Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:50:50 GMT

بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۲۲۴۱۱۸

بسته اخبار کوتاه خراسان رضوی

 مشهد-معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی مشهد گفت: فرد گرفتار در لابلای شیشه جام‌ها (صفحات شیشه‌ای در ابعاد بزرگتر از استاندارد) با تلاش ۱۲۰ دقیقه‌ای آتش‌نشانان نجات یافت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شهرداری مشهد، آتشپاد دوم مهدی رضایی افزود: صبح امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر ریزش جام‌های شیشه بر روی یک فرد در یک منزلی در خیابان مسلم شمالی و گرفتار شدن وی در لابلای آوار شیشه، ستاد فرماندهی نجاتگران و آتش‌نشانان از ۴ ایستگاه را به محل حادثه اعزام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: در این حادثه جوان ۳۰ ساله به دلیل نامشخصی حین تردد از لابلای جام‌های شیشه در داخل حیاط یک منزل مسکونی که به انبار نگهداری جام‌های شیشه تغییر کاربری پیدا کرده بود، با ریزش بیش از ۳۰۰ عدد از انواع جام‌های شیشه ای ۴و ۶ میل در لابلای شیشه ها گرفتار شد.رضایی ادامه داد: آتش‌نشانان ضمن مهار و ایمن‌سازی جام‌های شیشه ریزش کرده بر روی این فرد، این جوان را نجات و برای سیر مراحل درمان تحویل تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ حاضر در محل دادند. هزار و ۸۰۰ آتش‌نشان در ۵۴ ایستگاه در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد خدمت رسانی می‌کنند.

مشهد- مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فراخوان طرح‌های پژوهشی در حوزه‌ اختلالات مصرف مواد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر شد.به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر خلیل آبنوس افزود: به استناد مصوبه نشست شورای هماهنگی پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و پیرو تفاهم‌نامه‌های مابین معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه با سایر معاونت‌ها همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، فراخوان طرح‌های پژوهشی در سیستم سلامت تدوین و ابلاغ شده است.وی از تمامی محققان، پژوهشگران، اساتید، اعضای هیات عملی و دانشجویان فعال در حوزه‌ مدیریت آسیب‌های ناشی از اختلالات مصرف مواد، دعوت کرد تا با ارسال طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط با موضوع ارتقای خدمات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب‌های اعتیاد، گامی بزرگ و تاثیر گذار در جهت ارتقای خدمات در این حوزه بردارند.مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: محققان و پژوهشگران می‌توانند مطالعات خود را در قالب HSR تنظیم و پس از ثبت در سامانه پژوهان دانشگاه، در صورت تصویب بر اساس اولویت و طبق ضوابط، از گرنت تشویقی پیش‌بینی شده در این فرآیند برخوردار شوند.همه ساله به صورت نمادین و برای همگرایی بیشتر فعالیت‌های سازمان‌ها و جلب توجه مردم و مسوولان به معضل اعتیاد، تلاش برای کنترل آن و انجام همکاری هفته اول تیر ماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است و شعار امسال  "همه با هم، نه به اعتیاد، یاریگر هم باشیم "برای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده است.

برچسب‌ها آتش نشانی شهرداری مشهد مشهد شیشه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش نشانی شهرداری مشهد مشهد آتش نشانی شهرداری مشهد مشهد شیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۲۲۴۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به خبرنگاران گفت: در سال‌های قبل تعدادی افراد مبتلا به مالاریا در غرب خراسان شناسایی شده بودند که با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.   دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مواردی هم که برای اولین بار در برخی استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری و نیز محدوده دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در خراسان رضوی و برخی مناطق پاک کشور، ثبت شده، همگی مالاریای وارده و غیربومی بوده و به علت سفر به مناطق جنوب شرقی بوده است.   وی ادامه داد: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.   غضنفری افزود: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.   وی گفت: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه این بیماری در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی مانند رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.   دکتر غضنفری یادآوری کرد: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.   وی بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.   دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با بیش از هزار و ۱۰۰ تخت بیمارستانی در قالب شش بیمارستان، ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، همچنین ۱۹۵ خانه بهداشت به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

دیگر خبرها

  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • تجمع جامعه دانشگاهی مشهد در محکومیت برخورد با حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا 
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت