن حمایت از زندانیان دزفول خدماتی به خانواده زندانیان ارائه می‌کند که انتظار می‌رود از آنها حمایت شود.

احداث اماکن ورزشی در مناطق آلوده مواد مخدر دزفول ضروری است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دزفول نیز گفت: معتادان متجاهر با همکاری نهادهای مربوطه جمع آوری و پس از نگهداری در کمپ و پاک شدن با حکم دادستانی آزاد شدند.
محمدحسین خجسته کیا با تاکید بر لزوم احداث مکان‌های ورزشی در مناطق آلوده با همکاری اداره ورزش و جوانان دزفول افزود: ۱۶ کمپ غیرمجاز فاقد شاخص‌های اولیه در سطح شهرستان دزفول وجود داشت که پنج کمپ از این تعداد سال گذشته با حکم دادستان، اداره بهداشت و فرمانداری دزفول پلمب شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول از نظر ماده ۱۵ و نگهداری معتادان مشکلی ندارد ولی درخصوص ماده ۱۶ مشکل داریم ‌و نیاز است مرکز نگهداری در دزفول راه اندازی و بهره برداری شود.

حسن کریم پور با بیان اینکه معتادان برای تامین مواد مخدر اقدام به سرقت خرد می‌کنند، افزود: اگر طبق ماده ۱۶، مراکز نگهداری در دزفول راه اندازی شوند سرقت‌های خرد کمتر می‌شوند.
وی ادامه داد: کمپ‌های ترک اعتیاد هزینه بر هستند ضمن اینکه مشکلاتی نیز برای خانواده معتادان پیش می‌آید که باید حمایت شوند.
کریم پور بر ضرورت حمایت از معتادان بعد از ترک و درمان تاکید کرد و گفت: صرف زمان و هزینه موجب نجات افراد معتاد می‌شود.

فرهنگ سازی رسانه‌ها به کاهش آمار جرائم کمک می‌کند

فرماندار ویژه دزفول نیز در این نشست گفت: دزفول یک شهرستان ویژه است که با وسعت جغرافیایی، جمعیت بالا و تعداد شهرهای زیاد، آمار بزه نیز افزایش می‌یابد از این رو می‌طلبد اقدامات لازم نظیر فرهنگ سازی با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی در این خصوص انجام شود.

علی فرهمندپور افزود: برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ اقداماتی انجام و تقسیم کار شده است که استان نیز باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشد.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دزفول نیز با ارائه گزارش یکساله از اقدامات انجام شده گفت: اقدامات سازمان بهزیستی بر روی پیشگیری سطح یک، سطح ۲ (درمان) و سطح سه (توانمندسازی) است.

سعید ایثاری افزود: برای اقدامات سطح یک پیشگیری،  آموزش چهره به چهره، برگزاری کارگاه پیشگیری از اعتیاد حضوری، وبینار و سمینار مجازی، برگزاری نشست‌های مختلف ویژه شهرستان و افراد مختلف برگزار و اقدامات فرهنگی دیگری چون تبلیغات و تولید محتوا با همکاری دستگاه‌های ذیربط در زمینه اعتیاد انجام شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰ هزار نفر از طریق ۱۲ مرکز مثبت زندگی تحت پوشش آموزش قرار گرفتند، ادامه داد: ۷۴۱ نفر سال گذشته در مراکز اقامتی و ۹۲ نفر در مرکز تی سی جمع آوری و نگهداری شدند.

راه اندازی سه کمپ ترک اعتیاد در دزفول در مرحله موافقت اصولی است

رئیس اداره بهزیستی دزفول به ۱۳ بازدید با همکاری شورای مواد مخدر از کمپ‌ها و ۳۲ بازدید از کمپ‌های غیرمجاز اشاره کرد و گفت: درخواست راه اندازی کمپ با همکاری شورای مواد مخدر بررسی می‌شود ضمن اینکه در حال حاضر سه کمپ در مرحله موافقت اصولی قرار دارند. 
وی افزود: سال گذشته در حوزه پیشگیری سطح سه و توانمندسازی نیز به ۱۸ نفر از بیماران بهبود یافته فاقد شغل وام ۵۰۰ میلیون ریالی اشتغال اعطا و ۵۰۰ میلیون ریال نیز برای کمک هزینه مسکن واگذار شد علاوه بر این اقدامات، انشعاب برق و آب افراد نیازمند نیز به صورت رایگان وصل شد.
ایثاری اظهارداشت: برای ۷۸ نفر چهار میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال تخفیف درمان در مرکز تی سی پرداخت و ۳۲ نفر به بیمه سلامت معرفی شد.

وی با بیان اینکه دزفول به عنوان شهر حرفه، پذیرای مهاجران بدون حرفه است، افزود: این مهاجران وقتی وارد دزفول می‌شوند آسیب‌هایی نیز به همراه دارند.

رییس بهزیستی دزفول بیان کرد: دزفول یک شهر پرحاشیه نشین است و اعتبارات درنظر گرفته شده برای آن کافی نیست از این رو از شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تقاضا می‌شود اعتبارات بیشتری در این حوزه اختصاص دهد.

وی افزود: شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر باید کمپ  نگهداری یا کمپ ماده ۱۶ داشته باشند که دزفول توانایی اداره این مرکز را دارد لذا برای رفع بخشی از آسیب‌ها باید مجوز آن صادر شود.
ایثاری گفت: کمپ بانوان در دزفول نداریم که پیگیری‌های انجام شده در این خصوص نیز نتیجه نداده است.

۱۱ هزار و ۳۷۰ نفر ساعت دوره آموزشی برای ۱۰۶ معتاد بهبود یافته در دزفول برگزار شد
مسعود اوژن رئیس فنی و حرفه ای دزفول نیز گفت: 
۱۰۶ نفر از معتادان بهبود یافته ۱۱هزارو ۳۷۰ نفرساعت  در رشته های بنایی، برق، آرایشگر مردانه و صنایع چوب آموزش دیدند که این روند تا پایان سال ادامه دارد.

مدیر آموزش پرورش دزفول نیز با بیان اینکه ۶ منطقه پرخطر در آموزش و پرورش دزفول شناسایی شده است، گفت: آموزش خانواده و دانش آموزان غیرحضوری طی سال‌های اخیر و شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفت و برای والدین و دانش آموزان، کلاس‌های جداگانه با همکاری کارشناسان مربوطه برگزار شد.

امیر ظاهرطحان افزود: ۱۶ جلسه برای ۱۵۳ نفر از  والدین،  ۱۶ جلسه برای ۱۲۴ دانش آموز مناطق پرخطر،  ۱۷ جلسه برای مناطق پرخطر و ۲۶ جلسه نیز برای شهر و حومه برگزار شده است.

مسعود رحیمی رییس کمیته امداد دزفول نیز گفت: برگزاری کلاس های آموزشی برای نوعروسان و مادران، نمایشگاه سیار، مسابقه نقاشی، دلنوشته درخصوص اعتیاد، توزیع بسته معیشتی و معرفی به حوزه اشتغال از جمله اقدامات فرهنگی انجام شده هستند.
وی به اعطای وام اشتغال تا سقف یک میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: امسال حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای اعطای وام اشتغال درنظر گرفته شده که پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۹۰۰ میلیارد ریال برای  مددجویان و فرزندان مددجو برسد.

جای خیران سلامت در حوزه درمان معتادان خالی است

مصطفی سخاوت نماینده معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این نشست گفت: اعتیاد بیماری مزمنی است و همت بالایی برای پیشگیری، درمان و برنامه ریزی طولانی مدت با هزینه بالایی می‌طلبد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی دزفول اقدامات  پیشگیری و درمان را انجام می‌دهد ولی نیاز است ماده ۱۵ و ۱۶ در دزفول عملی شوند.

سخاوت به کمبود امکانات برای درمان این بیماران اشاره کرد و اظهارداشت: جای خیران سلامت در این حوزه خالی است.

برچسب‌ها معتادان متجاهر مواد مخدر دزفول خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: معتادان متجاهر مواد مخدر دزفول معتادان متجاهر مواد مخدر دزفول خوزستان مواد مخدر دزفول مبارزه با مواد راه اندازی دزفول نیز انجام شد ماده ۱۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۳۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد

یاسر پیرعلی رئیس دانشگاه شهرکرد گفت: با توجه به دشواری‌های دریافت این مجوز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تعداد محدود این مراکز در سطح کشور، با تعاملات و پیگیری‌های انجام شده، مجوز راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا)، در اردیبهشت‌ماه از سوی مدیرکل امور دانشجویان بین‌المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به دانشگاه شهرکرد اعطا شد.

وی افزود: نظر به سیاست‌های گسترش زبان فارسی در تمامی کشو‌رهای منطقه و جهان، دانشگاه شهرکرد با ایجاد و گسترش این مرکز، می‌تواند به یکی از محور‌های اصلی جذب و آموزش زبان فارسی به اتباع خارجی و دانشجویان بین‌المللی در استان و کشور تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

ارسال ۲۱۰ مقاله به نخستین همایش ملی دانش سنتی محیط‌زیست در شهرکرد

پیرعلی اضافه کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان فرصتی را فراهم می‌آورد که فارسی‌آموزان برای دستیابی به اهداف شغلی و ادامه تحصیل در ایران، زبان فارسی را در زمانی کوتاه یاد بگیرند. در انتهای هر دوره به زبان‌آموزان مدرک بین‌المللی ارائه می‌شود که مورد تأیید وزات علوم، تحقیقات و فناوری ایران است.

وی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰۰ دانشجوی بین الملل در دانشگاه شهرکرد مشغول به تحصیل هستند و دانشگاه شهرکرد در تلاش است که با ارائه خدمات مناسب پذیرای تعداد بیشتری از دانشجویان بین الملل در آینده باشد.

پیرعلی بیان داشت: سایر دانشگاه‌های استان و کشور هم می‌توانند از خدمات مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان (آزفا) دانشگاه شهرکرد بهره‌مند شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • راه‌اندازی مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه شهرکرد
  • راه اندازی مرکز معاینه فنی ناوگان سنگین در کهنوج
  • تولد اولین نوزاد طرح نفس در کوهدشت
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • دستور بارگیری قریب به ۲۰۰۰ موتور سیکلت توقیفی بدون صاحب به مرکز کرمان صادر شد  
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان